چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

جدایی نادر از سیمین نامزد دریافت 2 اسکار

سه شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 205484
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آخرین مرحله اعلام نامز‌دهای اسکار ۲۰۱۲ نام فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" را در فهرست نامزدهای دو بخش بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلمنامه جای داد.

به گزارش مهر، پس از آنکه هفته گذشته مسؤولان آکادمی از میان ۶۳ اثر و بررسی مرحله نخست، اسامی ۹ فیلم را به عنوان لیست اولیه بهترین فیلم های خارجی این دوره اعلام کرد، ساعتی قبل فهرست ۵ فیلم نهایی بخش بهترین فیلم خارجی و نیز سایر بخش‌های اصلی مراسم اسکار اعلام شد که در این بین نماینده سینمای ایران توانست در دوبخش نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان فیلم‌های "جدایی نادر از سیمین" اصغر فرهادی از ایران، "کله‌شق" میشائیل آر. روسکام از بلژیک، "پانویس" جوزف سدار از رژیم صهیونیستی، "در تاریکی" آنی‌یژکا هولاند از لهستان و "آقای لازار" فیلیپ فالاردو از کانادا رقابت می‌کنند.

بر این اساس فیلم "جدایی نادر از سیمین" پس از فیلم "بچه‌های‌آسمان" (مجید مجیدی) دومین نماینده سینمای ایران است که در بخش بهترین فیلم خارجی زبان به این مرحله راه‌یافته‌است.
فرهادی در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، فیلمنامه‌‌نویسان فیلم‌های "هنرمند"(میشل هازاناویسیوس)، "ساقدوش‌ها" (آنی مامولو و کریستین ویگ)،"نیمه‌شب در پاریس" (وودی آلن) و "Margin Call" نوشته جی.سی.چاندور را به عنوان رقیب پیش‌ رو دارد.

نامزدی فیلم "جدایی نادر از سیمین" در بخش بهترین فیلمنامه نخستین حضور سینمای ایران در بخش‌های رقابتی اصلی اسکار محسوب می‌شود.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه (دوشنبه ۸ اسفند) در کداک تیه‌تر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *