سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱
دادستان کل کشور اعلام کرد:

مهلت 10 روزه جوانفکر برای دفاع از خود/ ایستادگی در برابر احکام تخلف است

قائم مقام بانک مرکزی مغز متفکر اختلاس نیست
دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 196980
هشدار دادستان کل کشور به قاچاقچیان و افراد شرور، مهلت 10 روزه به جوانفکر برای دفاع از خود، ماجرای محافظ قلابی اژه ای و فعالیت قدرتهای بزرگ در امر تولید موادمخدر از مهمترین بخشهای نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه بود.
مهلت 10 روزه جوانفکر برای دفاع از خود/ ایستادگی در برابر احکام تخلف است
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، عصر دوشنبه در بیست و دومین نشست خبری خود در مورد حادثه روزنامه ایران اظهار داشت: جوانفکر چند روز قبل از حادثه روزنامه سخنانی را در مورد برخی از افراد مطرح کرده بود که مورد شکایت مدعی العموم قرار گرفت، ضمن اینکه دادستان از طریق برخی از افراد به جوانفکر تذکر می دهد که بر علیه او اعلام جرم شده است و اگر سخنان خود را تکرار کند مرتکب جرم شده است، این در حالیست که دادستانی تهران پس از چند روز متوجه می شود که این فرد قصد برگزاری نشست خبری دارد به همین دلیل نماینده ای از دادستانی در این نشست حاضر می شود.

وی ادامه داد: به تشخیص نماینده دادستان اظهارات مطرح شده در این نشست مجرمانه است، پس از پایان نشست نماینده دادستان در تماس با دادستانی کسب تکلیف می کند که از وی می خواهند که فرد مورد نظر به دادستانی هدایت شود، سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران ابتدا برای حضور در دادستانی با مأموران همکاری می کند اما با مشورت و تماس با دوستان خود از این کار منصرف و حاضر نمی شود در دادستانی حضور یابد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: پس از این موضوع از نمایندگان دادستان درخواست می شود که بازگردند اما عده ای در را روی نماینده دادستان بستند و اجازه خروج ندادند.

محسنی اژه ای تأکید کرد: به نظر من دادستان تهران می توانست در این موضوع بهتر عمل کند، ضمن اینکه کسانیکه از قانون تمرد کرده اند باید بدانند کار آنها درست نبوده است، همچنین کسانیکه در را به روی نماینده دادستان بسته اند مرتکب جرم شده و از دادستان می خواهیم این مسئله را پیگیری کند.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران اظهار داشت: وی بازداشت نشده است و پس از این حادثه به دادسرا احضار شد. جوانفکر پس از حضور در دادسرا 10 روز برای دفاع مهلت خواسته است.

محسنی اژه ای در مورد رفتار جوانفکر نیز گفت: اگر کسی در مظان اتهام قرار دارد و باید مورد سئوال قرار گیرد نباید از قانون سرپیچی کرده و بی جهت به دیگران متوسل شود. اگر فردی از قانون سرپیچی کند مرتکب جرم شده است. همچنین رابط قوه قضائیه می تواند در مواردی بدون حکم اقدام کند، زدن دستبند به متهم یا به زور بردن وی به دادسرا در قانون مشخص شده است و در مواردی نیز به فرد عمل کننده بستگی دارد.

نابودی دشمنان ایران در صورت حمله

دادستان کل کشور با اشاره به کینه توزی دشمن بر علیه ملت غیور ایران تاکید کرد: دشمن کینه توز بار دیگر اقدام به نشان دادن چنگ و دندان به ملت ایران کردند اما این دشمن بیش از نادان بوده و مشخص است که مردم و مسئولان را نشناخته است. دشمنان باید بدانند که قطعنامه ها و تهدیدها باعث ایستادگی و تقویت روحیه استقامت مردم می شود. اگر مملکت به خطر بیفتد هر ایرانی یک بمب می شود. تهدید کنندگان ایران باید بدانند که در صورت لطمه به مردم یا کشور، قطعاً نابود می شوند.

هشدار دادستان کشور به مزاحمین نوامیس و افراد شرور

محسنی اژه ای از برخورد قاطع با افراد شرور و مزاحمین نوامیس خبر داد و افزود: این افراد باید بدانند که از آنها غافل نیستیم و با تمام توان با کسانیکه امنیت مردم را به خطر می اندازند برخورد می کنیم. امسال 251 شرور در کشور شناسایی شدند که تعدادی از آنها به اشد مجازات رسیدند، تنها در یک مورد فرد شروری در شیراز علاوه بر شهادت مأمور نیروی انتظامی 21 مورد شرارت و مزاحمت و 5 مورد آدم ربایی و تجاوز عنف در پرونده اش داشت.

فعالیت سرویسها و قدرتهای بزرگ در تولید مواد مخدر

وی با بیان فعالیت قدرتهای بزرگ و سرویس اطلاعاتی و جاسوسی در امر تولید مواد مخدر تاکید کرد: افراد باید بدانند که هیچ گونه اغماضی در برخورد با قاچاقچیان نداریم.

ماجرای محافظ قلابی دادستان کشور

دادستان کل کشور با هشدار به افراد جاعل تصریح کرد: افرادی که تحت عناوین مجعول اقدام به اخاذی و مزاحمت می کنند باید بدانند که حقوق و آبروی افراد را از بین می برند. از نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیج خواسته ایم که با این افراد بدون اغماض برخورد کنند. در یک پرونده فردی خود را به عنوان محافظ بنده معرفی کرده بود و قصد داشت برای یک قاچاقچی که 12 کیلوگرم کراک به همراه داشت، اقداماتی را انجام دهد.

حجت السلام غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه بیست و دومین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا با نیروهای بسیار زیادی برای دستگیری جوانفکر انجام شده و آیا این مدیرمسئول آنقدر خطرناک بوده، گفت: بخشی از این پرونده در حال رسیدگی است.

قائم مقام بانک مرکزی مغز متفکر اختلاس نیست

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه متهمان در اعترافات خود مدعی شده اند که مغز متفکر در پرونده فسادمالی اخیر قائم مقام بانک مرکزی (سیدحمید پورمحمدی) بوده و آیا قوه قضائیه هم به این نتیجه رسیده است گفت: ما به چنین چیزی نرسیدیم و تایید نمی کنیم.

۵۰ متهم پرونده فساد مالی متهم به اخلال در نظام بانکی کشور هستند

دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه ۵۰ متهمی که برای آنها قرار مجرمیت صادر شده است چه اتهاماتی داشته اند گفت: سعی می کنیم تا یک ماه آینده بخشی از پرونده کیفرخواست صادر شود. البته باید این را هم مد نظر داشته باشیم که صدور کیفرخواست برای این ۵۰ متهم کار بسیار مشکلی است و باید مراحل قانونی زیادی طی شود.

محسنی اژه ای اظهار داشت: اگر دادستان تایید کند و پرونده این افراد به دادگاه برود تعدادی به جرم اخلال و گروهی هم به عنوان معاون جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور معرفی شده اند. البته برخی پیش بینی کرده اند که مثلا دو نفر در این پرونده اعدام می شوند که پیش بینیها مشکلی ندارد ولی باید منتظر رای دادگاه باشیم. بر اساس ماده دو قانون اخلالگران باید به این پرونده رسیدگی شود.

قوه قضائیه پرونده تخلفات انتخاباتی را خارج از نوبت رسیدگی می کند

سخنگوی دستگاه قضا در مورد تشکیل کمیته ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: بنده مسئول ستاد نیستم ولی هر سال همین اقدامات در چارچوب قوه قضائیه انجام می شود و این جزو وظایف دستگاه قضا است.

وی افزود: برای تایید صلاحیت کاندیداها از چندین مرجع استعلام می شود که یکی از آنها دادستانی کل کشور در قوه قضائیه است. همچنین در ماده ۶۷ قانون انتخابات قوه قضائیه مکلف شده که با همکاری دستگاههای مسئول برای پیشگیری از جرادم انتخاباتی اقدام کند.

اژه ای گفت: قوه قضائیه بر اساس ماده ۱۷ قانون انتخابات رسیدگی به جرائم انتخابانی را باید خارج از نوبت انجام دهد. برای همین ستاد ویژه ای برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضائی کشور نشده است.

تبدیل ۸۰ میلیارد تومان پولهای اختلاس به ارز/ ثبت ۴۰ شرکت به نام متهمان

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری با رسانه ها، در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد خروج پولهای فساد مالی بزرگ در کشور اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم رقم دقیق را در این مورد محاسبه کنیم اما اعضای شرکت با درخواست متقلبانه و سوری به بانک گشایش کننده ال سی توانسته است مقادیر زیادی پول به دست آورد. البته این ال سی ها در بانک کارگزار برخلاف مقررات تنظیم شده است. این در حالیست که این پولها به جای حساب شرکت وارد حساب شخصی فرد شده است. تا کنون توانسته ایم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول را که به حساب شخصی این فرد آمده است را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: اعضای این باند مقادیری از پولها را که به عنوان چک پول از بانک دریافت کرده اند برای کارهای غیر قانونی از جمله رشوه به برخی از افراد واگذار کرده اند. البته بخشی از پولها نیز از طریق سیستم غیر بانکی به خارج از کشور منتقل شده است. بر اساس اعلام متهم اصلی حداقل ۸۰ میلیارد تومان از پولهای اختلاس به ارز تبدیل شده است.

محسنی اژه ای در مورد شرکتهای مرتبط با اختلاس کنندگان گفت: ۴۰ شرکت به نام متهمان اختلاس به ثبت رسیده و ۱۳ شرکت نیز به صورت سوری به سایر افراد واگذار شده است. ضمن اینکه ۱۵ شرکت که ارتباط نزدیکی در فعالیت متقلبانه با این افراد داشتند شناسایی شدند.

سخنگوی قوه قضائیه با رد صدور حکم اعدام برای متهمان اختلاس گفت: پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده و حکمی برای متهمان صادر نشده است.

اقدام شجاعانه مجلس برای قطع ارتباط با انگلیس

محسنی اژه ای در ادامه از اقدام مجلس برای قطع رابطه با انگلیس تشکر کرد و اظهار داشت: اقدام خائنانه انگلیس علیه کشور در جریان فتنه و پس از آن، مشخص است و بجاست که بیش از قطع رابطه با انگلیس برخورد شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده باغ قلهک گفت: پرونده در دادستانی تهران بر اساس ضوابط در حال پیگیری است.

فعالیت کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی برای استیفای حق مردم

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد نفوذ برخی افراد در انتخابات و کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی گفت: در مورد قضایای آینده غیب گو نیستم اما نهایت تلاش خود را برای استیفای حق مردم در این کمیته انجام می دهیم. بعضی ها در انتخابات مجلس به دنبال پاک کردن صورت مسئله پرونده فساد مالی هستند.

نماینده مدعی العموم پیگیر پرونده فساد بزرگ مالی

سخنگوی قوه قضائیه، دادستان را به عنوان نفر اول پیگیری کننده پرونده بزرگ فساد مالی معرفی کرد و گفت: دادستان به عنوان نماینده مدعی العموم پرونده فساد مالی اخیر را پیگیری می کند. ضمن اینکه مدیر عامل سابق بانک صادرات در گذشته شکایتی را بر علیه شعبه متخلف ارائه کرد. ضمن اینکه با بررسی های بیشتر مشخص شد در واگذاری شرکت ها به این افراد تخلفاتی صورت گرفته است.

وی وزارت اطلاعات را مسئول اطلاع رسانی در مورد دستگیری ۱۲ جاسوس دانست و گفت: پس از اعلام وزارت اطلاعات در صورت نیاز در این خصوص اظهار نظر می کنیم.

صدور قرارمجرمیت برای جهرمی/ درخواست آمنه قابل پیگیری است 

حجت السلام غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در انتخابات گذشته برخی کاندیداها اتهاماتی را به هم نسبت دادند آیا برای جلوگیری از بروز موارد اینچنینی کمیته پیشگیری از وقوه جرم انتخاباتی تشکیل شده گفت: قطعا با اینگونه موارد برخورد می شود و امسال می خواهیم قوی تر ظاهر شویم چون سالهای گذشته ما معاونت پیشگیری از وقوع جرم نداشتیم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه عنوان شده رهبر معظم انقلاب دستور داده اند هر یک روز حبس انفرادی برابر ۱۰ روز عمومی در زندان محاسبه شود گفت: چنین قانون یا دستور العملی از سوی ایشان صادر نشده ولی چنین قانونی وجود دارد زیرا مقام معظم رهبری توصیه کردند از بازداشت انفرادی در صورت لزوم استفاده نشود مگر در موارد ضروری. قوه قضائیه هم سعی کرده است تا به توصیه ایشان عمل شود ولی این اجبار قانونی نیست.

محسنی اژه ای در مورد اظهارات جوانفکر در مورد نقش خبرگزاری فارس در مورد فرار خاوری به دلیل گفتگوهای ویژه در این خصوص گفت: مسئولیت این گفته ها بر عهده خود آقای جوانفکر است چون مساله بسیار روشن است.

ایستادگی در برابر احکام تخلف است

وی در مورد اختلافات به وجود آمده در اتاق تعاون و ایستادگی برخی در برابر احکام صادره از سوی دیوان عدالت گفت: تمامی احکام باید اجرا شود حتی اگر برای طرف اعاده دادرسی باقی بماند باز هم باید حکم اولیه اجرا شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات دستگاه قضاء برای برخورد با پدیده رشوه خواری میان قضات و خرید و فروش احکام گفت: اگر کسی در مورد تخلفات قضات خبری دارد و موردی سراغ دارد به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اطلاع دهد.

محسنی اژه‌ای در مورد پرونده جهرمی گفت: قرار مجرمیت برای این شخص یا صادر شده به زودی صادر می شود.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده آمنه بهرامی (اسیدپاشی) گفت: وی اعلام رضایت در قصاص کرده است. او قبلا تقاضای قصاص کرده بود و در زمان اجرا رضایت داد. ولی آیا در زمان رضایت شرط گذاشته بود یا خیر؟ البته آمنه شروطی نگذاشته بود و امروز ادعا کرده که فریبش داده اند. شاید نخواسته کلا گذشت کند و خواستار پرداخت دیه بوده که این موضوع قابل پیگرد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی نپرسید پرونده فائزه هاشمی چی شد؟؟!!؟؟