شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آلودگی 100 درصدی برنج های قاچاق

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 101281
عضو هيات مديره انجمن برنج كشور با اشاره به اينكه سن متوسط برنج‌كاران كشورمان بالاي 45 سال است، افزود: اگر مراحل توليد برنج در كاشت، داشت و برداشت اقتصادي شود، صد درصد برنج كاران جوان شده و به زراعت برنج اهميت مي‌دهند.

غلامعلي قرباني در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح كرد: با روي آوردن جوانان به كار توليد برنج بسياري از بيكاري‌ها در مناطق توليد برنج كاهش يافته و از مهاجرت بي‌رويه آنها به شهرها و پيامد آن‌ جلوگيري مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه تاكنون 40درصد توليد برنج‌كاران در سال جاري به فروش رسيده است، افزود: 60درصد از توليد امسال هنوز در كارخانه‌ها باقي مانده است البته معمولا هر سال 30درصد برنج توليد شده به محصول سال آينده مي‌رسد.

قرباني ضمن مطلوب دانستن عملكرد دولت در خريد برنج‌هاي توليدكنندگان گفت:‌ البته اين قيمت‌ها به هيچ‌وجه عادلانه نيست چراكه هزينه توليد و كارگري، در توليد اين محصول بسيار بالاست به همين دليل دولت بايد توليد اين محصول را براي كشاورزان مقرون به صرفه و اقتصادي كند.

عضو هيات مديره انجمن برنج كشور با بيان اين كه نسبت به ساير كالاهاي غذايي، برنج ايراني محصول ارزان‌تري است، افزود: در حال حاضر برنج مرغوب هاشمي با قيمت كيلويي2000 تا 2050 تومان بدست مصرف‌كننده مي‌رسد.

وي با تاكيد براين كه بايد براي برنج سوبسيد مستقيم به كشاورزان پرداخت شود، ادامه داد: بايد برنج را حداقل كيلويي سه هزار تومان از كشاورز خريداري كرده و كيلويي يك هزار و 500 تومان بدست مصرف‌كننده رسانند كه به اين ترتيب برنج ايراني جاي خود را در سبد غذايي خانوارها پيدا مي‌كند ضمن اين كه كيفيت محصول نيز افزايش مي‌يابد.

قرباني ضمن اينكه توليد سال آينده را در صورت تامين آب مناسب، مطلوب ارزيابي كرد، در ادامه با اشاره به برنج‌هاي وارداتي گفت: به عقيده ما صد درصد برنج‌هايي كه به روش قاچاق وارد كشور مي‌شود، آلوده هستند و مصرف‌كنندگان بايد از مصرف آن خودداري كنند.
https://jahannews.com/vdcaa6n6649nwu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaa6n6649nwu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *