شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴۹
علیرضا افتخاری:

به خاطر فشارها، ایران را به قصد فرانسه ترک می‌کنم

چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 131387
او با انتقاد و ابراز گلایه از رییس جمهور و گروه فرهنگی دولت، اظهار کرد: «پس از این پیش آمدها و تبعات بسیاری که برای من و خانواده‌ام به وجود آمد، حتی برای یک بار یکی از اطرافیان متعددی که رییس جمهور دارد، احوالی از ما نپرسید تا حداقل بدانم کارم درست بوده یا نه اما اکنون می‌گویم نه.»
 افتخاری گفت: در پی اتفاقاتی که اخیرا ناخواسته گرفتارش شدم و هجمه بسیاری که بعد از آن، برای خود و خانواده‌ام پیش آمد، رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهم، و قصد دارم از ایران بروم و در فرانسه زندگی کنم. 

در تماسی که برای احوال‌پرسی از علیرضا افتخاری داشتیم، بسیار ناراحت بود و گفت: «می‌خواهم بروم. کارهای لازم را هم انجام داده‌ام. دیگر باید بروم...» حالا اما مشخص شده است که او «فرانسه» را برای زندگی انتخاب کرده است. خواننده‌ای که سال‌هاست با صدای دلنشینش آثار محبوبی برای ایرانیان به یادگار گذاشته است و حالا در پس اتفاقاتی شبه‌سیاسی قصد رفتن از وطن را دارد.

یک جشن و چند حاشیه
در روزی که به مناسبت گرامیداشت ارزش و منزلت خبرنگاران در تهران جشنی بر پا شده بود، علیرضا افتخاری هم یکی از مدعوین بود که به روی صحنه رفت. او روی سن بود که رییس جمهور به سمت او رفت و خواننده اشعار سنتی با او دیده‌بوسی کرد. 

افتخاری در این باره گفت: رییس جمهور به محضی که به نزد من رسید خودش را از طرفداران و علاقمندان پیگیر آثارم معرفی کرد و من به رسم تشکر از این ابراز علاقه، او را در آغوش گرفتم.

ابراز علاقه و ادای رسم ادب، توسط افتخاری به همین‌جا ختم نشد. آن چنان که همین اتفاق در محافل خبری این چنین نقل شد: افتخاری انرژی بیشتری صرف این ادای احترام کرد. بر اساس گزارش ایرنا، این استاد آواز موسیقی اصیل ایرانی پس از آن که رییس جمهور را در آغوش کشید، به او گفت: «آقای رییس‌جمهور دوستت دارم.»

اما افتخاری در گفت و گو با «خبر» این ابراز دوستی را متعلق به همه مردم ایران می‌داند و اصرار دارد که همه مردم ایران را دوست دارد و رییس جمهور را به عنوان فردی از میان همین مردم مورد احترام و ادب قرار داده است.
وی در تایید این ابراز علاقه به هموطنانش، گفت: «همان روز هم، در ادامه این مراسم و در حالیکه که خبرنگارانی از اغلب رسانه‌ها و تنی چند از هنرمندان شاهد بودند، پس از به آغوش کشیدن رییس جمهور، گفتم این حرف را ازروی خودستایی و تکلف نمی‌گویم، بلکه ازدلم برخاسته و حرف دل من است.»

البته وی در اعتراض به بازتابی که این رفتارش داشته، به آن چه که در پی ابراز دوستی به رییس جمهور، به زبان آورد اشاره‌ای نمی‌کند، اما همه را نشات گرفته از ابراز علاقه رییس جمهور به موسیقی می‌داند. افتخاری در این مراسم چند قطعه موسیقی در وصف عروج مردان خدا و شهدا به ویژه خبرنگاران شهید خواند، که اساسا برای همین به آن مراسم آمده بود و اتفاقا فضای مراسم را به شدت تحت تاثیر قرار داد و حضار،به ویژه مسوولان و اهالی رسانه از اجرای او استقبال بسیاری هم کردند.

دردسرها آغاز می‌شود

پیرو این مراسم و انتشار اخبار حواشی این اجرای موسیقی، موجی از انتقادها و دلخوری‌ها افتخاری را در بر گرفت، تا جایی که او وادار به عکس‌العمل شد.

علیرضا افتخاری در این باره به «خبر» گفت: «در پی اتفاقاتی که اخیرا ناخواسته گرفتارش شدم و هجمه بسیاری که بعد از آن، برای خود و خانواده‌ام پیش آمد، رفتن را به ماندن ترجیح می دهم.»

او در این باره توضیح داد: «پس از آن مراسم و مسایل بسیاری که در پی آن پیش آمد، برخوردهای بدی با من و خانواده‌ام صورت گرفت، پیگیری‌هایی که خبرنگاران هم داشتند به نوعی در حادشدن این ماجرا تاثیر داشت. »
وی اضافه کرد: «همین پیگیری‌ها و بی انصافی‌های برخی، ماجرا را برای ما بسیار ناگوار کرد. ناگوار، نه از آن روی که رسم ادب به جا آوردم، بلکه به خاطر برداشت‌های نادرستی که از رابطه من با رییس جمهور شد.»

خواننده «آلبوم قلندر وار» ادامه داد: «چون رسم ادب و حرمت مجلس را به جا آوردم، که جزو فرهنگ و بخشی از مرام ایرانی هاست به هیچ وجه ناراحت نیستم. همان روزها هم به برخی رسانه‌ها که با بی انصافی به ماجرا نگاه می‌کردند گفتم که اگر هر کس دیگری هم به جز شخص آقای احمدی نژاد برای تبادل ادب و ادای احترام به سمت من می‌آمد، همان گونه با او به گرمی مواجه می‌شدم که با رییس جمهور شدم و چه کنم که ایشان کارهای مرا دوست دارد و این تبادل اخلاقی فقط برای موسیقی است.»

رمضان و ربنای شجریان
خواننده موسیقی سنتی کشور در حال مواجهه با بازتاب‌های دیدار با رییس قوه مجریه بود که با پیش آمدن ماه مبارک رمضان و پخش نشدن «ربنا» با صدای شجریان، برخی رسانه‌های خارجی، با تهیه گزارش‌هایی که جهت گیری خاصی داشت، اعلام کردند که در پی حذف این قطعه از صدا و سیما، افتخاری می‌خواهد جایگزین «ربنا» رابخواند و در اختیار صدا و سیما بگذارد.

در این بین، افتخاری در یادداشتی که در «خبرآنلاین» منتشر شد با تکذیب این خبر، یافتن جایگزین برای آن قطعه را نشدنی دانست و با ابراز ارادت به دیگر استاد آواز ایرانی اعلام کرد که مردم می‌توانند از طرق دیگری، به جز شبکه‌های صدا وسیما، این قطعه را در خانه هایشان بشنوند و حتما هم خواهند شنید. البته او در همین یادداشت از رسانه ملی خواست که این قطعه را همچون گذشته با صدای شجریان پخش کند.

او در این یادداشت از برخوردهای سیاسی با هنرمندان نیز ابراز ناراحتی کرده و نوشته بود: چرا باید دنبال دیگرانی باشیم تا این قطعه دلنشین را بازخوانی کنند و چرا از داشته هایمان بهره نمی‌بریم؟ بهتر است که شائبه‌ها را برطرف کنیم و دامن هنر را به سیاست آغشته نکنیم.

این اظهار نظر افتخاری بازتاب‌های جالب توجهی داشت به طوری که خودش در این باره به خبرنگار ما گفت: «این یادداشت که حاوی بخشی از دیدگاه‌های من درباره پرهیز از هر گونه ورود هنرمندان به سیاست و پرهیز مسوولان از نگرش سیاسی به هنرمندان بود، فضای منفی پیش آمده را قدری تلطیف کرد.»

اگر چه خودش می‌افزاید بعد از انتشار این یادداشت برخی از مدیران رسانه ملی در تماس با وی، او را از این بابت و به خاطر اسم بردن از محمدرضا شجریان بسیار سرزنش کرده‌اند، اما به این ترتیب هم ماجرا پایان نیافت.

اجازه سوء استفاده نخواهم داد

او در ادامه گفتگو تصریح کرد: «شب گذشته خبرنگاری از یکی از رسانه‌های بیگانه (voa) با من تماس گرفت و نکاتی را مطرح کرد که به او گفتم من هرگز به ملت ایران، کشور عزیز و مسئولان کشورم پشت نخواهم کرد.»

افتخاری با تاکید بر اینکه هرگز اجازه سوء استفاده و موج‌سواری به رسانه‌های خارجی را نخواهد داد، افزود: «باید خطاب به تمام رسانه‌های داخلی و خارجی که متاسفانه دچار برخی سوء برداشت‌ها شدند بگویم که باز هم در هر کجای دنیا که احدی از آحاد مردم ایران را ببینم، مثل همه سال‌های زندگی‌ام، با اشتیاق تمام به او به عنوان یک هموطن اظهار ارادت می‌کنم؛ چه در ایران باشم و چه در کشوری دیگر.»

او با انتقاد و ابراز گلایه از رییس جمهور و گروه فرهنگی دولت، اظهار کرد: «پس از این پیش آمدها و تبعات بسیاری که برای من و خانواده‌ام به وجود آمد، حتی برای یک بار یکی از اطرافیان متعددی که رییس جمهور دارد، احوالی از ما نپرسید تا حداقل بدانم کارم درست بوده یا نه اما اکنون می‌گویم نه.»

نامه‌ای برای خداحافظی
افتخاری همچنین به «خبر» گفت که قبل از رفتن از کشور حتما نامه‌ای به رییس جمهور و تیم فرهنگی دولت می‌نویسد و گلایه‌هایش را با ایشان مطرح می‌کند.

او به برخی از مفاد این نامه اشاره کرد و گفت: «در این نامه خطاب به رییس جمهور خواهم نوشت که شما حتما در جریان آن چه برای من پیش آمد قرار گرفته‌اید، اما هیچ واکنشی نشان ندادید.»

افتخاری تاکید کرد: برای ایشان می‌نویسم که «شاید شما ما را یکی از حواشی دانستید که به موضوعاتی که پیش آمد توجه نکردید. بر این اساس با چند دهه فعالیت در زمینه حفظ و گسترش موسیقی اصیل و عرفانی ایرانی، به قدری این ماجراها آزارم داد که برای رهایی از آن، کشورم را ترک می‌کنم.»

اوگفت: «در این نامه از رییس جمهور می‌پرسم چطور حتی یکی از دوستان شما هم فرصت نکرد حالی از اینجانب، به عنوان کسی که سال‌ها برای موسیقی اصیل این کشور زحمت کشیده، بپرسد؟ حال آنکه من تنها به خاطر سوء تفاهم‌های ایجاد شده از دیدار با شما تحت فشار قرار گرفتم.» افتخاری تاکید کرد که در این نامه از رییس جمهور می‌خواهد که به جای او خودش جوابگوی مردم باشد.

این هنرمند مطرح موسیقی کشور البته برخی از این نوع رفتارها را تلاش برای حذف خود از عرصه موسیقی تعبیر کرد و خطاب به کسانی که چنین میلی دارند، گفت که به زودی با سفر به فرانسه، به خواسته‌هایشان می‌رسند.

«به خاطر این مسائل که افسردگی مفرطی برایم داشته قصد دارم از ایران بروم و در فرانسه زندگی کنم.» او با اعلام این مطلب، تاکید کرد که کارهای سفرش را هم انجام داده و مراحل مربوط به خروج را سپری کرده است. این هنرمند اصفهانی در برابر اصرار خبرنگار ما مبنی بر صبر و تامل در انجام این تصمیم گفت: «اگر خودم هم بخواهم باید شرایط به نفع خانواده‌ام تغییر کند تا بتوانیم بمانیم و ادامه بدهیم.»

افتخاری در پاسخ به اینکه اگر فضا و شرایط به نوعی مناسب شود و مسئولان نیز در رفتار خود تجدید نظر کنند، قید رفتن به خارج از کشور را می‌زنید، قدری مکث کرد و با ناامیدی گفت: «بعید می‌دانم اما باید دید چه پیش می‌آید.»

کم‌لطفی این‌بار از سوی جام‌جم

این هنرمند عرصه موسیقی از رییس سازمان صدا و سیما هم گله کرد و گفت: «در طی سی سال گذشته به قدری آثار مرا بدون اجازه‌ام پخش کرده‌اند که بی حساب است، اما دریغ از اندکی مهر و محبت.»

او خطاب به ضرغامی گفت: «اگر قصدی به جز خدمت به مردم کشورم داشتم، اکنون به خاطر پخش صد‌ها اثرم باید میلیاردها تومان ازآن سازمان مطالبه می‌کردم، اما چون به قصد خدمت و تلطیف روح وروان هموطنانم آثارم را خوانده‌ام، نه تنها درخواستی از سازمان صداوسیما نکردم، بلکه همیشه هم با این عزیزان نهایت همکاری را داشته‌ام. اما گمان نمی‌کردم ایشان هم تا این حد بی‌مهر باشند و توجهی به هنرمندان نداشته باشند و دستمزد سال‌ها همکاری مرا به این نحو وبا کم لطفی فراوان ندهند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
دو سه ماه پيش شايع شد كه ايشان عازم فرانسه هستند.ولي ايشان تكذيب كرد و گفت كه به روستايي به نام فرناسه در نزديكي محلات خواهم رفت نه فرانسه. ولي گويا شايعه قبلي درست بوده است و اين حرفها بهانه است و استاد افتخاري تصميمشان را از قبل گرفته بودند و اينك اين مسائل را بهانه سازي مي كنند
Iran, Islamic Republic of
سلام

من بیشتر از مظلومیت استاد افتخاری ، دلم از مظلومیت دکتر احمدی نژاد میسوزه .
دشمن با هزینه‌ی میلیاردی و بازی دادن عده‌ای .........در داخل ، فضایی درست کرده که کسی نتونه از رئیس جمهور دفاع کنه

الهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
حالا این پیشامدها بهانه ای است برای رفتن یا هرچیز دیگه من کاری به این چیزا ندارم
به افتخاری حق میدم که از دولت و مجوعه فرهنگی اش دلخور شده باشه .
چطور رئیس دفتر این دولت برای امثال هدیه تهرانی و گلزار وقت داره و دائم برای گلشیفته خانوم که علیه دولت و ملت گوهر افشانی میکنه فرش قرمز پهم میکنه!! اما اینقدر راحت پشت یه استاد و هنرمند بزرگ و متعهد رو خالی میگذارد!!
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
آقای افتخاری شماافتخارموسیقی ایرانیدپس بمانید..نگذاریددشمنان نظام ومعاندین به اهدافشان که هماناجذب نخبگان است برسند..
Iran, Islamic Republic of
نتیجه ای از چماق کشی سبزها.
باید جلوی این فرار فرهنگی و خوشحالی سبزها را گرفت.
تو را خدا کاری بکنید. رئیس جمهور که در این بین تقصیری ندارد، مخالفانش که با توهین به استاد، او را ناراحت کرده اند باید پاسخگو باشند، اما انگار دیواری کوتاه تر از رئیس جمهور برای گله گذاری پیدا نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
کلا برخورد سیاسی با هنرمندان بد است. جریان سبز متاسفانه بدترین جنگ روانی را لعیه مخالفان خودش مخصوصا اگر از جمع هنرمندان باشد راه می اندازد و با ترور شخصیت آنها سعی می کند نوعی خفقان ایجاد کند تا کسی جرات نکند برخلاف این جریان رفتار کند. به نظر من این بدترین نوع دیکتاتوری و اختناق و ترور شخصیت است. چرا هنرمندی مثل افتخاری و خانواده ایشان احساس ناامنی کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
ایشون چه زود جا زدند!!!پس فردا که امام عصر(عج)ظهور کنه خیل هجمه به شیعیان آغاز میشه و جنگ عدالت شروع میشه اونوقت همه ما که ادعای مسلمونی و ولایتمداریمون میشه بذاریم بریم؟؟!!!!
دست خوش آقای افتخاری اگه جای مبارزان سیاسی بودی چه می کردی؟
Iran, Islamic Republic of
من از طرفداران اقای افتخاری هستم واز رییس جمهور میخواهم که این مسئله را خودش حل کنه حتی در یک مصاحبه ی کوتاه
Germany
چه بلای سر ملت میارین که دوست و دشمن می خواهند فرار بکنند. دیگه دارم شک می کنم به این کار های دولت.اون مشائی .... میلیارد برای یک مشت خائن خرج کرد در اخر فهمیدیم اسلام گرائی تمام باید مکت ایران وقوم گرا بشیم . به ان ....بگین بفرما حالا بیا از دست قوم گرای تو افتخاری هم میره .هرچند اون مشایی.....این چیز ها را نمیفهمه
گروه فرهنگی دولت به دنبال جذب هدیه ها و امیراحمدی ها و ... هستند ؛ دیگر به شما نوبت نمیرسد !!!!
Iran, Islamic Republic of
این سبزک های معتقد به آزادی حتی نمیتونن ببینن یه نفر آزادانه عقایدش رو بیان کرده و گفته رییس جمهورشو دوست داره......اونقدر اذیتش کردن که میخواد بره
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای افتخاری : صحبتهای شمارا خواندم دلم بسیار گرفت نه از بابت ناراحتیهای شما!بلکه از خودم وبسیاری از دوستان وهمرزمانم که هم اینک در اسایشگاههای بنیاد شهید مظلوم وبی کس(البته بجز خدا) وخاموش افتاده اند کسی ازانان سراغی نمیگیرد (نه از روز خبرنگار بلکه از سی سال پیش)،نه گله ای از کسی دارند ونه خیال خارج رفتن و فرانسه نشین شدن،انهم بخاطرانجام یک رابطه انسانی(نه بخاطر هجمه عده ای معدوم الحال که برای مردم شناخته شده اند).اقای افتخاری دلم شکست بخاطراینکه من وامثال من این 28سال چرا بعدازجانبازی (در15سالگی)چرا بفکر نیفتادیم حال که احوالی ازما نمیپرسند چرا خارج نرفتیم و خوشحالم ازاینکه نرفتیم ومردانه ایستادیم تا ثابت کنیم ما مرد جنگیم، ما پیرو ولایتم ،ما فدایی ولایتیم. دکتر احمد نجم روشن
Russian Federation
1) ما دنباله روي حقيم، نه اشخاص. پس افتخاري و فلان و بهمان هر طور خواستند زندگي كنند، مختارند. ما بايد عمل درست خودمان را انجام دهيم.2) رضايت خلقي كه رضاي خالق را نداشته باشد، ارزش ندارد كه هيچ، ضد ارزش هم است. پس اصولمان را به خاطر خوشايند ديگران، كنار نمي گذاريم. 3) پخش صداي هيچ خواننده اي از صدا و سيما بي اجازه نيست و آقاي افتخاري هم از اين قاعده مستثني نيست.4) ارزش ترانه هاي ايشان بسيار بالا است، اما نه ميلياردها تومان؛ آنگونه كه ايشان مي فرمايند. 5) اميد است اين خبر تكذيب شود، اما اگر حقيقت داشته باشد، بايد خطاب به جناب آقاي افتخاري عرض كرد، ملاك برتري تقوا است، نه نوع صداي افراد! شما هم به اين تقوا پايبند باشيد. در سخن و در عمل. 6) فرانسه كشور دوست ما نيست. اقامت در آنجا نيز از طرف يك وطن دوست، ممكن نيست. 7) روبوسي با رييس جمهور، ارتباط مستقيم يا غير مستقيمي با رفتن به فرانسه ندارد. اين رفتارها مصداق قهرمان سازي بوده و ازنظر ذهن ايراني، پسنديده نمي باشد. 8)صداي شجريان هر چه كه باشد، ايشان دل بسياري را به ناحق به درد آورده است. پس تا زماني كه تكليف آن ظلم پيشين ايشان در حق مردم روشن نشود، تريبوني از نظام نبايد در اختيار ايشان قرار گيرد. همه بايد به قانون پايبند باشند، چه هنرمند، چه ورزشكار و چه مسؤولان.
Iran, Islamic Republic of
با کم ظرفیتی و عدم تحمل بعضی ها، این استاد بزرگ در آستانه خروج از کشور قرار گرفت. به راستی چرا هر وقت که عمل و یا حرف کسی،مطابق میل عده ای نبود، باید اورا مورد هجمه قرار دهند.آنهم کسیکه نه به کشورش خیانت کرده و نه به ملت و ارزشهای کشورش پشت کرده است.
Iran, Islamic Republic of
این ماجرا نشان می دهد که جنبش به اصطلاح سبز چقدر خوی دیکتاتوری دارد و به خاطر این کار آقای افتخاری عرصه را تا این حد به ایشان تنگ کرده است...
خدا را صدهزار مرتبه شکر که کشور به دست اینها نیافتاد.
Lebanon
بابا ميخواي بري ديگه چقدر ناز ميكني؟ شما هم برو پشت به وطني بكن كه بهت بها داد! مهم نيست يك ايراني كم و زياد مانع از افتخار خاك پاك ايران زمين نخواهد بود. جاي تعجب است كه اين افراد مدعي اهل بيت و اسلام زندگي معصومي چون مولا علي را سرمشق نمي كنند و در زمانه اي كه مولا علي براي حفظ حق 25 سال در كنار ظالمين سكوت كرده و يار حكومت بودند ايشان زرتي به آغوش دشمنان وطن مي روند!!! الحق شما برتريد يا مولا علي؟ حكومت ايران با همه ضعفها بدتر است يا حكومت امثال ابوبكر و عمر و عثمان؟
دیکتاتوری سبز
قیام اقلیت بر اکثریت
بیگانه با دموکراسی
مخالفان را تا مرز جنون ازار میدهند.
فکر میکنند 14 از 24 بزرگتر است.
با سطل اشغال سر ستیز دارند.
هر نظر مخافی را تکفیر میکنند.
مومن به انگلیس و دشمن مردم ایرانند.
رنگ سبز را دوست دارند و از ان برای خشونت استفاده میکنند.
اهالی هنر را دوسن دارند بشرط انکه پشت به اکثریت کنند.
....
Germany
اونهایی که دارند به استاد فشار میارن، تصادفاً اروپانشین ها و امریکا نشین ها نیستند؟
Iran, Islamic Republic of
عجب ...... هستند این....... گروه فشار را از ایران اخراج کنید نه اینکه اون بنده خدا ، از دست ........ سبز،فرار کند!
Iran, Islamic Republic of
سلام بالاخره راه خدا هزینه دارد
این همه دیگران هزینه داده اند مقداری هم شما استاد افتخاری
زودرنج نباشید مقاومت کنید که پیروزی با ماست
همین افتخاربس که آلت دست بیگانگان نشده ایدمثل...
Iran, Islamic Republic of
تعجب ميكنم ، چرا آقاي افتخاري مثل ........... عمل ميكتد ، به جاي اينكه از كساني كه به ايشان اعتراض كرده و آزارش داده اند گله مند باشد از رئيس جمهور گله مند است ، پس ايشان جاي آقاي مشائي بود كه چپ و راست بهش گير ميدهند چكار ميكرد!!!
Iran, Islamic Republic of
استاد افتخاري از خوانندگان محبوب هستند. كسي كه به نظر مي رسد، واقعاً دوستدار ميهن و هموطنانش است. به همين دليل نمي توان باور كرد كه حتي اگر بدترين شرايط براي ايشان و خانواده محترمشان در كشور پيش بيايد از ايران عزيز بروند و خود را از تعلقات مقدسشان جدا كنند. انشاءالله يك كدورت و سوء تفاهم است كه بر طرف خواهد شد. تصور كنيد اگر قرار باشد هر كس بخواهد با پيش آمدن يك چنين مسايلي زادبوم خود و مام ميهن رها كرده و برود چه خواهد شد. بايد در هر شرايطي ماند و براي اسلام و كشور و نظام الهي مجاهده كرد.
United Kingdom
چقدر بعضي از اين سياسيون ......... كه بدليل خوش و بش يك نفر با رئيس جمهور كشور اين قدر به سختی میگيرند واقعا اخلاق در سياسيون كجاست
Iran, Islamic Republic of
ول كن برادر من فشار كجاست الكي حرف ميزني كل اين منافق ها و بي دين ها 50 نفر نميشن كه 40 تا ازشون زندانن حرف............ چرا ميزني
Iran, Islamic Republic of
اين بود تبلور شعار زنده باد مخالف من ؟!!!
استاد افتخاري بخاطر ديده بوسي با رئيس جمهور اينطور مورد هجمه توهينها و بي احترامي سبزها قرارگرفت.
ميليونها نفرطرفدار رئيس جمهور روكه به ايشون راي دادندروچطور ميخواين فراري بدين؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه ؟
خیلی ..............اگه بری ؟
این حرفها واستدلالها هیچ معنی نمی ده
احمدی نژادبیچاره که روزوشب بهش بد وبیراه می گن باید چیکار کنه
خیلی ........... افتخاری
اصلا باورم نمی شه
Iran, Islamic Republic of
دو ساله داریم با جناح مقابل شدیدترین بحثها را چه در اینترنت و چه در دنیای واقعی انجام میدیم و خم به ابرو نیاوردیم حالا آقایون چون گفتن احمدی نژاد دوست داریم باید حتماً یه چیزی از دولت بگیرند...
ماشاالله مبارزه...
Iran, Islamic Republic of
استاد گرامي بايد ازايران بروي اين وضعيت هم همچنان وجوددارد واينها نمي دانند كه موسيقي رانمي شودازبين برد چون زبان فارسي را نمي توان ازبين برد .چون علم رانمي شود ازبين بردچون فرهنگ اصيل ماندگار ايراني رانمي شود ازبين برد
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستی که گفت ادم های مهم به فرانسه میرن چنتا نکته :1.ادمها براساس هدف و نیت وعقایدشون وبه تبع مشکلاتی که در مسیر شون پیش میاد تصمیم میگیرن ومسافرت میکنن.2.بنی صدر کجا امام کجا.مخمل کجا افتخاری کجا...تفاوت از زمین تا اسمان است.....3.افتخاری مثل شجریان که از فتنه گرا وBBC وVOA و......حمایت و وطن فروشی و مردم فروشی نکرد....و.........
Latvia
ضمن رد برخوردهاي توهين آميز با افراد جامعه به صرف دگر انديش بودن ، دو نكته جهت يادآوري به امثال آقاي افتخاري دارم : اولا اين افراد تا زماني ايران و مردم آن را قابل تحمل مي دانند كه همواره از آنها تعريف و تمجيد مي كنند و به محض بروز انتقادي با همه ادعاي فرهنگي و ايراني اصيل بودن مردم ايران را با مشكلاتشان تنها مي گذارنذ و بار سفر مي بندند و راهي ديار غربت مي شوند. ثانيا اين بزرگواران با اين سن و تجربه و ادعاي روشنفكري هنوز به اين بينش بديهي نرسيدند كه براي خريد مثلا 2 كيلو پياز بايد هزينه( قيمت پياز) را بپردارند چه رسد به موضوع مهم و پيچيده سياسي كه انتظار دارند موضعگيري آنها هيچ هزينه( انتقاد و حتي توهين) نداشته باشد.واقعا سياستمداران و مبارزين(فارغ از صحت و سقم افكار و اعمال آنها) خيلي ظرفيت دارند كه با وجود همه فشارها و توهينها و حتي زندان و خطر مرگ خود و خانواده شان بر آرمان خود پاي مي فشارند ! خواهش مي كنم سانسور نكنيد.
Iran, Islamic Republic of
بابا این از قبل می خواسته بره دنبال بهانه می گشت که شما بهش دادید
Iran, Islamic Republic of
اگه کمی هم به خروج نخبگان علمی که آینده سازان این کشورند هم بها می دادین خوب بود فکر نکنم رفتن یک خوننده یا موندنش دردی رو از جامعه دوا کنه؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه راه را گم کرده ایم .
واقعا بخاطر دو تا انتقاد یکی از کشور می رود ؟اگر روزی جنگ شود لابد می خواهند به کره ماه بروند این غیور مردان.
برید دنبال وطن پرستانی که یک وجب خاک ایران را به بهانه های واهی به دنیا نمی فروشند
Iran, Islamic Republic of
بخدا شما خيلي غيرتمند تر از اين حرف ها هستي كه ايران و ايراني رو بگذاري و بگذري،من اگر ميدونستم اين اتفاقات براي شما زحمت ايجاد كرده حتما خيلي زودتر از اينها دلجويي ميكردم از شما،من يه ايراني هستم از همون ايراني هايي كه براي شما فرق نميكنه يه شهروند عادي باشن يا رئيس جمهور،
نگذر ز من اي آشنا چون ديگران از من گذشتند.
Iran, Islamic Republic of
یکی از شاگردان کمال المک می گفت : از استاد هنرمند پرسیدم با این همه بی مهری که در این کشور به تو می شود (تبعید ، گرسنگی ، توهین،... ) ان هم در این ایام پیری و رنجوری چرا دعوت فرهنگستان فرانسه را قبول نمی کنید و از اینجا نمی روید ؟
- استاد : آری زندگی در فرنگ مانند ازدواج با دختر جوان و زیبای فرنگی می ماند ولی کدام از شماحاضر است مادر پیر و بیمار و زشت و... خود را رها کند برای ازدواج با دختر فرنگی ؟ من می مانم برای نگهداری از مادر پیرم.
Iran, Islamic Republic of
از روحیه لطیف هنرمندان خیلی شنیده بودم ولی دیگر از بزرگان هنر انتظار بیشتری می رود. و اما سخنی با مخالفین، واقعا این بود فریاد زنده باد مخالف من؟؟؟ هر کسی که با ما مخالف باشد باید طرد شود؟ چه شجریان باشد و مخالف اصولگرایان، و چه افتخاری به گناه همراهی با آنان!!!
متاسفم - من حدیثی شنیده بودم که می فرمود انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال ، اینطوری به متون دینی خود احترام می گذاریم ؟
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیز بزرگوار ای خواننده محبوب و خداییش با صفا خودمونیم دیگه بگو میخوام برم فرانسه زندگی کنم دیگه این صغری کبری چیدنها چیه.......
France
با همه احترامی که به ایشان قائل هستم یادآوری میکنم اقامت در فرانسه را قبلا هم اعلام کرده بود حرف تازه ای نیست اما بهانه خوبی دارد
Iran, Islamic Republic of
آقای افتخاری بخاطر روح لطیف هنرمندانه ای که دارند شاید آزرده از برخی رفتارها شده باشند اما بدانند همه ما در گیر ودار مسائل خیلی صحبتها وتهمتها را باید بجان بخریم تا اصول وعقاید پاک ودرستمان پا بر جا بماند. در ثانی مگر انان که به شما بی مهری می کنند از حامیان نظام واسلام هستند؟ تاوقتیکه مهر شما به نظام واسلام وملت شریف ایران پا بر جا باشد محبت شما در دل تمامی ایرانیان مسلمان است هر چند که شما از برخورد افرادی ظاهرا مخالف عظمت ملت ایران صحبتهایی شنیده باشید اما چون مانندبرخی سیاستمداران امروزی ......... نمی باشید رنجشتان آمده اماکمی صبور باشید خدا با ماست.ما به متانت شما افتخار می کنیم.امیدواریم که سفر شما قهری نباشد وصرف یک گردش تنوع وحرفه باشد.هر موقع که پاک وپر مهر بازکردید جای شما بر دیده ماست وهیچ جا را مسلما شریفتر از ایران و ملت ایران نخواهید یافت.
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد افتخاري عزيز. ما شما رو دوست داريم و به كارهاي خوب جنابعالي افتخار ميكنيم . نكته اي كه در مصاحبه وجود دارد و سوالي كه به ذهنم رسيد اينه كه شما چرا ؟؟؟ ايا ديدار با رييس جمهور و گفتن جمله دوست داشتن اينقدر براي مخالفان نظام سنگينه كه با كوچكترين انتقادها ميخواهين ميدان رو به نفع انها خالي كنين؟؟؟ يعني فقط و صرفا از باب انتقادها ميخواهين راهي ديار غربت بشين؟؟؟ جهت اطلاع جنابعالي عرض كنم كه تمامي حاميان صادق و بي رياي اقاي احمدي نژاد دارن به نوعي تاوان دوست داشتن رو در جامعه به سهم و قدر خودشون پس ميدن. پس ناراحت و دلگير نباشيد كه شما در اين مسئله به تازه گي درگير شدين مگر اينكه از قبل برنامه جهت رفتن داشتین
Iran, Islamic Republic of
درود بر افتخاری. آقای افتخاری ببین این ..... های سبز چقدر ناجوانمردانه حمله میکنند اینها حیا ندارند و به انسان های شریف ، منافقانه حمله می کنند. اما با اینها هر چه بیشتر بی اعتنایی کنید و آنها را در نظر نگیرید بهتر است و ................
Iran, Islamic Republic of
دلم برای احمدی نژاد میسوزه.بنده خدا همیشه کاسه کوزه ها رو سر این میشکونند.
بنظرم همه اینها همش بهانه است.باز جای شکرش باقیه که داره میره فرانسه نه انگلیس.
Germany
نتایج بوسیدن رییس جمهور... . لطفا 63 درصد را برای ما معنی کنید. با تشکر!
Iran, Islamic Republic of
كجا با اين حالت؟
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه توپ و ترکش نخورده دور و برش .........
Iran, Islamic Republic of
حالا عجله نکن به کجا چنین شتابان .ما سالها درمقابل این منافقین سینه سپرکرده وهزاران زخم زبان شنیدیم خم به ابرو نیاوردیم سریع تسلیم شدی؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینقدر سریع میشه رفت فرانسه؟
عجب! پس قوانین دست و پاگیری وجود نداره؟
....
Iran, Islamic Republic of
از مسئولين و نخبگان تقاضا دارم كه از آقاي افتخاري دلجويي كنند و نگذارند ايشان افسرده و سرخورده از كشور مهاجرت كند.
كساني هم كه با سخنان و يا شايعه سازي در سطح جامعه و رسانه ها و مطبوعات موجبات رنجش ايشان را فراهم آورده اند نيز در اين ماه مبارك و شب هاي قدر توبه كنند. قدر عليرضا افتخاري را بدانيم.
من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق (كسي كه شكر مخلوق نكرده باشد شكر خالق را نكرده است).
سخني هم با افتخاري عزيز دارم: بمان و صبر كن و با صبر دشمنانت را منكوب كن.
Iran, Islamic Republic of
این همه جنجال به خاطر یه دیده بوسی؟ بابا نا محرم که بوس نکرده! دمش گرم از اینی که گفته به کشورم پشت نمی کنم خیلی خوشم اومد
خواهش می کنم نرو! خودم پشتت وایسادم مثل اورست!!!