جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توقيف نشریه جنجالی «صبح فردا»

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 223619
«اخيرا و پس از درج مطلبی در یکی از نشریات دانشکده علوم اجتماعی، گروهی از دانشجویان با برگزاري تجمعي نسبت به چاپ این مطلب اعتراض کردند. پس از آن برخی سایت‌ها اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «حمايت نشريه منتسب به انجمن اسلامی از خواننده هتاك» نمودند.
ايسنا: معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تأیید خبر توقیف نشریه موهن «صبح فردا»، گفت: این نشریه توقیف شده و پرونده نشریه برای برخورد قانونی به کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی و کمیته انضباطی ارجاع و با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دکتر عبدالرضا سیف افزود: پس از توزیع نشریه در اسرع وقت حکم توقیف نشریه موهن صادر شد.

همچنین مدیر مسوول نشريه صبح فردا با صدور اطلاعيه‌اي از كساني كه نسبت به مطالب اخير منتشر شده در اين نشريه احساس توهين كرده‌اند عذرخواهي كرد.

در ابتداي اين اطلاعيه با اشاره به آيه ۸ سوره فاطر مبني بر اين‌كه «"انَّ اللَّهَ عالِمُ غَيْبِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُور"ِ يقيناً خدا داناى غيب آسمان‏ها و زمين است و بى‏ترديد به نيّت‏ها و اسرار سينه‌‏ها آگاه است.» آمده است:

«از آن‌جا که خدواند متعال از باطن دل‌های آدمیان آگاه است، اینجانب مدیر مسوول روزنامه‌ صبح فردا اذعان می‌دارم که چنانچه از سرمقاله اخير اهانت به ائمه‌ معصومین(ع) برداشت شده است، مراتب عذرخواهی خود و هیات تحریریه‌ روزنامه‌ «صبح فردا» را نسبت به آن دسته از عزیزانی که احساس توهین کرده‌اند، اعلام می‌داریم و تأکید می‌کنیم که ما نیز دغدغه‌ دین داریم و نه تنها توهین به معصومین(ع) بلکه نسبت داده شدن چنین نیتی را به خودمان، نمی‌پذیریم و آن را محکوم می‌کنیم. والعاقبه للمتقین.»

همچنین انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تاكيد بر محكوميت توهين به مقدسات حمايت از خواننده هتاك را تكذيب كرد.

در اطلاعيه اين انجمن آمده است: «اخيرا و پس از درج مطلبی در یکی از نشریات دانشکده علوم اجتماعی، گروهی از دانشجویان با برگزاري تجمعي نسبت به چاپ این مطلب اعتراض کردند. پس از آن برخی سایت‌ها اقدام به انتشار مطالبی با عنوان «حمايت نشريه منتسب به انجمن اسلامی از خواننده هتاك» نمودند.

جدا از این‌‌كه مسوولان نشریه و نویسنده مطلب با حاضر شدن در جمع از دانشجویان، بابت سوءبرداشت‌های پیش‌آمده از نوشته مذکور عذرخواهی کردند، لازم به ذکر است که اخبار سایت‌های مذکور کذب محض بوده و نشریه مورد نظر متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان نمی‌باشد. نشریات انجمن اسلامی دانشجویان به صاحب امتیازی این تشکل بوده و کاملا شناخته شده‌هستند. متاسفانه این سایت‌ها با زیرپا گذاشتن اخلاق رسانه‌ای به دنبال متشنج کردن فضای دانشگاه و گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی همواره بر رکن اسلامیت در فعالیت‌های خود تاکید داشته و توهین به مقدسات دینی را از جانب هر که باشد محکوم می‌کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *