جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰
۱

قالیباف:افتتاح تونل توحیددرعید غدیر

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 70347
شهردار تهران امروز همزمان با افتتاح طولانی ترین پل شهر، در حضور رسانه‌های مختلف پاسخ منتقدان به عملكرد عمرانی را داد و اعلام كرد كه با دیدن بعضی از نوشته‌ها و اظهارنظرها متاسف می‌شود.

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح پل روشن‌دلان در تقاطع خیابان شریعتی، انقلاب و روشن‌دلان گفت: این پروژه در نوع خود كم‌نظیر بوده و تهران امروز با قدمت 200 ساله شاهد افتتاح طولانی‌ترین پل با عرض قابل توجه است و نقطه كور ترافیكی را كه در یك سال گذشته باعث اذیت شدن مردم در این مسیر شد، برطرف می‌كند.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام اگر تحمل چنین سختی‌هایی نباشد شاهد چنین پروژه‌های عظیمی در شهر نیستیم و با این پل سه گره ترافیكی در منطقه حل می‌شود و تمامی مجموعه شهرداری تلاشش این است كه در مسیر درست و صحیح با در نظر گرفتن اولویت‌ها پروژه‌های كوچك را در كنار پروژه‌های بزرگ احداث كنیم از اصلاح پل عابر پیاده و جدول گرفته تا پروژه‌های عظیم شهری.

قالیباف گفت: با وجود مشكلاتی اعم از ركود اقتصادی كه همه شهر متوجه آن است اداره تهران با پروژه‌های در دست بسیار سخت است. اما با این وجود پروژه‌های اطراف شهر همچنان در دست اجرا بوده و خللی به آن وارد نشده است.

وی با تاكید بر انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی ادامه داد: در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی اقداماتی در دست انجام است كه بالغ بر سه میلیون مترمربع فضای فرهنگی، ورزشی و مذهبی ساخته می‌شود. افتتاح مجموعه باغ موزه در دهه فجر و تالار شهر با پنج هزار نفر ظرفیت از اقداماتی است كه در این زمینه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران گفت: نمی‌دانم برای معرفی اقدامات شهرداری فرصت وجود ندارد یا اینكه همراهی با ما در انعكاس مطالب نمی‌شود؟ تا مردم بدانند مجموعه مدیریت شهری به گونه‌ای برای ارتقای كیفی زندگی شهروندان تلاش می‌كند.

وی تصریح كرد: نمی‌خواهم گله‌گذاری كنم اما بعضی حرف‌ها در برخی سایت ها و روزنامه‌ها گاهی به نحوی منعكس می‌شود كه دور از انصاف است و با وجود اینكه اثر روحی و روانی بر من نمی‌گذارد اما با دیدن بعضی از نوشته‌ها واظهارنظرها متاسف می‌شوم.

قالیباف گفت: اینكه فعالیت شهرداری در منظر مردم و رسانه‌ها قرار دارد و با دقت دنبال می‌شود، نقاط قوت و ضعف به درستی منعكس می‌شود از آرزوی ما بوده و هست اما گاهی این نوشته‌ها از مدار انصاف خارج می‌شود و كم‌لطفی و كم‌محبتی نه نسبت به ما بلكه به مجموعه‌ای كه شبانه‌روز تلاش می‌كنند، وارد می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند چرا با ایجاد روزشمار در پروژه‌ها خود را در معرض فشار قرار می‌دهیم. اما من به آنها پاسخ می‌گویم كه این حداقل حقوق شهروندی است كه باخبر شوند، اما آیا انصاف است كه زمانی كه كار تونل رسالت آغاز شد و 11 سال به طول انجامید هیچ كس نپرسید كه این پروژه چه شد؟ چه زمانی می‌خواهد تمام شود؟ و یا چرا در آغاز با قیمت اولیه 5/7 میلیارد تومان و در پایان 80 میلیارد تومان هزینه داشت؟

شهردار تهران همچنان به انتقاد خود ادامه داد و گفت: اما از روزی كه كار ما شروع شد و تابلوی روزشمار نصب كردیم فشارها آغاز شد كه البته ما به این فشارها افتخار می‌كنیم .

وی در مورد پروژه برج میلاد و تاخیر شش ماهه آن گفت: زمان افتتاح برج میلاد توضیح دادم كه طراحی آن اشكالاتی داشته، تحریم برخی اقلام و تعطیلی زمستانی در آن زمان باعث شد كه تا حدودی با تاخیر افتتاح شود اما متاسفانه برخی به گونه‌ای قلم می‌زنند كه خارج از انصاف است و این در حالی است كه مردم ما هوشمند و عاقل هستند و بهترین قضاوت‌ها را دارند.

شهردار تهران در مورد تونل توحید نیز گفت: این تونل با حجم كاری سه برابر بیشتر از تونل رسالت افتتاح می‌شود، تونل رسالت در طول 11 سال به بهره‌برداری رسید اما تونل توحید 29 ماه زمان می‌برد و من از همین جا به رسانه‌ها و مردم اعلام می‌كنم كه همان 27 روز باقی‌مانده كه تابلوی روزشمار تونل توحید نشان می‌دهد به بهره‌برداری برسد و حداكثر یك ماه بعد از آن زمانی برای جمع‌آوری كارگاه و نصب سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی صرف شود.

قالیباف افتتاح تونل توحید را همزمان با روز عید غدیر اعلام كرد و گفت: حتی اگر در وقت مقرر نیز تمام نمی‌شد و مثلا هفت ماه نیز به طول می‌انجامید باز هم ایرادی نداشت چرا كه از قلم‌زنان و رسانه‌ها توقع دارم بقیه مسئولان را نیز متعهد كنند تا با جرات زمان اتمام پروژه‌هایشان را اعلام كنند و من این جرات را به خرج داده‌ام.

وی گفت: حتی برای تعمیر برخی پروژه‌ها زمان بسیاری صرف می‌شد اما برای تونل توحید كه در پروژه بلدیه كشور از 90 سال گذشته تاكنون به نسبت نگاه‌های اقتصادی و به لحاظ حجم، طراحی و اجرا ،میزان هزینه و قیمت تمام شده و از نظر اقتصادی بودن قابل قیاس با هیچ پروژه‌ دیگری نیست، زمان كمی صرف شده است، با این وجود تا زمانی كه این پروژه به اتمام نرسیده هنگامی كه از كنار آن عبور می‌كنم به دلیل ترافیك ایجاد شده در وسیله نقلیه خود سرم را پایین گرفته و شرمنده مردم می‌شوم و تلاشم این است تا معضلات كلان ترافیك در آینده حل شود.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خسته نباشي مرد.كسي نيست كه از خدمات ارزشمند شما چه در زمان جنگ چه در زمان نيروي انتظامي و چه اكنون باخبر نباشد و تفاوت آنرا با حركات نمايشي بسياري از مسئولان بويژه ... نداند و فرق خدمت بي منت با عوامفريبي را نداند.
حداقل آنقدر مرد هستي كه كاستي ها را قبول داري و مانند مسئولان قبلي ... نمي كني.
امروز همه مردم آگاهند كه دولت كمر همت بسته تا جلوي اقدامات ارزشمند شهرداري را بگيرد و تازه رييس دولت با زبون درازي تمام از كاستيهاي شهر تهران حرف مي زند و از ديگران مي خواهد براي ساخت و آباداني تهران پروژه بدهند و اين در حالي است كه با تمام قدرت جلوي اقدامات شهرداري براي آبادني شهر را مي گيرند و مردم خوب اين چيزها را مي فهمند و فرق بين خدمت و اداي خدمت را مي فهمند.
انشاااله خدا به شما و مجموعه همكارانتان قوت بدهد.