دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
علت ترسمان از مردن

چرا بعضی انسانها انقدر از مردن میترسند؟

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب: 404023
بعضی از ما به مالمان و بعضی به فرزندانمان و بعضی به جاه و مقاممان وابسته میشویم و در عوض از چیزهای دیگر جا میمانیم.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
تا به حال شده که به یک خانه ای بسیار برسید، آنرا با مدرنترین طراحی های روز بیارایید، بهترین و قشنگترین وسایل موجود در بازار را خریداری کنید و در این خانه بگذارید، جوری که زیباتر از این خانه دیگر موجود نباشد، آنوقت این خانه ای را که ساخته اید و بسیار زیبا و جذاب طراحی اش کرده اید و هزینه های فراوانی برای آن کرده اید را رها کنید و در عوض به یک خانه بسیار قدیمی که به شکل مخروبه ای در آمده است و تمام وسایلش شکسته و خراب است بروید؟
 
قطعا هیچ انسانی عاقلی چنین کاری نمیکند چرا باید خانه ای را که انقدر برایش هزینه کرده را رها کند و برود در بدترین شرایط  زندگی کند.
 
ما انسانها در این دنیا این مثال را عملی کرده ایم ولی خودمان از این موضوع خبر نداریم، یعنی ما هر روز به این دنیایی که در آن زندگی میکنیم میرسیم و حسابی برای آن تلاش میکنیم و چون برای آن زحمت فراوانی کشیده‌ایم بسیار به داشته هایمان وابسته میشویم. بعضی از ما به مالمان و بعضی به فرزندانمان و بعضی به جاه و مقاممان وابسته میشویم و در عوض از چیزهای دیگر جا میمانیم. یعنی برای دنیای دومی که قرار است در آن برویم هیچ کاری نمیکنیم و همین میشود که این دنیای ما مثل یک خانه زیبا و بسیار شیک میشود اما آن دنیایمان خرابه ای بیش نیست. خوب انسان هم که هیچ وقت دوست ندارد از اوج رفاه به اوج سختی برود. پس مرگ و رفتنش به آن دنیا برایش سخت و ترسناک میشود.
 
حضرت امام حسن عليه السّلام فرمودند: لِانَّكُمْ أَخْرَبْتُمْ ءَاخِرَتَكُمْ وَ عَمَّرْتُمْ دُنْيَاكُمْ، وَ أَنْتُمْ تَكْرَهُونَ النَّقْلَةَ مِنَ الْعُمْرَانِ إلَى الْخَرَابِ. «به علّت آنكه شما آخرت خود را خراب و دنياى خود را آباد كرديد، بنابراين ناگوار است ( برای شما) كه از عمران و آبادى به خرابى منتقل شويد.»(معانى الاخبار باب نوادر المعانى، ص 389، روايت بيست و نهم‏)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *