سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳۶
۴

امر به معروف فقط در ایام مقدس!؟

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 399966
ای کاش همان فضایی که در ماه رمضان حاکم بود نیز در ایام های دیگر نیز حاکم بود.
به گزارش جهان، پایگاه تحیلی سیاسی اثبات نوشت:
هنوز چند روز از ایام محرم و صفر نمی گذرد که فضای شهر باز هم برمیگردد به قبل. همانجایی که در آن ایام محرم و صفر صدای سینه زنی و هیئت ها میامد و رنگ و بوی معنوی به خود گرفته است فردا شده جولانگاه گناه و بی عفتی. همین چند روز که از ایام الله ها دور میشویم رنگ و بوی معنوی شهر از بین میروند و انگار این شهر کلا عوض شده است.
اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنید، میبینید که همان اکثریتی که در دسته های عزاداری و هیئت ها شرکت می کردند عقیده شان عوض نشده و هنوز میتوانند رنگ بوی شهر را نگهدارند اما متاسفانه پس از پایان این مراسم ها امر به معروف و نهی از منکر را فراموش میکنند و دیگر دنبال تغییر فضای شهر از حال گناه آلود نیستند. قطعا در ایام معمولی این اقلیتی هستند که فضای شهر را از حالت معنوی در می آورند و بدتر اینکه همان اکثریت حزب اللهی هم دیگر بی خیال جلوگیری از گناه میشوند. ای کاش همان فضایی که در ماه رمضان حاکم بود نیز در ایام های دیگر نیز حاکم بود.
در اینجا می توان به این نتیجه رسید که خیلی اوقات دلیل گناه الود شدن فضای شهر هم مربوط به بچه حزب اللهی ها میشود و آنان هستند که باید مانند ایام دیگر حواسشان به از بین بردن فضای معنوی شهر باشد. اگر همین اکثریت به امر به معروف و نهی از منکر مانند ایام مقدس اهمیت میدادند دیگر کسی جرئت نمی کرد چهره ای شهر را آلوده کند. این ها همه مربوط میشود به همان امر به معروف و نهی از منکر که در دین ما بسیار توصیه شده و هدف قیام حسین بن علی (علیه السلام) هم همین نکته حساس بوده است. اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود خیلی گناه های دیگر به سراغ مردم یا حتی خود ما می آید. تقریبا می توان گفت اگر امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود دیگر گناهی اتفاق نمی افتد. پس بیایید فقط در ایام مقدس به فکر این واجب فراموش شده نباشیم بلکه همواره به فکر این واجب الهی باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حاج علی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی احسنت
حمید
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما
یکی از ضعف های بزرگ جامعه مذهبی ما...
رضا یونسی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافقم با شما، امر به معروف فقط دریک موقع بدردی نمیخوره و باید همیشه باشه
سینا
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود مرسی