دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۶

یک مسئله‌ی واضح

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 399964
در حالی که انتخابات تا ساعت 24 تمدید شد، ساعت 23 میرحسین موسوی اعلام پیروزی می‌کند! در صورتی که هنوز شمارشی صورت نگرفته است! این عمل در کجای جهان منطقی و عاقلانه به نظر می‌رسد؟
به گزارش جهان، مرتضی نقمه کو در وبلاگ "دغدغه" نوشت:
بی شک سال 88، یکی پر پیچ و خم ترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی است. جدای از تحلیل‌های تخصصی درمورد مسائل سال 88، اکنون که فضای احساسی کنار رفته و فضای عقلانی جامعه را فراگرفته است؛ لازم می‌دانم که چند موردی را متذکر شوم:
 
1- یکی از مسائلی که جالب به نظر می‌رسد این است که میرحسین موسوی، یکی از مهم‌ترین دلایلی که به سیاست پس از 20 سال دوری بازگشته، احساس خطر از بی قانونی دولت نهم می‌داند! اما در کمال تعجب بعد از انتخابات اوج بی‌قانونی را از سوی او مشاهده می‌کنیم!
 
2- فکر نمی‌کنم که سابقه داشته باشد که شب قبل از انتخابات، تحصن جلوی وزارت کشور انجام بشود و شعار "اگر تقلب بشه/ایران قیامت می‌شه" سر داده شود! این یک تحصن غیر عقلانی است و واقعاً جای سوال است که این تحصن اصلاً برای چیست؟!
 
3- در حالی که انتخابات تا ساعت 24 تمدید شد، ساعت 23 میرحسین موسوی اعلام پیروزی می‌کند! در صورتی که هنوز شمارشی صورت نگرفته است! این عمل در کجای جهان منطقی و عاقلانه به نظر می‌رسد؟ این فقط دمیدن در آتش زیر خاکستری است که خود او به همراه پشتیبانانش افروخته‌اند.
 
4- با آن‌که اجتماع پیروزی احمدی نژاد و پخش مستقیم آن از صداوسیما غیرعادی است و در آن برحه از زمان کار درستی نبود - البته همین امر پیراهن عثمان حامیان فتنه است! - ولی با سوء استفاده از سخنان احمدی‌نژاد، که خطاب به اغتشاش‌گران، آن‌ها را "خس و خاشاک" نامیده بود؛ به مردم القا شد که منظور ایشان هواداران میرحسین موسوی بوده است... برای این مورد شما را ارجاع می‌دهم تا جمله‌ی دکتر را یکبار دیگر گوش کنید.
 
5- اما نقطه‌ی عطف ماجرا، جایی است که لطف خدا شامل حال این ملت می‌شود... پس از 9 ماه روشنگری رهبری... یک اشتباه بزرگ از بازیگران فتنه رخ می‌دهد... روز عاشورا به خیابان‌ها می‌ریزند و کف و سوت می‌زنند. این‌جاست که دیگر شکی باقی نمی‌ماند که حق کجاست و باطل کجاست!!
 
خدا را شکر که مردم هم ساکت نماندند و در روز 9 دی حماسه آفریدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *