دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۴۲

بسته استانی جهان نیوز// سنگین‌وزن‌ترین نوزاد ۱۴۰۳ ایران به دنیا آمد/ لحظه تصادف و فوت یک امام جمعه/ عامل لغو پروازهای فرودگاه خرم‌‌آباد پلمب شد/ فوت نخبه کنکور بر اثر گاز گرفتگی/ ماجرای انتشار بوی عجیب در بندر ترکمن/ وقتی پلیس راهور دست به بیل می‌شود!

جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب: 879820
چهل و دومین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// سنگین‌وزن‌ترین نوزاد ۱۴۰۳ ایران به دنیا آمد/ لحظه تصادف و فوت یک امام جمعه/ عامل لغو پروازهای فرودگاه خرم‌‌آباد پلمب شد/ فوت نخبه کنکور بر اثر گاز گرفتگی/ ماجرای انتشار بوی عجیب در بندر ترکمن/ وقتی پلیس راهور دست به بیل می‌شود!
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - نوزاد ۶ کیلو گرمی در میاندوآب به دنیا آمد

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - نوزاد ۶ کیلوگرمی در بیمارستان میاندوآب به دنیا آمد که گفته می‌شود سنگین‌ترین نوزاد کشور در سال جاری است.

روح‌الله نبی‌زاده مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میاندوآب روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نوزاد با تلاش کادر درمانی بیمارستان به صورت زایمان سزارین به دنیا آمد.

وی افزود: این نوزاد فرزند پسر بود که سومین فرزند مادر اهل و ساکن شهرستان میاندوآب به شمار می‌رود.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه این مادر ۲ بار هم به صورت زایمان سزارین نوزاد در میاندوآب به دنیا آورده است، اضافه کرد: حال عمومی مادر و نوزاد هر دو خوب بوده و مشکلی تاکنون اعلام نشده است.
 

بوشهر - پلیس راهور برای باز کردن راه دست به بیل شد
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - اقدام زیبای پرسنل پلیس راه برازجان - کازرون در پاک سازی ریزش کوه در محور دالکی به شیراز را مشاهده می‌کنید.
 

کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه گفت: ۱۰۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در محور مواصلاتی عسلویه کشف شد.

بر اساس گزارش ایرنا، سرهنگ "حسین خواجه" فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه  روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در انتقال مواد مخدر از شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی این مهم به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی خودرو حامل مواد مخدر در ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه افزود: ماموران پس از مشکوک شدن به محموله کامیون باری حامل بار هندوانه آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی عسلویه تصریح کرد: در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار ۱۰۶ کیلوگرم موادمخدر تریاک که به‌صورت ماهرانه در ۱۳ عدد هندوانه جاسازی شده و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد.

خواجه، با بیان اینکه در این عملیات ۲ متهم دستگیر شدند، یادآور شد: مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت امنیت عسلویه پایدار و مطلوب است و در راستای آرامش مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد قاطع می‌شود.


خوزستان - کشف پیکر جوان غرق شده شوشی پس از ۶ روز
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - پیکر یک جوان غرق شده شهرستان شوش پس از ۶ روز جستجو شامگاه یکشنبه کشف شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن حویزه فرماندار شوش گفت: این جوان ۶ روز پیش در رودخانه دز به علت غرق شدگی جان خود را از دست داد.

وی افزود: تمام امکانات شهرستان برای پیدا کردن پیکر این جوان از همان روز اول به کار گرفته شد که به دلیل شرایط جوی، افزایش دبی و طغیان رودخانه و همچنین گل آلود بودن آب، جستجو‌ها بی نتیجه بود. 

فرماندار شوش ادامه داد: پیکر این جوان پس از ۶ روز تلاش مشترک تیم‌های عملیاتی سه شهرستان شوش، کرخه و دزفول و همچنین همراهی جوانان و قایقران‌های حاشیه دز کشف و از آب بیرون کشیده شد.


کرمان - لحظه تصادف و فوت یک امام جمعه
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - حجت‌الاسلام دهقان دولتی امام جمعه شهر بلوک جیرفت در یک سانحه تصادف رانندگی جان باخت.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، رئیس اورژانس جیرفت (کرمان) گفت: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

فیلم لحظه تصادف را ببینید.
گلستان - ماجرای انتشار بوی عجیب در بندر ترکمن
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - شرکت گاز استان گلستان اعلام کرد: انتشار بوی گاز در بندر ترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستاهای قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهرهای مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

 
لرستان -  تالاری که عامل لغو پروازهای فرودگاه خرم‌‌آباد می‌شد پلمب شد
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - یک واحد رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد به علت تیراندازی در مراسم عروسی پلمب شد.

بر اساس گزارش ایسنا، علی حسنوند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد در این رابطه گفت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی بر اینکه این تالار در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی‌های صورت گرفته باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای این فرودگاه شده است، دستور پلمب آن صادر شد.

تیراندازی در مراسم عروسی از دیرباز تاکنون به عنوان یک آیین غلط در لرستان انجام می‌شود و با توجه به نزدیکی تالار افلاک به فرودگاه خرم آباد، احتمال بروز اتفاقاتی در زمان نشست و برخاست هواپیما وجود داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد ادامه داد: با توجه به موارد پیش آمده، این موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت اما با وجود تذکرات متعدد به مدیر تالار و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه توجهی در این زمینه صورت نگرفت که منجر به پلمب این مجموعه شد.


سقوط مرد میانسال خرم آبادی به عمق چاه ۲۵ متری
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - سرپرست سازمان آتش نشانی خرم آباد گفت: آتش نشانان این مرکز مرد خرم آبادی را که به چاه ۲۵ متری سقوط کرده بود، نجات دادند.

بر اساس گزارش ایرنا، سجاد نعمتی سرپرست سازمان آتش نشانی خرم آباد روز سه شنبه در این باره اظهار کرد: در پی اعلام سقوط مردی میانسال به داخل چاه خشک و بدون آب به عمق ۲۵ متر، ماموران ایستگاه ۲ منظوره شماره ۲ آتش‌نشانی خرم آباد به محل حادثه اعزام شدند.

وی در تشریح جزئیات این عملیات افزود: مردی میانسال در این حادثه به دلیل تاریکی هوا به قعر چاه سقوط می‌کند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به محض دریافت این خبر بی درنگ گروه امداد و نجات این سازمان را جهت امدادرسانی به فرد حادثه دیده به ابتدای جاده خرم آباد - پلدختر اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش نشانی خرم آباد بیان کرد: آتش نشانان به سرعت و با در نظر گرفتن سست بودن خاک اطراف چاه با توجه به بارش باران با استفاده از تجهیزات مخصوص نجات و نصب کارگاه، خود را به این شخص رسانده و به خارج از چاه منتقل کردند.
مازندران - نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، خبر حادثه گازگرفتگی به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد داده شد که بلافاصله بالگرد اورژانس به پرواز درآمد.

در این حادثه دکتر سیداحمد نصراللهی جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصراللهی نخبه و رتبه برتر کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی میانای ساری دارفانی را وداع گفتند.

این مسئول تصریح کرد: همسر دکتر نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود ولی با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال به مرکز درمانی داشت که به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شد.


همدان - موتور قایق برقی در غار علیصدر روشن شد
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: با بهره‌گیری از محصول دانش بنیان ایرانی با حمایت استاندار همدان موتور قایق برقی "بتا" محصول دانش بنیان ایرانی، در غار علیصدر روشن شد.

بر اساس گزارش ایرنا، کریم ملکی مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، توسعه تکنولوژی را در ارتقای خدمات به گردشگران در همدان ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در استان و تاکید استاندار درخصوص توسعه گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان و افزایش درآمد از حوزه گردشگری به ویژه غار علیصدر ارائه خدمات به گردشگران در علیصدر با این قایق برقی که محصول دانش بنیان ایرانی است، ارتقا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای تکریم گردشگران ورودی به استان همدان و بهبود شرایط کار و کمک به حفظ سلامتی قایقرانان در این مجموعه گردشگری، استفاده از فناوری‌های جدید در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به ۲ سال کار پژوهشی و مطالعاتی در خصوص طراحی و ساخت قایق برقی مخصوص شرایط غارعلیصدر گفت: در این مسیر اصلاح و به‌روز رسانی سیستم ناوبری قایق‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید در دستور کار قرار گرفت که امروز این مهم به نتیجه رسید.

ملکی به متمایز بودن این طرح به محصول شرکت دانش بنیان بودن آن اشاره کرد و افزود: این ارتقا تکنولوژی حاصل فعالیت متخصصان ایرانی بود که برای استاندار همدان از نکات بارز به حساب آمد و مورد پیگیری و بهره‌برداری شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: موتور قایق برقی "بتا" محصول دانش بنیان ایرانی با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان متناسب با استانداردهای روز دنیا بوده و حاصل کار مهندسان ایرانی است.

موتورهای برقی هیچ گونه آلایندگی محیط زیستی ندارد
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر عنوان کرد: این موتورهای برقی مطابق استانداردهای زیست محیطی ساخته شده و هیچ گونه آلایندگی محیط زیستی ندارد و مناسب اکوسیستم غار علیصدر طراحی شده که ضمن حفظ منابع طبیعی منجر به افزایش راندمان کاری قایقرانان و افزایش سرعت خدمات دهی به گردشگران نیز می‌شود.

ملکی گفت: این محصول شرکت دانش بنیان به گونه‌ای است که با هر بار شارژ قابلیت ارائه ۱۵ سرویس خدمات به گردشگران را دارد و نکته حائز اهمیت آن مجهز بودن این قایق‌ها به سیستم مالتی مدیا، درگاه usb، شارژر تلفن همراه بوده و چراغ‌های نصب شده بر روی آن راهنمای مسیر نیز هستند.

وی یادآور شد: این قایق‌ها به مدت یک ماه به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت تا ایرادات احتمالی آنها پایش و سپس به صورت یکپارچه در حوزه قایق‌رانی و قایق‌سواری در غار علیصدر به‌کار گرفته شود.

https://jahannews.com/vdcb59bwgrhbzwp.uiur.html
jahannews.com/vdcb59bwgrhbzwp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
واقعا"‌ دمش گرم اون افسر راهور ايكاش همه مسئولين در هر رده و هر لباس اينقدر همت داشتند و دلسوز بودند . در دام رنگ و نوع لباس عنوان اسير و گرفتار نباشند