دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۳۸

بسته استانی جهان نیوز// زنی که ۱۱ ماه با یک جسد زندگی کرد/ مردی که به نیروهای زخمی‌ پلیس می‌خندید، دستگیر شد/ خانه ۲ جنگلبان مازنی به رگبار بسته شد/ حکم عجیب قاضی مراغه‌ای همه را شگفت‌زده کرد/ حرکت زیبای پلیس راه یزد/ لحظه برخورد صاعقه به یک خانه در سنندج

جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 876059
سی و هشتمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// زنی که ۱۱ ماه با یک جسد زندگی کرد/ مردی که به نیروهای زخمی‌ پلیس می‌خندید، دستگیر شد/ خانه ۲ جنگلبان مازنی به رگبار بسته شد/ حکم عجیب قاضی مراغه‌ای همه را شگفت‌زده کرد/ حرکت زیبای پلیس راه یزد/ لحظه برخورد صاعقه به یک خانه در سنندج
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی - حکم عجیب قاضی مراغه‌ای همه را شگفت‌زده کرد
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه، متهمان را به جای حبس به خرید رنگ برای خط کشی راه‌های روستایی مکلف کرد.

بر اساس گزارش فارس، انوری گفت: با احکام صادر شده، رنگ مورد نیاز برای خط کشی راه‌های روستایی تامین و توسط راهداری مراغه اجرا شد.

وی اضافه کرد: علاه بر راه‌های روستایی، برای ایمن سازی جاده مراغه هشترود، نزدیک به ۸۰ حکم حبس را جایگزین تامین وسایل ایمن سازی جاده کرده است.

به گفته رئیس دادگاه بخش سراجو، از ابتدای سال و با رای این دادگاه ۱۰۸ فقره حکم جایگزین حبس دربخش سراجو صادر شده و جرایم آن صرف امور عام المنفعه شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه هم گفت: با رنگ تامین شده توسط این دادگاه بیش از ۴۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی ۳۰ روستا در مراغه خط کشی شده است.

شریفی افزود: همچنین از محل احکام دادگاه بخش سراجو در پنج نقطه حادثه خیر جاده مراغه - هشترود و راه‌های روستایی اصلاح هندسی، محافظ و علایم راهنمایی نصب شده است.
 

آذربایجان غربی - کشف جسد پسر جوان ۹ روز پس از ناپدید شدن در سیمینه رود
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - جسد جوان ۳۲ ساله که از ۱۳ فروردین‌ماه مفقود شده بود، پس از ۹ روز از رودخانه تاتائو (سیمینه‌رود) میاندوآب پیدا شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه به دنبال تماس اعضای یک خانواده با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی، اکیپی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب به‌منظور عملیات امداد و نجات به محل حادثه اعزام شد.

مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با هماهنگی پلیس آگاهی، عملیات جستجو فرد مفقود شده را در مکان‌های احتمالی در رودخانه تاتائو (سیمینه‌رود) میاندوآب از صبح روز شنبه با تجهیزات مناسب شروع کردند که این عملیات به مدت چهار روز ادامه داشت.

تا روز سوم عملیات تیم سگ‌های زنده‌یاب و تیم امداد و نجات هلال ‌احمر از دو مسیر آبی و خاکی اقدام به جستجو کردند که متأسفانه هیچ اثری از فرد مفقود شده یافت نشده و عملیات به روز چهارم موکول شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب جسد فرد مفقود شده در نهایت پس از چهار روز تلاش توسط تیم‌های آتش‌نشانی در حوالی آب‌های روستای زنجیرآباد کشف شد.
 

اردبیل - بازداشت کارشناس رسمی دادگستری حین دریافت رشوه
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - دادستان مشگین شهر گفت: کارشناس رسمی دادگستری حین دریافت رشوه بازداشت و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
 
بابک نونهال دادستان مشگین شهر در گفتگو با مهر، اظهار کرد: با تشکیل پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب مشگین شهر و با رصد و اقدام قاطعانه حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان اردبیل کارشناس در تشخیص خط و امضا در اثر انگشت که بیش از ۷۰ برابر دستمزد کارشناسی از احدی از طرفین شکایت پرونده خواسته بود، در هنگام اخذ رشوه دستگیر و پس از تفهیم اتهام قانونی و با قرار تأمین کیفری متناسب به زندان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: مراجعان به مجتمع‌های قضائی فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضائی را نخورند و پرونده خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشگین شهر بیان کرد: شهروندان در صورت وجود موارد مشابه از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری یا خط ارتباطی با دادستان در شناسایی سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه‌های قضائی یا سازمان‌های تابعه همکاری کنند.

نونهال با تاکید بر مقابله با فساد افزود: دستگاه قضائی اجازه نمی‌دهد افرادی با اتکا به سمت خویش در پرونده‌ها یا با اعمال نفوذ در پرونده‌ها سبب اخلال یا تغییر در روند رسیدگی‌های قضائی شوند و در این موارد کوتاه نیامده و قاطعانه با این متخلفین برخورد خواهد شد.


اصفهان - چوپان قاتل در اصفهان دستگیر شد
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایرنا، سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری قاتل متواری در کسوت چوپان در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه روستای «رامشه» در پی اعلام خبری مبنی بر مفقود شدن چند راس دام در این روستا برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی اظهارداشت: با بررسی‌ صورت گرفته و تحقیقات از شاکی مشخص شد فردی که به عنوان چوپان در روستا فعالیت می‌کرده، بطور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، احشام را رها کرده و در یکی از دامداری‌های اطراف مخفی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با تلاش مأموران، چوپان متواری شناسایی و در بررسی‌ تخصصی انجام شده مشخص شد وی ۶ سال قبل در یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور مرتکب قتل عمد شده و تحت تعقیب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.


خوزستان - زنی ۱۱ ماه با یک جسد زندگی کرد
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - جسد مرد آبادانی کرم زده پیدا شد و یک زن ۱۱ ماه با این جسد زندگی می‌کرد.

بر اساس گزارش خبرآنلاین، ۲۱ فروردین‌ ماه اهالی خیابان امام آبادان در تماس تلفنی با ماموران پلیس از بوی تعفن که از خانه مرد تنها منتشر می‌شد خبر دادند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران کلانتری ۱۶ امیرکبیر در محل حاضر شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد منزل پیرمرد تنها که به صورت مجردی در خانه‌اش زندگی می‌کرد شدند.

وقتی که وارد خانه شدند با جسد مرد تنها که بوی تعفن از آن بلند شده بود و بدنش نیز کرم زده بود مواجه شدند.

ماموران در تحقیقات فنی و بررسی‌ها پی بردند که این مرد به تنهایی درون خانه شیکش زندگی می‌کرده که تقریبا ۱۱ ماه بوده که هیچکس از خانواده و بستگانش که ساکن استان اصفهان بودند از او خبر نداشتند و گمان می‌کردند که وی از آبادان نقل مکان کرده است.

بنابر این گزارش مأموران پلیس متوجه شدند یک پیرزن فقیر و ناتوان که در اطراف خانه این مرد تکدی‌گری می‌کرده در ماه‌های گذشته به خانه این مرد تنها رفت و آمد داشته است.

در این رابطه پیرزن در تحقیقات پلیسی گفت: چند وقتی است به دلیل نداشتن جا و مکان این فرد در زمان حیاتش به من جا و مکان برای زندگی داده بود و زمانی که فوت کرد از ترس اینکه خانواده‌اش خانه را بفروشند و آواره خیابان شوم مرگ او را به کسی اطلاع ندادم و ۱۱ ماه با جسد او درون خانه زندگی کردم و هرکس از بوی تعفنی که از خانه بیرون می‌آمد چیزی می‌پرسید ادعا می‌کردم که موش درون خانه مرده است.

پس از ادعای پیرزن متکدی، جسد مرد تنها که بطور کامل متلاشی شده بود برای مشخص شدن علت مرگش به پزشکی قانونی انتقال یافت.


سیستان و بلوچستان - دستگیری مردی که به نیروهای زخمی‌ پلیس می‌خندید
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - فردی که با انتشار تصویر خندیدنش پس از حملهٔ گروهک جیش‌العدل به ۲ خودروی انتظامی باعث جریحه‌دارشدن احساسات عمومی شده بود دستگیر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو، انتشار تصویر خندیدن مردی پس‌ از حملهٔ گروهک جیش العدل به ۲ خودروی انتظامی باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود.

طبق اخبار واصله از پلیس سیستان‌ و بلوچستان، این فرد به اتهام هتک‌حرمت، توهین به پلیس و تحریک احساسات عمومی دستگیر شده است.


فارس - انفجار شدید در کوره آجرپزی مرودشت
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش مهر، رئیس اورژانس فارس اعلام کرد: انفجار شدید در کوره آجرپزی یکی از روستاهای اطراف مرودشت موجب مصدومیت ۱۰ نفر از کارگران تبعه افغانستان شد که حال برخی از آنها وخیم است.

محمدجواد مرادیان با اعلام این خبر گفت: صبح جمعه ۲۴ فروردین‌ماه در کوره آجرپزی یکی از روستاهای اطراف مرودشت انفجار شدیدی رخ داد که موجب مصدومیت ۱۰ نفر از کارگران تبعه افغانستان شد.

رئیس اورژانس فارس افزود: در این انفجار ۶ نفر دچار سوختگی شدید شدند و یک نفر هم به دلیل موج انفجار دچار شکستگی در ناحیه سر شد.


کردستان - لحظه برخورد صاعقه به یک خانه در سنندج
پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از لحظه برخورد صاعقه به یک خانه در شهر سنندج در شبکه‌های اجتماعی محلی استان کردستان منتشر شده است.
 

کرمان - شوخی با اسلحه جان دختر نوجوان کهنوجی را گرفت
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - جانشین انتظامی کهنوج از فوت یک دختر نوجوان در اثر سهل انگاری و شوخی نابجا با اسلحه بادی در یکی از مناطق روستایی این شهرستان در جنوب کرمان خبر داد.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ حسین سلیمانی روز یکشنبه گفت: در پی اعلام یک مورد اصابت تیر به یک دختر نوجوان در یکی از مناطق روستایی، مأموران پاسگاه دهکهان کهنوج به محل حادثه اعزام و متوجه شدند یک پسر نوجوان در حال شوخی با خواهرش با اسلحه بادی به تصور اینکه سلاح خالی است اقدام به شلیک کرده و گلوله به خواهرش اصابت کرده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه این فرد پس از انتقال به مرکز درمانی به دلیل شدت جراحت وارده فوت می‌کند.

جانشین انتظامی کهنوج با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص گفت: بارها بر نگهداری نکردن و در دسترس قرار دادن سلاح و همچنین تیراندازی نکردن در مراسم‌های جشن و شادی تاکید شده است.


مازندران - تیراندازی افراد ناشناس به منزل مسکونی دو مأمور جنگلبانی آمل
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - دو فرد ناشناس همزمان به منزل مسکونی دو جنگلبان آملی تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از تیراندازی شبانه دو فرد ناشناس به صورت همزمان به منزل مسکونی دو نفر از جنگلبانان این اداره خبر داد و گفت: اینکه فرد یا چند نفر از مهاجمان ناشناس بودند، به طور دقیق مشخص نیست، اما در بامداد امروز شنبه ۱۸ فروردین، این افراد ناشناس در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته، به منزل مسکونی دو تن از مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تیراندازی کردند. 

علی اصغر اسماعیل زاده افزود: در جریان اقدامات صورت گرفته به در ورودی منزل این دو جنگلبان چندین تیر اصابت کرده و بلافاصله متواری شدند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل اضافه کرد، با وجود تعداد تیراندازی، خوشبختانه به نیرو‌های منابع طبیعی و خانواده آنها آسیبی وارد نشد. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: در پی این حادثه، بلافاصله با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، منطقه ساری، فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از منزل دو جنگلبان بازدید و دلجویی شد. 

وی یادآور شد: به منظور اقدامات قانونی بعدی و شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربان، جلسه اضطراری نیز برگزار شد. 

روز ۱۳ فروردین و همزمان با روز طبیعت نیز یکی از اشرار منطقه به مقر نگهبانی منطقه " آلشرود" از توابع بخش امامزاده عبدالله این شهرستان با سلاح سرد اقدام به تخریب پنجره و لوازم نگهبانی و شیشه خودروی سازمانی شرکت مجری طرح حفاظت از جنگل نمود و پس تخریب اموال دولت و برخورد با خودروی عبوری گردشگران، متواری شد.. 

روز دوم فروردین امسال نیز یکی از قاچاقچیان چوب در منطقه با حمله انتقام‌جویانه به مقر ایست بازرسی محمولات جنگلی بلیران در بخش دشت سر آمل باعث خسارت جزئی به این ایستگاه شده بود. 

قاچاق چوب در سطح جنگل‌های منطقه و جنگل‌های هیرکانی و برخورد و شناسایی عوامل قاچاق چوب از جنگل درسال‌های اخیر باعث بروز مشکلاتی برای عوامل منابع طبیعی و آبخیزداری در برخی از شهر‌های استان مازندران شده است.
 

یزد - حرکت زیبای پلیس راه یزد تحسین همگان را برانگیخت
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش همشهری آنلاین، فیلمی در فضای مجازی از حرکت انسان دوستانه پلیس اردکان _ یزد منتشر شده است.
 
این حرکت پلیس راه تحسین کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است.
 
https://jahannews.com/vdccpeq4o2bqmx8.ala2.html
jahannews.com/vdccpeq4o2bqmx8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا این مردک پست را با خانواده مجروحان نیروی انتظامی روبرو کنید تا او را ادب کنند.در کوچه ها بگردانید تا ...