چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

افتتاح ۷۳ پایگاه اورژانس در ایام دهه فجر

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 869298
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳۱۴ پایگاه جدید طی این دوسال راه اندازی کردیم، امسال در ایام دهه فجر ۷۳ پروژه افتتاح می شود.
افتتاح ۷۳ پایگاه اورژانس در ایام دهه فجر
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در نشست خبری ویژه دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی باعث رشد و نمو ملت عزیز ایران شد و تلاش خود را در اقصی نقاط کشور برای ارتقا سلامت مردم طی این چهل و پنج سال انجام داده است.

وی ادامه داد: سازمان اورژانس یکی از ارکان ارتقا سلامت کشور است، در ابتدای انقلاب با جمعیت ۳۶ میلیون ۲۰ پایگاه‌ها داشتیم و در حال حاضر بیش از ۳۳۰۰ پایگاه داریم. در حوزه دریایی و هوایی هم پیشرفت‌هایی داشتیم، پایگاه هوایی از سال ۱۳۷۹ توسعه پیدا کرد و امروز ۵۳ پایگاه هوایی در کشور فعالیت می‌کند.

رییس اورژانس کشور درباره اقدامات اورژانس در دولت سیزدهم بیان کرد: مهم‌ترین اقدام در دولت سیزدهم الکترونیک کردن سیستم دستی اورژانس بود که در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد سیستم اورژانس الکترونیک شده است و تا پایان سال به صورت صدرصد سیستم الکترونیکی می‌شود.

میعاد فر عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان اورژانس یکپارچه سازی پایگاه‌های اورژانس است، این یکپارچگی در استان و دانشگاه‌ها ایجاد شده است و با اینکار آمبولانس‌ها در مسیر خدمات قرار گرفته و از کار‌های غیر ضروری جلوگیری شد، همچنین با این کار توان عملیاتی ما ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۳۱۴ پایگاه جدید طی این دوسال راه اندازی کردیم، امسال در ایام دهه فجر ۷۳ پروژه افتتاح می‌شود و از این تعداد ۲۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده‌ای است. دومین پایگاه هوایی بال ثابت در استان هرمزگان فعال شده است. ما یک آمبولانس دریایی برای جزیره ابوموسی در دهه فجر راه اندازی می‌کنیم.

رییس اورژانس کشور گفت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری شده و همچنین ۲۰۰ موتورلانس در دانشگاه‌ها راه اندازی کردیم تا بتوانیم میزان رضایتمندی را افزایش دهیم.

میعاد فر درباره برنامه‌های آموزشی فوریت پزشکی گفت:این آموزش مهارتی است و تقریبا ۶۰۰ دوره تربیتی را برگزار کردیم و این دوره‌ها در دانشگاه برگزار کردیم. ۱۰۰ نخبه در رشته‌های فوریت‌های پزشکی دور مقطع‌های مختلف جذب شده است.

میعاد فر گفت: ما حدود ۴۰۰ دانشجوی دختر در رشته فوریت‌های پزشکی تحصیل می‌کنند و ۱۴ پایگاه مخصوص خانم‌ها در کشور داریم و به دنبال توسعه این پایگاه‌ها در کشور هستیم. ما دو المپیاد را برگزار کردیم، در ۴ اسفندماه اولین کنگره اورژانسی را برگزار خواهیم کرد و در این همایش نوآوری‌ها یفوریت‌های پزشکی به نمایش گذاشته می‌شود.
https://jahannews.com/vdcjhheoouqem8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhheoouqem8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *