دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۷
۶
نگاهی به پشت پرده یک جنایت؛

چرا اسرائیل بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد؟/ پنج نکته در این باره بخوانید

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 855238
رژیم پس از این کشتار عظیم و سپس کنترل رسانه های دنیا، به زعم خود توانسته به نحوی افکار عمومی جهان را نسبت به کشتار دسته جمعی فلسطینیان سِر کند.
چرا اسرائیل بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد؟/ پنج نکته در این باره بخوانید
گروه بین الملل جهان نيوز، محمد جواد طوسی: جهان همچنان در بهت و حیرت بمباران جنون آمیز بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار دارد. گرچه در توصیف این توحش و قتل عام زنان و کودکان زبان  قاصر و قلم الکن است، اما این حجم از رفتار جنون آمیز از سوی رژیم صهیونیستی نشان از این دارد که بعد از گذشت دوازده روز هنوز دستگاه محاسباتی رژیم دچار ضعف اعصاب و سردگمی ست. به این معنا که هیئت حاکمه ی رژیم اشغالگر پس از دریافت ضربه سنگین نظامی امنیتی از سوی مقاومت دچار اشتباه محاسباتی شده و تصور میکند که با بمباران های سنگین زنان و کودکان به ویژه درهم کوبیدن بیمارستان های مملو از زخمی و بیمار میتواند به اهداف مد نظر خود برسد. در مورد اهداف احتمالی رژیم موقت صهیونیستی از این جنایت هولناک میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

یک: پس حمله روز شنبه مقاومت به اراضی اشغالی، معادله بازدارندگی بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که تا پیش از این به نفع رژیم بود، عملا در جهت مقاومت تغییر کرد. تغییر معادله بازدارندگی از سوی مقاومت با برنامه ریزی، هوشمندی و با توامندی حفاظتی و اطلاعاتی در سطح کاملا حرفه ای  انجام شد. در سوی مقابل اما رژیم  قصد دارد به شکل دیگری معادله را به قبل از طوفان الاقصی برگرداند. رژیم موقت با کشتار وسیع و هدف قرار دادن تجمعات انسانی قصد دارد هزینه هر جنگی را در آینده برای مردم غزه بالا ببرد. به عبارت دیگر حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی پیامی به مقاومت فلسطین بود مبنی بر اینکه هر اقدامی مشابه طوفان الاقصی در آینده، میتواند جنازه ی زنان و کودکان بیشماری را روی دست مقاومت بگذارد.

دو: این جنایت، مسیر رژیم صهیونیستی را برای جنایات بزرگتری در آینده هموار کرد. چرا که رژیم پس از این کشتار عظیم و سپس کنترل رسانه های دنیا، به زعم خود توانسته به نحوی افکار عمومی جهان را نسبت به کشتار دسته جمعی فلسطینیان سِر کند.

سه: در طوفان الاقصی برای اولین بار در 75 سال گذشته تعداد کشته های رژیم صهیونیستی از تعداد شهدای فلسطینی پیشی گرفت. از همین رو رژیم صهیونیستی قصد دارد معادله یک کشته صهیونیستی در مقابل ده شهید فلسطینی را حفظ کند. توقع صهیونیست ها چنین بود که در این بمباران ها بتواند آمار کشته های فلسطینی را چندبرابر کند اما این هدف در یازده روز ابتدایی جنگ محقق نشد. بنابراین حمله به بیمارستان المعمدانی که شمار زیادی از فلسطینیان به آن پناه برده بودند، میتوانست صهیونیست ها را به هدف خود برساند.

چهار: هدف راهبردی رژیم از گذشته کوچ دادن فلسطینیان و به خصوص مردم غزه بود. صهیونیست ها فکر میکنند که این کشتار میتواند آن ها را به هدف خود نزدیک کند. تصور صهیونیست ها این است که میتوانند با کشتار وسیع، جو رعب و وحشت در سرزمین غزه ایجاد کنند تا روند خروج و کوچ فلسطینیان تسریع شود.

پنج: موشک های حماس و جهاد اسلامی هیچ نقطه ی امنی برای صهیونیست های سرزمین اشغالی باقی نگذاشته است. از همین رو صهیونیست ها سعی دارند با اقدام متقابل، سعی دارند هیچ منطقه امنی را برای پناه گرفتن ساکنان غزه به جای نگذارند.
https://jahannews.com/vdcipwavvt1awr2.cbct.html
jahannews.com/vdcipwavvt1awr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قطعاویقینااگرالان وبعدازفاجعه بیمارستان به نتانیاهوخبردهندتعدادحدود۵۰۰کودک دریک مکان ودرجانپناهی عمیق ومحکم بسرمیبرندبلافاصله بایک بمب ضدبتون وبسیارقوی ان نقطه راانقدربمباران میکندتامطمئن گرددهمه کشته شده اند
ابو
Iran, Islamic Republic of
آمریکا عامل اصلی جنایت اسرائیل در غزه است چون آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم صدها هزار نفر را یکجا در هیروشیما و ناکازاکی با بمب اتم کشت و ژاپن تسلیم شد حال باهمان روش می‌خواهد غزه تسلیم شود ولی زهی خیال باطل .
لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran, Islamic Republic of
غم غزه ما رو داره میکشه ،
خدایا به ما توفیق نجات مردم مظلوم غزه از دست یزیدیان صهیونیست را عنایت بفرما. الهی آمین
ارش
Iran, Islamic Republic of
رژیم حرامزاده صهیونیستی
دانا
Iran, Islamic Republic of
تصویر نقاشی شده کودکانی که در حال پروازند ، فیلم کودکان شهید در کنار هم که آرام خوابیده اند، فیلم کودکانی که از برادران و خواهران خود حرف می زنند و سوال می کنند، فقط می تواند جمله آن بانو را به یاد آورد که ما را به غزه ببرید تا کودکان را در آغوش گیریم آری کودکان غزه به بغل نیاز دارند نه دیگر به بغل یک مادر و یک پدر به بغل همه مردم دنیا نیاز دارند.شاید برای همین است که ادیان مختلف زمین و انسان هایی که واقعا انسانند از غزه می گویند و برای آن می گریند.
ضیاوالحق محمدی
Brazil
مخام برم فلسطین ازکجا میفرسته