سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳
۱۷

روزنامه کرباسچی از کدام ناراحت است؛ جداکننده واگن‌های مترو یا اصل واگن ویژه بانوان؟! +جزئیات

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 836233
البته که از رفتار اصلاح طلبان جای تعجب نیست. فارغ از نحوه زیست برخی خبرنگاران اصلاح طلب که در صفحات شخصی خود جسورانه منتشر می کنند، رسانه های این جریان در اغتشاشات پائیز سال گذشته نقش بازوی رسانه ای آن فتنه را در داخل ایفا می کردند.
ناراحتی روزنامه کرباسچی از واگن ویژه بانوان! +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: «قلب واقعیت» تخصص اصلاح طلبان است. مرحله دوم بعد از قلب واقعیت تکرار پرحجم آن است تا عده‌ای آن موضع خلاف واقع را باور کرده تا جایی که حتی مطلعین از واقعیت هم به تشکیک بیفتند.

در تازه‌ترین مورد، اصلاح طلبان اقدام شهرداری تهران در نصب یک جدا کننده بین واگن‌های اختصاصی بانوان با واگن‌های عمومی را سردست گرفته و به آن حمله ور شده اند.

این ماجرا در حالی است که تقریبا حدود 20 سال است که در هر رام قطار شهری واگن‌هایی برای بانوان اختصاص پیدا کرده و شهرداری تهران در روزهای اخیر در پی مطالبه چند سال اخیر بانوان مبنی بر حفظ حریم واگن بانوان به علت عدم رعایت برخی آقایان در استفاده از واگن بانوان و شکستن حریم آنان به این اقدام قابل تقدیر رو آورده است.

در گزارش تیتر یک امروز «هم میهن» که با عنوان «یک قدم تا دیوارکشی در خیابان»(!) منتشر شده است، سعی شده تا به خوانندگان این روزنامه فضای تحجر دولت و شهرداری با بحث «تفکیک جنسیتی» القا شود. برای القای این گزاره هم از اتهام زنی انتخاباتی روحانی در سال 96 وام گرفته که او می‌گفت: «من اینها را می‌شناسم. اینها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفته بودند در پیاده‌روهای تهران دیوار بکشند و مردانه، زنانه در پیاده‌رو ایجاد کنند. همانطور که در محل کارشان بخش‌نامه جنسیتی زنانه و مردانه اعلام کردند».

همان طور که ذکر شد وجود واگن‌های ویژه بانوان امر جدیدی نیست و شهرداری صرفا برای جلوگیری از ورود آقایان به حریم بانوانی که واگن اختصاصی خود را برای سفری بهتر انتخاب کرده‌اند، جدا کننده‌ای را در نظر گرفته است. و البته همچون گذشته بانوان می‌توانند از واگن‌های عمومی نیز استفاده کنند و الزامی برای استفاده از واگن ویژه نیست.

اما در فرامتن گزارش روزنامه کرباسچی بیش از آنکه اعلام ناراحتی از نصب جداکننده‌ها باشد، بحث عصبانیت از وجود واگن ویژه بانوان و حفظ حریم آنهاست. فی الواقع اینگونه برداشت می‌شود که نویسنده گزارش با آنکه خود یک خانم است اما بیشتر دغدغه اختلاط مردان و زنان در فضای پر ازدحام مترو و شکست حریم امن بانوان را دارد. 


در چند جای گزارش هم سعی شده است تا با تحریک احساسات آقایان، اقدامات شهرداری را توهین به شعور مردان تلقی کند! در حالی که قبل از ایجاد جدا کننده هم آقایانی که از شعور بالایی برخوردار بودند به خود اجازه استفاده از واگن اختصاصی بانوان را نمی‌دادند.  

البته که از رفتار اصلاح طلبان جای تعجب نیست. فارغ از نحوه زیست برخی خبرنگاران اصلاح طلب که در صفحات شخصی خود جسورانه منتشر می‌کنند، رسانه‌های این جریان در اغتشاشات پائیز سال گذشته با تابلوی «زن، زندگی، آزادی» نقش بازوی رسانه‌ای آن فتنه را در داخل ایفا می‌کردند. الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم میهن همراه با نیلوفر حامدی(خبرگار شرق) در روزهای ابتدایی پروژه ضدایرانی سال گذشته که با فوت عادی مهسا امنیی شروع شد بازداشت شدند و مهم‌تر آنکه بر خلاف سایرین که آزاد شدند، هنوز در بازداشت موقت هستند.

ششم اردیبهشت مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه تصمیم نهایی دادسرا درباره پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی که در بازداشت موقت هستند، چه زمانی گرفته خواهد شد؟ گفت: کیفرخواست به متهمان ابلاغ شده و  به منظور صدور رای قانونی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است. اتهام این دونفر همکاری با دولت متخاصم امریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

متاسفانه برخی رسانه‌های اصلاحات پیش از آنکه دغدغه هدایت و حرکت جامعه در مسیر صحیح را داشته باشند، سعی می‌کنند از تریبون خود به نفع انواع هنجارشکنی اعم از کشف حجاب، برهنگی، شراب خواری، سگ بازی و ... استفاده کنند.
https://jahannews.com/vdcc1eq412bq1i8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1eq412bq1i8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشخصا از اصل واگن ناراحت هستند
اصلاحات نگو... بگو افسادات
Iran, Islamic Republic of
عمق نگاه، افق آرمان و انتهای اهداف این جماعت افسادطلب از خرداد76 تا الان........!!!!!!!
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
ایراد اصلی به قانون آزادی مطبوعات است..
United States
به خدا این تیترها می تونه مقدمه فتنه بشه . !!!
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
اصلاح طلبان هر تصمیمی را که قراره کاری را به صلاح همه انجام بشه یا سکوت سنگینی میکنند یا حتما یه ایرادی ازش در میاورند
Iran, Islamic Republic of
سکوت که نمی‌کنند ولی جیغ بنفش . چرا حتما
Iran, Islamic Republic of
درخواست مردم از مسئولان این است که افراد بی حجاب اجازه ورود به مترو نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
این دیوار کاربردی نیست و در زمان ترمز و شتاب میتواند در شرایط ازدحام جمعیت خطرساز باشد. از طرفی شرایط واقعا در حد قابل قبول رعایت میشد و نیازی به این نمایش های پر دردسر نبود .
Iran, Islamic Republic of
باید حتما چند نفر یه بلایی سرشون بیاد تا بفهمند و گر نه متوجه نشدند
Iran, Islamic Republic of
/....
محمد هادی
Iran, Islamic Republic of
. کسب رای به هر قیمتی....!!!
Iran, Islamic Republic of
برای آرامش جناب کرباسچی اجازه دهید ایشان هم پیشنهاد خودشان را در این باره بیان کنند!!
Iran, Islamic Republic of
باید نظارت بشه
وقتی میریم قطار در ایستگاههای شلوغ به یکباره مردان میان میریزن تو واگن خانمها
هر چی هم بگیم نمیرن بیرون
خانمها جا می مونند در ایستگاه
Iran, Islamic Republic of
مشکل باید ریشه ای حل بشه نه با این رفتارها
سوال اصلی اینه، چرا آقایان مجبور به استفاده از واگن خانم ها میشن؟ جواب واضحه چون با وجود اینکه تعداد مسافران مترو بیشتر آقایان هستند ولی امکان استفاده کمتری از واگن ها دارند یعنی عملا فضای مناسب و کافی برای آنها دیده نشده .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطوره ، ۷۰درصد مشتری مترو مردان هستند کلی فقط ۵۵درصد واگن ها رو اون هم بصورت مشترک‌ می‌تونند استفاده کنند در حالیکه خانم ها با وجود کمتر بودن از کل قطار استفاده می‌کنند و این باعث متراکم شدن بیش از حد واگن های مشترک هم میشه
Iran, Islamic Republic of
راست میگی
به نظر من باید دو واگن برای خانم ها سه واگن برای آقایان و دو واگن مشترک باشه ، اینطوری تناسب و مساوات رعایت میشه