يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۱
پنجمین عرصه نبرد؛

اعتراف صهیونیست‌ها به یکه تازی سایبری ایران/ لیستی از حملات هکری مقاومت به رژیم صهیونیستی

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 835891
پس پایان جنگ سرد و شروع عصر اطلاعات و فناوری، مفهوم جدیدی به نام جنگ سایبری در عرصه‌ی امنیت و سیاست بین الملل مطرح، و سپس تبدیل به پنجمین عرصه‌ی جنگ در کنار عرصه‌های هوا، دریا، زمین و فضا در ادبیات نظامی کشورهای پیشرو شد.
اعتراف صهیونیست‌ها به یکه تازی سایبری ایران/ لیستی از حملات هکری مقاومت به رژیم صهیونیستی
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد جواد طوسی: روزنامه تایمز اسرائیل اخیرا طی گزارشی از تغییر موازنه قدرت در عرصه جنگ سایبری به نفع جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «از کار افتادن وب‌سایت بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های خدمات پستی اسرائیلی در روز جمعه مارا شگفت زده نکرد!»

این روزنامه ضمن اعلام حمله از سوی گروه هکری «انانیموس سودان»، این گروه را مرتبط با روسیه دانسته و نوشته است: با توجه به نقش برجسته ایران در هدایت فعالیت‌های ضداسرائیلی در روز قدس بسیاری رد پای ایران را هم در این حملات سایبری مشاهده می‌کنند. چنانچه این موضوع تأیید شود همکاری ایران و روسیه در عرصه سایبری مرحله جدیدی در جنگ پنهان میان اسرائیل و ایران قلمداد خواهد شد. چنین تحولی اثر چشمگیری بر موازنه قدرت در منطقه به نفع جمهوری اسلامی خواهد داشت.»

پس پایان جنگ سرد و شروع عصر اطلاعات و فناوری، مفهوم جدیدی به نام جنگ سایبری در عرصه‌ی امنیت و سیاست بین الملل مطرح، و سپس تبدیل به پنجمین عرصه‌ی جنگ در کنار عرصه‌های هوا، دریا، زمین و فضا در ادبیات نظامی کشورهای پیشرو شد. از همین رو حفظ موازنه‌ی قدرت، به همان اندازه که در عرصه‌های دریا، زمین و هوا اهمیت دارد، در عرصه‌ی سایبر هم موضوع جدید و مهمی برای مصون ماندن کشورها از تهدیدات سایبری است. گسترش عرصه جنگ به حوزه سایبر از آن جهت قدرت و امنیت کشورها را دچار چالش میکند که دیگر نیازی نیست کشور متخاصم عاملی در خاک کشور هدف داشته باشد. همینطور نیازی به ارسال جنگنده‌ها برای نابودی زیرساخت‌های حیاتی مورد هدف هم نیست، چرا که با فشردن یک دکمه میتوان تا چند ماه بسیاری از زیرساخت‌های رژیم مورد نظر را مختل و یا حتی نابود کرد.

تعدد بازيگران در فضاي سايبري، هزينه كم ورود، صرف زمان كم و سرعت بالاي اقدام، ناشناس ماندن بازیگران و عدم قابلیت ردیابی، كمرنگ شدن نقش جغرافيا و پايين بودن احتمال تنبيه و... عواملی هستند که تهدیدات سایبری را به یک چالش امنیتی برای کشورهای مورد هدف تبدیل کرده است. گستردگي آسيب‌پذيري‌هاي ناشي از تهديدهاي سايبري پراكنده، چندبعدي و چندسويه‌اند و چـون در ارتباط با شـبكه‌هاي ارتباطي و زيرساخت‌هاي حساس مي‌باشند، سطح آسيب‌رساني آنها بسـيار بالاسـت. با این توصیفات باید حق داد که صهیونیست‌ها نگران جاماندن از معادلات جدید امنیتی در فضای سایبری و قدرت گرفتن ایران در این عرصه باشند.

لیستی از حملات هکری مقاومت به رژیم صهیونیستی
در یک دهه‌ی اخیر تنش‌های امنیتی ایران و مقاومت با آمریکا و رژیم صهیونیستی به عرصه سایبری گسترش یافت و با ورود ضربات سایبری به معادلات امنیتی، میتوان گفت این جنگ در چندسال اخیر تبدیل به مولفه‌ی پر قدرت محور مقاومت شده است.

اسفند 1400 بود که یک منبع نظامی صهیونیستی اعلام کرد بزرگترین حمله‌ سایبری تاریخ علیه زیر ساخت‌های اسرائیل انجام شده است. المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی نوشت: «حمله سایبری وب سایت‌های دولتی را فلج کرد و ارزیابی این است که هکرهای ایرانی پشت این حمله سایبری هستند.»

پس از آن روزنامه هاآرتص اعلام کرد وب سایت‌های وزارت کشور، بهداشت، دادگستری و رفاه و همچنین دفتر نخست وزیری اسرائیل از کار افتاده‌اند. هاآرتص، به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل نوشت: «حمله سایبری امشب بزرگترین حمله سایبری انجام شده علیه اسرائیل است و تخمین زده می‌شود که یک کشور یا یک سازمان بزرگ پشت آن باشد!» در این حمله همچنین سایت موساد نیز از دسترس خارج شد. اگرچه دست راکت‌های مقاومت در اردیبهشت 1400 از مراکز حیاتی رژیم کوتاه ماند اما ده ماه بعد هکرهای مقاومت بدون شلیک حتی یک گلوله توانستند سیستم‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را برای چند روز مختل کنند.

بهمن ماه سال 1400، گروه هکری عصای موسی اعلام کرد به شبکه دوربین‌های مدار بسته امنیتی در خیابان‌های اسرائیل دسترسی پیدا کرده و تصاویری از دوربین‌های امنیتی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد. در همان روزها بود که این گروه هکری طی یک عملیات جدید، از یک غافلگیری برای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد. این گروه با نفوذ به سیستم‌های فوق امنیتی وزارت جنگ این رژیم، اطلاعات صدها نظامی ارتش از جمله اسامی، ایمیل، آدرس و شماره‌تلفن‌ها و فایلی شامل اطلاعات بنیادی گردان «گردان الفون» را هک کرد. بخشی فایل‌های هک شده شامل مشخصاتی از نامزدهای پیوستن به دستگاه‌های امنیتی، اطلاعات شخصی حساس مانند وضعیت روانی، اجتماعی و اقتصادی نظامیان ارتش این رژیم بود. این گروه همچنین با انتشار عکسی از «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم روی رایانه‌های این وزارت وی را تلویحا تهدید کرد. این گروه در همان روز از هک دوربین‌های مداربسته فوق امنیتی اطراف شرکت «رافائل» خبر داد که زنگ خطری برای شرکت اسلحه سازی این رژیم بود.

منابع عبری در اسفندماه همان سال از هک شدن اطلاعات دیوید بارنیا، رئیس موساد خبر دادند. گروه هکری «دستان باز»، در یک کانال تلگرامی‌ ویدئویی را منتشر کرد که در آن، اسنادی محرمانه، اطلاعات شخصی و گزارش‌های مالی از رئیس موساد فاش شده بود. حمله هکری به شرکت پستی «e-post» و نفوذ به سیستمهای رایانه‌ای شرکت کشتی سازی «گلد باند»، هک شدن سایت روزنامه اسرائیلی جروزالم پست و معاریو و انتشار تصویر عقیق حاج قاسم در این دو سایت خبری، تنها بخشی از حملات سایبری مقاومت به زیرساخت های صهیونیستی در آن سال بود.

اواخر فروردین ماه 1401،  شبکه تلویزیونی کانال 9 اسرائیل اعتراف کرد که هدف حمله سایبری قرار گرفته، ساعاتی بعد پایگاه خبری صابرین نیوز خبر داد که گروهی با نام «الطاهره» سرورهای رژیم صهیونیستی را هدف حملات سایبری قرار داده است. یک روز بعد کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد، سرورهای فرودگاه بن‌گوریون را مورد حمله قرار داده است. همزمان وبگاه «نیوپرس» به نقل از منابع عبری خبر داد که حمله سایبری هکرهای عراقی، وبگاه بانک «اسرائیل» و فرودگاه بن گوریون را از دسترس خارج کرده است.

اواخر اردیبهشت سال گذشته نیز منابع صهیونیستی از یک حمله سایبری به شرکت «ایگد» که بزرگترین شرکت حمل و نقل در فلسطین اشغالی است خبر دادند. در پی این حمله صهیونیست‌ها اعلام کردند، سامانه ایستگاه اصلی حمل و نقل عمومی و همچنین خدمات راه‌آهن در اراضی اشغالی متوقف شد. حمله سایبری به یک اندیشکده اسرائیلی و هک دانشگاه ها و مراکز اموزشی این رژیم نیز تنها بخشی از حملات هکرهای مقاومت در سال گذشته بود.

سال جدید نیز با حمله گروه هکری موسوم به «لشکر الکترونیک قدس» به کارخانه‌های شیمیایی اسرائیل آغاز شد و با حملات گروه هکری موسوم به «شارپ بویز» به یک موسسه آموزشی رژیم و دسترسی به اطلاعات ۵۰۰ هزار صهیونیست از سال ۲۰۰۹ تا امروز ادامه پیدا کرد. رسانه‌های رژیم اعلام کردند که اسناد فاش شده توسط گروه هکری شارپ‌بویز، شامل مدارک تحصیلی، گواهینامه‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای پایان خدمت سربازی و تاییدیه‌های استخدامی پلیس می‌شود. در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه نیز گروه هکری «آنانیموس سودان» در سالروز تأسیس رژیم جعلی و تروریستی صهیونیستی، اعلام کرد که وبگاه شخصی نتانیاهو را برای مدتی از دسترس خارج کرده است. رسانه‌های صهیونیستی چندی بعد این خبر را تایید کردند.

این گروه همان روز مسئولیت هک کردن صفحه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فیسبوک، حمله به وبگاه‌های سازمان بنادر، بندر حیفا، وزارت بهداشت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) و تعدادی از روزنامه‌های این رژیم را برعهده گرفت و تاکید کرد که در آینده به زیرساخت‌های آنلاین بزرگتری در رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد.

اگر بخواهیم لیست کامل حملات هکری مقاومت به رژیم صهیونیستی همراه با جزئیات آنها را تهیه کنیم، به کتابی قطور تبدیل خواهد شد. اما همین لیست کوتاه نشان میدهد که صهیونیست‌ها به درستی نگرانند. چراکه هزینه از کار انداختن سیستم‌های حیاتی رژیم از طریق جنگ سایبری به مراتب برای مقاومت کم هزینه‌تر است.
https://jahannews.com/vdcb9sbw8rhbfwp.uiur.html
jahannews.com/vdcb9sbw8rhbfwp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بانک
United Arab Emirates
مرگ بر صهیونیست های رو به فنا