دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۴
۱۵
در حاشیه مصاحبه وزیر ارتباطات

رویکرد قابل تقدیر وزیر جوان کابینه/ چند نکته و مقایسه برای جریانی که به خودتحقیری علاقه دارد +جزئیات

شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 834507
همه این اتفاقات نشان می دهد که می توان به جوانان این مرز و بوم اعتماد کرد، فقط کافی است دست از خودتحقیری برداریم و به آنها فرصت دهیم.
رویکرد قابل تقدیر وزیر جوان کابینه/ چند نکته و مقایسه برای جریانی که به خودتحقیری علاقه دارد +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: چند وقت قبل، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران به این مضمون گفت: «من با قطعیت عرض می‌کنم که بعضی از پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌هایشان به مراتب بیشتر از پیام‌رسان‌های خارجی است». او مثال زد که واتس‌اپ چند وقت پیش نسخه جدیدی داد و ویرایش پیام اضافه کرد، در حالی که در پیامرسان داخلی ویرایش پیام وجود داشته و تماس صوتی و تصویری با کیفیت واستاتوس(وضعیت) هم وجود دارد.
 
 در این زمینه چند نکته قابل بیان است:
 
یک: همان گونه که وزیرارتباطات اشاره کرده است، در سکوهای داخلی نیز امکاناتی مانند تماس صوتی، تصویری، status و ... وجود دارد. برای مثال، چند روز پیش بود که زارع پور در کانال شخصی خود در ایتا گزارش داد: «امسال در ایام نوروز شاهد رشد میزان استفاده هموطنان از پیام رسان های داخلی بودیم، طبق آمار دریافتی از داشبوردهای مدیریتی، در این ایام روزانه بصورت متوسط حدود ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری مجموعا در بستر پیام رسان های داخلی انجام شده است».
 
دو: کاربران در پیامرسان واتس اپ، سال ها تجربه عدم امکان ویرایش پیام دارند! این در حالی است که سال هاست که در پیامرسان های ایرانی این امکان وجود دارد.

فیلم پاسخ زارع پور

سه: پیامرسان ایرانی بله، در کنار پیامرسان بودن، خدمات بانکی نظیر کارت به کارت، شارژ، بسته اینترنت، مدیریت مالی، اطلاع رسانی بانک ملی، استعلام و پرداخت قبوض، صورتحساب کارت و ...دارد. همچنین در این پیامرسان، خدمات فروشگاهی به صورت دسته بندی شده و مجزا قابل مشاهده است.
 
چهار:
روبیکا در حقیقت یک سکو است که همزمان هم شبکه اجتماعی روبینو دارد که جایگزین اینستاگرام است و هم اینکه قسمت پیامرسان دارد. در کنار اینها روبیکا یک پایگاه مستقل برای ارائه فیلم، سریال، انیمیشن و ... است و خدمات فروشگاهی مجزا نیز دارد. در همان ایامی که برخی افراد در داخل کشور در حال ضریب دادن به کلاب هاوس بودند، امکان گفتگوی صوتی گروهی در روبیکا وجود داشت.تعداد نصب این سوپر اپلیکیشن فقط در مایکت، 14 میلیون و در کافه بازار، بیش از 30 میلیون (در مجموع بیش از 44 میلیون) ثبت شده است.
 
پنج: تعداد نصب پیامرسان ایتا در مایکت، 10 میلیون نصب و در کافه بازار، بیش از 20 میلیون (در مجموع بیش از 30 میلیون نصب) است! البته این آمار فقط مربوط به مایکت و کافه بازار و فارغ از نسخه وب، ıos و دسکتاپ این پیامرسان است. این آمارها نشان از اعتماد کاربران دارد و نشان می دهد که برخی شبهه افکنی ها و ترساندن مردم - در مورد در معرض خطر بودن امنیت آنها و ... - با شکست روبرو شده است.
 
شش: هر چند که وضعیت محتوا از منظر مسائل اخلاقی و فرهنگی در برخی سکوهای داخلی از جمله روبیکا بسیار قابل انتقاد و اشکال است، اما در هر صورت بخش قابل توجهی از محتوای مخرب اینستاگرام در سکوهای داخلی مشاهده نمی شود. این خودش مزیت قابل توجهی برای یک سکوی مجازی است.
 
هفت: با وجود اینکه پس از فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ شاهد سیل گسترده رجوع کاربران به سکوهای داخلی بودیم و میزان ورودی این سکوها افزایش چشمگیری داشت، اما خدمات آن سکوها همچنان برقرار بود و این نشان از ظرفیت بالای سکوهای داخلی در پذیرش کاربران دارد. در نظر بگیرید که یکی از این سکوها با اختلال قابل توجه همراه بود و یا هک می شد و ... ، آنگاه برخی خود تحقیرها دست از سر آنها برنمی داشتند. این درحالی است که در سکوهای خارجی به طور پیوسته شاهد اختلال در روند کار و یا هک شدن و ... بوده ایم.
 
 

نکته پایانی اینکه قطعاً سکوهای داخلی با همه امکانات و ویژگی های مثبتی که دارند، به معنی کامل بودن انها نیست؛ اما همه این اتفاقات نشان می دهد که می توان به جوانان این مرز و بوم اعتماد کرد، فقط کافی است دست از خودتحقیری برداریم و به آنها فرصت دهیم.

بیشتر بخوانید:
آماری که به راحتی از کنار آن گذشتیم/ چرا باید از وزیر ارتباطات تشکر کرد؟ +جزئیات
پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد ابتدای دولت سیزدهم به ۶۰ درصد رسیده
https://jahannews.com/vdce7e8vfjh8xni.b9bj.html
jahannews.com/vdce7e8vfjh8xni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزیر پرکار و بی حاشیه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
واقعا همینه.
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
سلام. مخالفم.

دلایلم:
آقای وزیر نتوانسته بخوبی قابلیت های فنی پیام رسان های داخلی را در بین مردم جامعه جاری کند.
ضعف دیگر آقای پور زارع پور پر هزینه بودن پروژه های ایشان است.
کارهایش بیش از حد نرمال ، خرج می تراشد.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطور هست و اشکالاتی که پیام‌رسان‌های خارجی منجمله تلگرام در اوایل کار و حتی بعدا داشتند هیچکدام در پیام‌رسان‌های داخلی شاهد اون نبوده و حداقل خیلی کمتر بوده
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بخاطر نبود اعتماد بین مردم در استفاده از پلتفرم های داخلی بخاطر بعضی از مسایل شایعه شده،رویکرد قابل تقدیر فقط برای عده قلیل است
Iran, Islamic Republic of
این دیگه مشکل خود مردمیه که روحیه خود تحقیری بهشون اجازه نمیده دست از اعتماد به بیگانه و دشمن بردارن.
Iran, Islamic Republic of
اگر پیام رسانهای خارجی مانند واتساپ و اینستاگرام و تلگرام کامل حذف و ظرفیت اونها به پیامرسانهای داخلی داده بشه هم سرعت و هم کیفیت پیام رسانهای داخلی افزایش پیدا میکنه وهم از آسیب های پیامرسانهای خارجی در امان خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی اعتماد مردم به نرم افزار ایرانی کامل نشه همچنان با هر سختی هست ملت از اپلیکیشن خارجی استفاده میکنن
Iran, Islamic Republic of
چرا هزینه استفاده از پیام رسان های داخلی رایگان نمیشه، تا استقبال از آنها بیشتر بشود.
Iran, Islamic Republic of
....
دانیال
Iran, Islamic Republic of
مشکل پیام رسانهای داخلی فنی نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر تلاش‌های وزیر ارتباطات و فناوری
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
اول پیام‌رسان ها را آزاد کنید بعد بفرمایید مردم چقدر استفاده می کنند؟!!
Iran, Islamic Republic of
سکوها و پیامرسانهای مد نظر امثال جنابعالی حکم سمی را دارند که وحشیهای غربی قاطی مواد خوراکی خوشمزه کردن تا بتونن خیلی راحت به خورد ملتهای دیگر کشورها بخصوص ما مردم ایران بدهند.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا ایتا خیلی عالیه ولی متاسفانه هزینه زیادی داره به همراه روبیکا مثل آب خوردن اینترنت رو تموم می کنن.