سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۹
۱۷
ضمن تقدیر از اهتمام رئیس جمهور؛

آقای رئیسی هنوز یک نفر از آن مثلث «ول» باقیمانده/ ماجرا چیست؟

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 776910
انتظار می رود که رئیس جمهور محترم تا زمان معرفی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی توسط رهبر انقلاب، برای دبیری شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی به طور موقت یک سرپرست تعیین کند
آقای رئیسی هنوز یک نفر از آن مثلث «ول» باقیمانده/ ماجرا چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: در دوران دولت به اصطلاح تدبیر و امید شاهد بودیم که جلساتِ یکی از مهمترین شوراهای عالی کشور، یعنی  شورای عالی فضای مجازی، به صورت نامنظم برگزار می شد؛ به گونه ای که بعضاً به مدت چند ماه اصلاً جلسه ای تشکیل نمی شد.

اما در دولت جدید شاهد هستیم که با وجود اینکه در ابتدای کار، وزرا مشغول سر و سامان دادن به امور وزارتخانه ها و رئیس جمهور نیز با انواع و اقسام مشکلات و انتظارات روبرو است، چند روز قبل تنها بعد از گذشت چهل روز از استقرار آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری و گذشت بیست روز از رای اعتماد مجلس به وزرا، جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار شد که باید از این اقدام و این اهتمام در جای خود تقدیر و تشکر کرد. البته به این نکته مهم نیز باید توجه شود که بر اساس گفته یکی از مقامات عالی رتبه فضای مجازی کشور، نظر مقام معظم رهبری این است که اگر موضوع مهمی در پیش است، حتی جلسات شورای عالی فضای مجازی به صورت روزانه برگزار شود! 
 
هر چند با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی متشکل از مقامات کشوری و لشکری است، برگزاری جلسات روزانه، سخت به نظر می رسد، اما این سخن نشان از اهمیت موضوع نزد ایشان دارد و انتظار داریم که دولت جدید نگاه ویژه ای به شورای عالی فضای مجازی داشته باشد.

سال گذشته طی یادداشتی با عنوان «چگونه اعضای شورای عالی فضای مجازی کار شورا را به ناکامی و ناکارآمدی کشاندند؟»  اشاره شد: «وضعیت فعلی فضای مجازی کشور نشان می دهد که بودن یا نبودن  شورای عالی فضای مجازی خیلی برای مردم و حتی بسیاری از خواص، ملموس نیست. در این سال ها بارها شاهد  تصویب اسناد کلی و بدون ضمانت اجرایی و یا مصاحبه های همراه با کلی گویی و وعده دادن ها از سوی دبیر این شورا بوده ایم. در کنار اینها فرصت جولان دادن به وزارت ارتباطات و عدم نظارت دقیق بر مصوبات شورا در سال های گذشته به طور مستمر اتفاق افتاده است».


همچنین نکته دیگری که باید در اینجا به آن توجه شود این است که فضای مجازی کشور همان گونه که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، از دست امثال روحانی ها و جهرمی ها خلاص شده، باید از دست امثال فیروزآبادی که سال ها دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی بوده نیز خلاص شود.

از همان ابتدای دولت به اصطلاح تدبیر و امید، نام فیروزآبادی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح وزرات ارتباطات مطرح بود. بعد از آنکه محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد، باز هم دست فیروزآبادی از دولت یازدهم کوتاه نماند و علی ربیعی، وزیر اطلاح طلب تعاون، کار و رفاه اجتماعی، او را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرد.

اما پس از دوسال حضور در این وزارتخانه، حسن روحانی او را به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرد تا خیال خود را از بابت دبیری شورا راحت کند.

بیشتر بخوانید:
چرا مسئولان فضای مجازی ده‌ها سال از افق نگاه رهبری عقب هستند؟!
چرا کار مسئولان فضای مجازی به دعا رسیده!؟
چگونه اعضای شورای عالی فضای مجازی کار شورا را به ناکارآمدی کشاندند؟

در هر صورت فیروزآبادی و جهرمی دو بال روحانی بودند که هر کدام نقش خاص خود را ایفا می کردند، اما در نهایت هر سه اینها در یک نقطه به یکدیگر می رسیدند. در مجموع، امثال این افراد با عملکرد خود، فضای مجازی را به جایی رساندند که رهبر معظم انقلاب واژه «ول» را برای آن به کار برده و در این سال ها بارها از وضعیت نابسامان و سوء تدبیر در اداره فضای مجازی گله کرده اند.

انتظار می رود که رئیس جمهور محترم تا زمان معرفی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی توسط رهبر انقلاب، برای دبیری شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی به طور موقت یک سرپرست تعیین کند و حتی برای مدت کوتاه هم شده، نگذارد که فرد مذکور، در سیاستگذاری ها یا اداره فضای مجازی کشور نقش داشته باشد.
https://jahannews.com/vdchz-nqv23nqwd.tft2.html
jahannews.com/vdchz-nqv23nqwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برادران بهتر است به جای نبش قبر یک سری به قیمتهای سرسام آور در بازار بزنید و از آنها هم گزارش و تحلیل ارائه نمایید استخوان های مردم در حال خرد شدن است
Iran, Islamic Republic of
برادر فضای مجازی دمینوی اولی هست که در نهایت سر از اقتصاد مون در میاره.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
تورم 1000 درصدی که دولت قبل ایجاد کرده یک شبه و یک ماهه قابل کنترل نیست از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
Iran, Islamic Republic of
قیمتهای سرسام آور هنر دولت ۸ ساله بنفش بود که انشاالله آن هم با مدیریت درست می شود.خواهر!
Iran, Islamic Republic of
جهان حظ کردم.. یعنی اقای رئیسی اصلا نباید تردید کنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
یعنی به نظر شما فضای مجازی ..کلا سرو سامان پیدا خواهد کرد؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جهان قشنگ داری نقش پیرزن های دو به هم زن خاله زنک رو بازی میکنی
Iran, Islamic Republic of
....
آمریکا هم فرق رئیسی و روحانی را فهمید
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هم فرق رئیسی و روحانی را فهمید
کارشناس فضای سایبر
Denmark
اینکه رئیس شورای فضای مجازی موفق بوده یا خیر در جای خود قابل بحث است، اما جهرمی و فیروزآبادی را در یک کفه گذاشتن جفای بزرگی است، فیروزآبادی همواره موافق ساماندهی فضای مجازی و مخالف سیاستهای وزارت ارتباطات و مدافع سیاستهای مقام معظم رهبری بوده است. .
Iran, Islamic Republic of
...
تهیه گزارش از اختلاف حقوق
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز، درحال حاضر چندین نوع استخدام و دریافتی حقوق و مزایای متفاوت در سطح وزارتخانه ها و سازمانها وجود داره ، لطفاً از اختلاف فاحش دریافت حقوق و مزایای کارکنان در سطح سازمانهای مختلف و حتی اختلاف فاحش از دریافت حقوق و مزایای کارکنان در سطح یک وزارتخانه و نسبت اختلاف این دریافتی ها از
تورم سال 99 و 1400 ، گزارش تهیه کنید. باتشکر
mahdi
Iran, Islamic Republic of
اگر درستش را بخواهید اول باید از اختلاف حقوق و مزایای کارمندان دولت با دیگر اقشار مثل کارمندان بخش خصوص و کاگران و ... حرف زد
Iran, Islamic Republic of
باید فضای مجازی کنترل شود و گرنه کارهای خوب انجام شده هم دیده نمیشه
محمدکاظم
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
دیگه مردم این مرز و بوم از همیشه آگاهانه مسائل را دنبال و سره را از ناسره بخوبی تمیز میدهند
خواهان اجرای رهنمودهای پیر و مرادشان هستند و مسئولین ناکار آمد را دیگر تاب تحمل ندارند.