جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رئیس سابق سیا در اروپا افشا كرد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 7559
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در اروپا، با انتشار کتابی تحت عنوان " چگونه کاخ سفید به جهان دروغ گفت"، درباره جنگ عراق از کمک آلمانها در سقوط حکومت صدام خبر داد .

" تیلور درام هلرز " با انتشار کتابی تحت عنوان " چگونه کاخ سفید به جهان دروغ گفت ؟ " همچنین تصریح کرد : دولت آمریکا در جهت مبارزه با تروریسم، همکاری هایی با سازمان اطلاعات مخفی اروپا داشته است .
رئیس سابق سیا در اروپا درادامه خاطر نشان کرد : سازمان اطلاعات مخفی آلمان در جریان سقوط حکومت دیکتاتوری صدام نقش کلیدی را بازی کرده است .  
وی در توضیح این مسئله اظهار داشت : بخشی از سازمان اطلاعات آلمان به موازات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق که بهانه اصلی حمله آمریکا به این کشور بود فعالیت می کرد .
به گزارش  مهر به نقل از روزنامه آبند بلات ،این مقام سابق سازمان جاسوسی آمریکاهمچنین تصریح کرد : سیا در پیشبرد طرح جنگ عراق همواره به عنوان مقصر اصلی شناخته می شود .
رئیس سابق سیا در اروپا که 25 سال در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا فعالیت کرده در ادامه می افزاید : همکاری سازمان اطلاعات آلمان با آمریکا با وجود مخالفت های دولت برلین با وقوع جنگ و مشارکت با آن، در سقوط حکومت دیکتاتوری عراق و وقوع جنگ بی تاثیر نبوده است .
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *