کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی مطهری:

اعتراض نمایندگان ردصلاحیت شده به خاطر خودشان نیست/ از آینده انقلاب و خفقان می‌ترسند!/ نمایندگان جدید حواسشان باشد نماینده مردم هستند نه نظام/ به لاریجانی انتقاد دارم هرچند که داماد ماست

16 ارديبهشت 1399 ساعت 13:56

از لاریجانی انتقاد می‌کنم، هر چند که داماد ما است، اما او(لاریجانی) اجازه نداد استیضاح وزیر کشور دنبال شود و در نهایت هم به ما گفتند که هم‌اکنون شرایط مناسب نیست.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، نماینده پرحاشیه مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که برای مجلس یازدهم ردصلاحیت شد، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 16 اردیبهشت) در نطق‌ میان‌دستوری اعتراض نمایندگان ردصلاحیت شده را به دلیل ترس از آینده انقلاب و ایجاد «خفقان» دانسته است! وی همچنین به نمایندگان جدید توصیه کرده که نماینده مردم باشند نه نظام!

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات مطهری را در ادامه خواهید خواند:

*عملکرد شورای نگهبان در انتخابات اخیر دچار نُقصان‌های زیادی بود؛ اعتراض نمایندگان و رفتار شورای نگهبان جنبه شخصی ندارد و این اعتراض به دلیل رد‌صلاحیت خودشان نبوده است، آنها نگران آینده انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی هستند که می‌تواند منجر به اختناق، خفقان و کاهش سرمایه اجتماعی شود.

*وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد، اما بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد.

*تعیین تکلیف منتخب مردم تفرش باید در مجلس مشخص شود، آن هم در زمان بررسی اعتبارنامه‌ها و فقط مجلس می‌تواند ورود کند نه اینکه شورای نگهبان رأسا ورود کند. 

*مجلس دهم ضعیف‌تر از مجلس نهم و هشتم نبوده و در برخی مواقع از آنها قوی‌تر هم بوده است؛ این موضوع را بنده که در سه دوره مجلس بوده‌ام، می‌گویم، اما نقش عوامل خارج از مجلس را در این قضیه نباید نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:
قلب کدخدایی هنوز به ‌طور كامل سياه نشده!
بتمرگ و پفیوز را گفتم ولی آرام!/ ادای کف گرگی را درآوردم، نزدم!
یک عده دنبال ایجاد قداست بیجا برای جمهوری اسلامی هستند!

*شما(منتخبان مجلس یازدهم) باید به مسئله آزادی بیان و حقوق ملت اهمیت دهید، در حالی که شما نماینده مردم هستید، نه نماینده نظام، بنابراین نباید به بهانه حفظ نظام، حقوق ملت نادیده انگاشته شود.

*از لاریجانی انتقاد می‌کنم، هر چند که داماد ما است، اما او(لاریجانی) اجازه نداد استیضاح وزیر کشور دنبال شود و در نهایت هم به ما گفتند که هم‌اکنون شرایط مناسب نیست و بعد از انتخابات این استیضاح را دنبال کنید، الآن هم می‌گویند موضوع کروناست؛ هنوز هم دیر نیست و می‌توان هفته دیگر این استیضاح در دستورکار مجلس قرار گیرد.


کد مطلب: 726702

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/726702/اعتراض-نمایندگان-ردصلاحیت-شده-خاطر-خودشان-نیست-آینده-انقلاب-خفقان-می-ترسند-جدید-حواسشان-باشد-نماینده-مردم-هستند-نه-نظام-لاریجانی-انتقاد-دارم-هرچند-داماد-ماست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com