جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۲۳
اظهارات متفاوت عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب:

اصلاح طلبان باید به جای چالش و پرخاشگری شورای نگهبان را قانع کنند/ خسارت شرط گذاری یا تحریم انتخابات به خود اصلاح طلبان بر می‌گردد

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 711876
چیزی که بیشتر مرتبط با اصلاح‌طلبان می‌شود این است که بتوانند یک گفتمان اعتمادسازی را با شورای نگهبان دنبال کرده و بتوانند تاثیرگذار باشند.
اصلاح طلبان باید به جای چالش و پرخاشگری شورای نگهبان را قانع کنند/ خسارت شرط گذاری یا تحریم انتخابات به خود اصلاح طلبان بر می‌گردد
گروه سیاسی جهان نيوز، هزمر راسخی: محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا به هم جناحی‌هایش توصیه کرده تا به جای پرخاش، برای اقناع شورای نگهبان تلاش کنند. عطریانفر گفته است: «چیزی که بیشتر مرتبط با اصلاح‌طلبان می‌شود این است که بتوانند یک گفتمان اعتمادسازی را با شورای نگهبان دنبال کرده و بتوانند تاثیرگذار باشند». این اظهارات متفاوت عطریانفر از سایر اصلاح طلبان -که عمدتا روزگار را به تخریب شورای نگهبان سپری می کنند- را می توان در ادامه اظهارات مرعشی تلقی نمود. چند روز پیش مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، دست اصلاح طلبان را برای انتخابات مجلس پر دانسته و معتقد بود برخلاف ادعای سایر اصلاح طلبان حتما جریان اصلاحات با ارائه لیست های انتخاباتی وارد رقابت خواهند شد.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات عطریانفر را در ادامه خواهید خواند:

*در انتخابات پارلمان و فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه‌های متعدد و متکثری که وجود دارد آنقدر انگیزه‌های منطقه‌ای، قومی، بومی بالا هست که انتخابات را پر نشاط خواهد کرد، لذا انتخابات پیش رو انتخاباتی پر شور خواهد بود، بخصوص اینکه در آستانه انتخابات هم کشور و فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی و انتخاباتی خیلی موثر واقع می‌شوند.

*اصلاح‌طلبان نیز در همین روند تلاش می‌کنند گفتمان موثری را در فضای عمومی تبلیغ و ترویج کنند تا بتوانند چهره‌های شاخص خودشان را از نظارت شورای نگهبان به خوبی عبور بدهند که خود آن چهره‌های شاخص نقش موثری در فضای رسانه‌ای انتخابات خواهند داشت.

*به طور کلی انتخابات پیش روی مجلس انتخابات پر شوری خواهد بود که اصلاح‌طلبان هم بسته به اینکه بتوانند چه ظرفیت‌هایی را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور فعال کرده و مردم را دعوت به حضور کنند می‌توانند در این روال و روند واجد یک اقبال قابل توجهی هم باشند.

*رویکرد جهت‌دار صداو‌سیما نوعا در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد اما در انتخابات پارلمان چنین چیزی امکان ندارد، علت آن هم این است که نمی‌تواند در ۲۰۰ حوزه انتخاباتی به گونه‌ای عمل کند که به نفع گزینه الف  و به ضرر گزینه ب باشد.

*شورای نگهبان همیشه از گذشته یک سیاست را دنبال کرده است، اما چیزی که بیشتر مرتبط با اصلاح‌طلبان می‌شود این است که بتوانند یک گفتمان اعتمادسازی را با شورای نگهبان دنبال کرده و بتوانند تاثیرگذار باشند.

*اصلاح‌طلبان باید بتوانند شورای نگهبان را قانع کنند که حضور نیروهای شاخص اصلاح‌طلب ولو اینکه مورد پسند آنها نباشند برای مجلس ارزشمندتر از نیروهای درجه ۲ و ۳ است. توصیه ما به دوستانمان و فضای عمومی این است که بتوانیم زمینه گفت‌وگو و مفاهمه را با شورای نگهبان تقویت کنیم و از چالش و پرخاشگری پرهیز کنیم و بتوانیم در فرایند تایید صلاحیت‌ها از طریق اقناع شورای نگهبان تاثیر بگذاریم.

*برگزاری و حضور سیاسی در انتخابات از حقوق حقه همه نیروهای فعال سیاسی است، شرط گذاشتن جز اینکه خودمان را از حقوق سیاسی فعال بودن در صحنه انتخابت محروم بکنیم، حاصل دیگری ندارد.

*تجارب انتخابات متعدد از ابتدای انقلاب نشان می‌دهد که هر زمانی که خودمان را از حضور در عرصه انتخابات باز داشته‌ایم، زیان دیده‌ و سودی نبرده‌ایم. اگر نظام سیاسی را قبول داریم، باید به سطح کلان مسائل و انتخابات پایبند و از حقوق خودمان بهره‌مند باشیم.

*اگر ما فاصله بگیریم، شرط بگذاریم و یا تحریم کنیم، بیشتر به خودمان خسارت زده‌ایم تا رقیب، بنابراین چنین چیزی توصیه نمی‌شود.

*قالیباف ولو اینکه بخواهد حرکتی تک روی و جدایی‌طلبانه داشته باشد مجموع نیروهای اصول‌گرایی ایشان را باز خواهند داشت، لذا باور ندارم که قالیباف به گونه‌ای در انتخابات شرکت کند که بتواند مسیر شکست و دوگانگی را به وجود بیاورد.

*علی‌القاعده در هر جریان فکری سر لیست‌های متعدی می‌توانند حضور داشته باشند اما در انتخابات اگر بناست در شهرهای بزرگ از هر جریان لیست ارائه شود، از هر لیست سیاسی یک نفر را معرفی می‌کنند به این ترتیب که اگر روی قالیباف توافق کنند دیگران عقب‌نشینی می‌کنند و اگر دیگران مطرح بودند طبیعی است که دیگران قالیباف را به عقب خواهند راند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان ببینند با هم چند چند هستند بعد از شورای نگهبان ایراد بگیرند. بی تدبیری شما سفره های مردم را روز به روز کوچک تر کرد.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بیشترین لطمه را به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کردند و باید بروند.
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
بعد از برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک شد زیرا تحریم های ظالمانه تشدید شدند.
Iran, Islamic Republic of
امثال عطریانفر و بهزاد نبوی اعتقاد دارند که نباید برای شورای نگهبان شرط گذاشت و از نظارت استصوابی، ماهی گیری کرد زیرا کارنامه اصلاحات در دولت روحانی آنقدر بد است که نباید ناز کنند و کسی خریدار ناز آنها نیست.......
Iran, Islamic Republic of
کی میرید مردم راحت شن
عیسی
Iran, Islamic Republic of
که چی برن زاکانی و نادران و قالیباف بیان...
مجلس جای ادم عاقله جای امثال لاریجانی
داود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها با تورم افسارگسیخته و کمرشکن و دلار 14 هزار تومانی مردم را ناامید و مایوس کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ایشون اول بیاد ثابت بکنند که با جورح سروس صهیونیست ارتباط خود را قطع نموده اند بعد از ان اعلام نظر کند
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان باید از شهدای کشتار ده میلیونی ایرانیان توسط انگلیسی ها در جنگ اول جهانی تا شهدای هسته ای و امنیت را مدنظر قرار بده در غیر اینصورت اهل دوزخ هستن
Iran, Islamic Republic of
یعنی بین جماعت عاقل هم هست یا اینم فیلم بازی میکنه
Iran, Islamic Republic of
شک نداشته باشید که فیلم بازی میکنند.......
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا و دوستداران خاتمی خیلی باید هوشیار وارد انتخابات بشن تا بتونن از فیلترها رد بشن و نزارن کار مملکت دست این دلواپسا بیفته

خدا رو شکر تو این شش سال که عقل و تدبیر حاکم شد از شر جنگ راحت بودیم.. اینم همش از به خاطر وجود یه ادم کارکشته ای مثل ظریفه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قدرت دفاعی و موشکی ما و سردار تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه لبخند دیپلمات ها !!!
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا تو از اون آدمهای شکم سیری هستی ...!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مشهدی محمدمیگم این طایفه اصلاح طلبان بقول شما اصفهانیها حیف برن تو مجلس ،کارهای مهمترواساسی تری دارن،بالاخره فتنه وشورش واعتراضات و...کاراصلی انهاست!!!
عبدالله حق پرست
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی با مزه و جالب است که این آقایان با همه تفاوتهای مختصر که با هم دارند؛ در یک نقطه مشترک هستند و آن اینکه همه را مهره و خودشان را مهره باز می دانند و معرفی می کنند و جالب تر اینکه وقتی کنار میز شطرنج می نشینند، اجازه نمی دهند که طرف مقابل حریف آنان در بازی شطرنج باشد بلکه دوست دارند خودشان هر دو طرف بازی را در اختیار داشته باشند ؛ ولی وقتی کوچکترین شکی به هم حزبی های خودشان می کنند، او را نفوذی و جعلی و قلابی معرفی می کنند ....
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
.... مهره های سوخته هستند....
Iran, Islamic Republic of
هي هوار بريد بابا راحتمون بزارید
مجید
Iran, Islamic Republic of
....
سینا
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان نباید در تایید صلاحیت مماشات کنه...