جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۰۱
رفیق دوست:

قبل از انقلاب بنز سوار می‌شدم الان لکسوس/ منزلم در خیابان فرمانیه است/ ریسک و جرات اقتصادی بالایی دارم

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 703151
اگر فردی کل درآمدش را فقط با زن و بچه‌هایش خورد چنین فردی دارای خوی اشرافی‌گری است اما اگر دیگران را هم در ثروتش شریک کرد، فاقد چنین خویی است.
قبل از انقلاب بنز سوار می‌شدم الان لکسوس/ منزلم در خیابان فرمانیه است/ ریسک و جرات اقتصادی بالایی دارم
گروه سیاسی جهان نيوز: محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس و رئیس اسبق بنیاد مستضعفان در گفتگوی تازه خود با خبرگزاری ایسنا گفته است: «قبل از انقلاب بنز سوار می‌شدم حالا هم لکسوس شاسی بلند که به درد تردد در فاصله‌های طولانی رفت و آمد می‌خورد، سوار می‌شوم». وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود پیرامون اشرافیگری گفته است: «اگر فردی کل درآمدش را فقط با زن و بچه‌هایش خورد چنین فردی دارای خوی اشرافی‌گری است اما اگر دیگران را هم در ثروتش شریک کرد، فاقد چنین خویی است».


به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات رفیق دوست را در ادامه خواهید خواند:

*هر فردی باید بین خود و خدایش آرامش داشته باشد. اگر فردی کل درآمدش را فقط با زن و بچه‌هایش خورد چنین فردی دارای خوی اشرافی‌گری است اما اگر دیگران را هم در ثروتش شریک کرد، فاقد چنین خویی است.

*قبل از انقلاب بنز سوار می‌شدم حالا هم لکسوس شاسی بلند که به درد تردد در فاصله‌های طولانی رفت و آمد می‌خورد، سوار می‌شوم. این ماشین مدتها قبل از گرانی‌های سال گذشته به مبلغ 80 میلیون تومان خریداری شد که البته عمرش را کرده و پیر شده و در صورت بهبود وضعیت مالی، عوضش می‌کنم.

*منزلم در خیابان فرمانیه است که سال 1373 خودم ساختم و حدود 55 میلیون تومان برایم تمام شد و به آقا هم اعلام کردم. برای فردی مثل بنده که کار اقتصادی می‌کند و کارش دائما با ریسک همراه است باید حتما پشتوانه مالی وجود داشته باشد که این منزل به عنوان پشتوانه مالی‌ام است. به بنده ربطی ندارد که تورم امروز قیمت این خانه را خیلی بالا برده.

*ریسک و جرات اقتصادی بالایی دارم که با اتکای به همین جرات توانستم وزارت سپاه و بنیاد مستضعفان را اداره کنم. با اتکاء به همین جرات اقتصادی، تصمیم دارم پس از فراغت و بازنشستگی از سپاه پاسداران که در آستانه آن قرار دارم با همراهی جمعی از دوستان و یاران قدیمی مدل اقتصادی را در حوزه کشاورزی و دامپروی به اجرا دربیاورم که بدون حمایت‌ها و منابع دولتی طی یک دوره پنج ساله حداقل 50 رسته شغلی مشابه آنچه که در آستانه راه‌اندازی آن هستم در سطح استان تهران اجرایی شود. با استفاده از ظرفیتها و بسترهای فضای مجازی مردم علاقمند را شناسایی و آنان را به مشارکت در این کار ترغیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید:
رفیق دوست: کی گفتم ۱۹ میلیون حقوق می‌گیرم؟
زنگنه و جهانگیری اصلاح طلبان ولایی هستند/ احمدی‌نژاد برای ملت بدبختی به بار آورد


*طرح دامداری بنده فاقد مرتع، پربازده، سودآور و اشتغال‌زاست. الگوی این کار اقتصادی قبلا توسط بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه‌گنج در استان کرمان پیاده شد. بنیاد مستضعفان در این شهرستان سرمایه‌های ریالی و زمین‌های کشاورزی خرد و متوسط مردم را متشکل و تجمیع کرد و بستر توسعه همزمان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و آموزشی مردم شهرستان را به صورت همزمان به وجود آورد. به عنوان نمونه در صنعت دامپروری، چرخه کامل پرورش دام تا تولید لبنیات را هدفگذاری و به دست خودِ مردم پیاده کرد و اکنون این شهرستان در زمینه‌های مذکور شهرستانی توسعه یافته است که می‌تواند علاوه بر نیاز مردمِ خودش نیاز مردم در سایر مناطق استان و کشور را تامین کند.

*ثروتمندی که روحیه اشرافی‌گری ندارد، مردم را در مال خودش شریک می‌داند. یکی از کارهایی در شب‌های ماه رمضان انجام می‌دهم و همان کار را هفته‌ای یک بار به جز ایام رمضان انجام می‌دهم، حضور و صحبت در جلسات گلریزان و جمع کردن وجه نقد برای کمک به نیازمندان است. در هر شب برای یک کار خِیر از مدعوین تعهداتی نسبت به نیاز آن کار خِیر میگیریم، به عنوان نمونه هیات 18 نفره‌ای متشکل از برخی افراد خَیِر و متنعم وجود دارد که در قالب انجمن حمایت از مسلولین و بیماران ریوی در بیمارستان دولتی مسیح‌دانشوری طی 20 سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان اقدام به نوسازی بیمارستان و احداث ساختمان پزشکی و خرید مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی که مشابهی در دیگر بیمارستان‌های ایران ندارد، کرده‌اند. این بیمارستان از مجهزترین بیمارستانهای دولتی کشور است که همه نوع پیوند عضوی در آن انجام می‌شود علاوه بر آن این انجمن تجهیزات فوق‌ پیشرفته‌ای را وارد کشور کرد که سرطان را قبل از ابتلا، تشخیص می‌دهد. اکثر اعضای این هیات اصلا دوست ندارند کسی آنها را بشناسد. آیا این افراد اشرافی‌گر هستند؟ به نظر بنده بخشی از رحم خداوند به مردم ایران به دلیل وجود چنین انسان‌های خَیِری است که بخشی از ثروت خود را صرف خدمات‌رسانی به انسانهای نیازمند می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
این اعتراف وزیر سپاه علیه هاشمی را جدی بگیرید!
مسئولانی هم هستند که با اسنپ تردد می‌کنند +عکس


*یکی از کارهایی که بنیاد نور که تحت مدیریت بنده است، انجام داد این بود که زمینی در خیابان شهید دستواره در جنوب تهران خریداری کرد و 336 آپارتمان در آن ساخت. در روزنامه، آگهی فروش دارد و حدود 4000 نفر تقاضای خرید دادند. کاری که بنیاد کرد این بود که به جای فروش آپارتمانها به متقاضیانی که تمکن مالی داشتند، سراغ نیازمندترین آنان رفت. بعد از واگذاری آپارتمانها هم متوجه شدیم در این پروژه 700 میلیون تومانی ضرر می‌کنیم. اگر از اول قصد سودآوری داشتیم هرگز این اتفاق نمی‌افتاد. شهردار شهر ری از بنده درباره کاری که در این پروژه انجام دادیم پرسید. به ایشان گفتم در یک فقره 15 نفر از رفته‌گران شاغل در اداره شما را رایگان صاحب خانه کردیم. وقتی قصدم کسب سود باشد، می‌روم خیابان شهید اندرزگو آپارتمان‌سازی می‌کنم و تا جایی که زورم برسد آپارتمان‌ها را به بالاترین قیمت می‌فروشم. شهردار شهر ری هم لطف کرد و به بخشی از زمین مجاور مجتمع مسکونی 336 واحدی، مجوز تجاری داد و بنیاد نور در نهایت با 300 میلیون تومان سود از این پروژه خارج شد، البته گفتن این سخنان بد است اما وقتی می‌پرسید مجبورم پاسخ دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشالا که از اموال شخصی بوده
Iran, Islamic Republic of
کامنت ها را خواندم. جواب همه را با یک قصه میدم....
Iran, Islamic Republic of
کسی که از رانت استفاده می کند، دیگر اسمش را ریسک نمی گذارند.
Iran, Islamic Republic of
شما ذچرا ناراحتی بابا افز قبل انقلاب پولدار بوده حالا تو هی ربگو رانت و غیره چرا تهمت می زنید
United Arab Emirates
حالا چرا شما جوش آوردی؟!!! حروف رو دو تا دوتامیزنی!!!!! چرا همه مسئولین هزاران میلیاردی جد اندر جد سرمایه دار بودند، حکایت عجیبی است!!!!!!
دو چشم پر سو
United Arab Emirates
سلام ۱۳:۳۱
شک نکنید تمام مسؤلین جد اندر جد مالدار و گرداننده اقتصاد ایران بوده‌اند. کافیست به کتابهای خاطرات مرحوم رفسنجانی مراجعه کنید و شرح آمدن حضرت ایشان از نوق تا قم و نحوه تحصیل ایشان را مطالعه کنید تا ثروتمندی مسؤلین، مِنَ الازلَ الیَ الابد بر شما واضح و مبرهن و مستدل، ثابت شود.!!!
Iran, Islamic Republic of
...
امام خمینی ره
Iran, Islamic Republic of
یک موی کوخ نشینان به همه کاخ نشینان ترجیح دارد. آقای رفیق دوست شما که ادعای پیروی از امام دارید چرا برای خودرو هایت فخر فروشی می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
این مسئله رو به یاد داشته باشیم که اکثر کسانی که در این نظام مسئولیت داشته و دارند، نوکیسه هستند.
Iran, Islamic Republic of
اگر درکی از ساده زیستی ندارید، استفاده از تولید داخل برای شما سخت است ...
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
من دوستي دارم قبل از انقلاب خركدار بود يعني با الاغ كه خورجيني به روي الاغ انداخته بود خيار چمبر در كوچه ها ميفروخت الان ميگه ما نسل اندر نسل خان و اشراف زاده بوده ايم و خدا بده بركت رفتن تو كار پترو شيمي
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بله از اموال شخصی بوده قبل از انمقلاب داشتند تو چرا ناراحتی
Iran, Islamic Republic of
تو هم حتما وکیل مدافعشی....
whnr
Iran, Islamic Republic of
حداقل چیزی که می توانم درمورد این فرد بگویم این است که ایشان (مرفه بی درد است)
حضرت خدیجه هم انسان متمولی بود افراد با ایمان زیادی هستند که وضع اقتصادی خیلی خوبی دارند ولی به خودشان اجازه نمی دهند وقتی این همه هموطن دارای مشکلات اقتصادی شدید هستند سوار ماشینی چون لکسوس شود.
از آقای رفیق دوست موتلفه ای انقلابی حزب اللهی سپاهی و.... این کار بسیار ناپسندتر است تا یک فرد کاسب عادی بازاری.به نظرم یک جای کار لنگ می زنه آقای رفیق دوست به وجدانت رجوع کن
ولایت
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خداقوت اینها و امثال اینها همان 4 درصدی ها هستند . نان به نرخ روز خورند فقط سهمشان از سفره انقلاب برداشتند . ابن تذهبون
Iran, Islamic Republic of
باور كرديم تو خوبي
م
Netherlands
حنای ایشان دیگر رنگی ندارد و جهان نیوز اگر می خواهی دچار بی آبرویی نشویی از این افراد دوری کن
Iran, Islamic Republic of
مگر قبلا داشت؟
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
هنوز بازنشسته نشده!!!!!!!!!!!!!!! خوب میگفتی لکسوس را زمان احمدی نژاد خریدی، همانی که مردمو بدبخت کرد!!!!!!!!!!!!!!!! وزیر بهداشت هم پورشه زمان احمدی نژاد خریده بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
من هم زمان احمدی نژاد کت شلوار خریدم
Iran, Islamic Republic of
بله الان برو کت شلوار بخر، میفهمی اون موقع چقدر سود کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واثق
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد مردمو بدبخت نکرد امثال شماهایی که به روحانی رای دادید مردمو بدبخت کردند
حالا میگن ما اصلا رای ندادیم!
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب چقدر جوان تحصیل کرده پسر و دختر هستند که از جنابعالی . اگرعرضه ریسک و ...... و ...... بیشتر ندارند کم تر هم نیستن شعار الکی همه می تونند بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان شجاع اند همانطور که برادرشان را از زندان ابد رهانیدند
Iran, Islamic Republic of
حبس تفريحي فرهنگي بود
Iran, Islamic Republic of
حبس تفريحي فرهنگي ميره مرخصي نا محدود به جزاير خوش اب و هوا حبس تفريحي مذهبي علاوه بر جزاير ميره راهيپمايي اربعين دسته هاي سينه زني
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که ما خوندیم و شنیدیم بعضیا پیازفروش بودند و به مدد انقلاب شدند لکسوس سوار فرمانیه نشین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در جه سادگي مردم را چند در نظر گرفتيد
Iran, Islamic Republic of
ايها حتي حاضر نيستند براي حفظ خود يك ریال براي مردم خرج كنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ملاک صحت و سلامت افراد و اشخاص فقر و غنی نیست . چه بسا فقیر شقی و غنی سعید . امروز ملاک سلامت در خط انقلاب و رهبری و ادامه راه امام ره بودن و در چهار چوب ارزشهای دینی و انقلابی و ولایی حرکت کردن است. اگر اقشار جبهه انقلاب به اندازه توان و موقعیت خود در راه توسعه معیشت و تولید و افزایش قدرت اقتصادی تلاش سالم کنند و دچار خوی اشرافی و کاخ نشینی و فاصله گرفتن از انقلاب نشوند کاری بسیار پسندیده است .افرادی مثل اقای رفیقدوست واقعا برای انقلاب و ایران و اسلام و خط امام ره زحمت کشیده اند نباید با بر خوردهای چکشی اینگونه افراد را طرد کرد .
Iran, Islamic Republic of
اگر در خدمت انقلاب باشند اینها انقلاب را به خدمت خود گرفتند ...
Iran, Islamic Republic of
اسلام و مذهب و مردم و همه را بخدمت خود گرفتند!!!
Iran, Islamic Republic of
قبل از انقلاب بنز سوار می‌شدم.
سوال : مدل و سال خرید و قیمت آن را بفرمایید ؟.
سوال : شغل شما از نوجوانی تا پیروزی انقلاب چه بوده؟.
سوال : منزل شما در کدام نقطه بوده ، متراژ ، قیمت ؟.
البته من هم قبل از انقلاب بنز سوار می شدم اما بنز شرکت واحد ! .
دادا
Iran, Islamic Republic of
البته بی انصافی هم نباید کرد زمان جنگ عده ای همراه با ایشون با چنگ ودندان دنبال تهیه تدارکات برای دفاع بودند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به چه قیمتی ؟اغراق هم کردند که قهرمان بشوند.
Iran, Islamic Republic of
شما اونجا بودید؟؟؟
دو چشم پر سو
United Arab Emirates
سلام ۱۴:۴۶
اونجا نبودیم، اما از آثارش و "بو"ش میشه تشخیص داد.
Iran, Islamic Republic of
پس بیصدا کار می کردن ریا نشه
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر مسلمان به فکر همنوع خود باشد و خمس و ذکات و مالیاتش را بدهد و در امور خیریه مشارکت نماید زندگی خوب در کنار خانواده خوب است نه اینکه فقط در فکر خود و چپاول مردم و اسایش خود باشد
reza
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا هر وقت این آدم مصاحبه میکنه یه حاشیه و حرف و حدیث برای انقلابی‌ها درست میشه. سکوت بعضی‌ها عبادته! لطفاً هیسسسس.
رر
Iran, Islamic Republic of
در ايران هيچ كس حريف اين شخص نيست!؟
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Australia
...
Iran, Islamic Republic of
امامان از دست شماها در غربت خود مي گريند
Iran, Islamic Republic of
انس و جنس و جاندار و بيجان مردم و همه از دست امثال اينها ذله شدند
Iran, Islamic Republic of
ساکت لطفا
رفیقدوست
Iran, Islamic Republic of
آقای رفیق ؟! میشه شما دیگه افاضه نفرمایید . سالهاست توی لکسوس گیر کرده ای . خدا کمکت کنه که بیای بیرون؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دادش حداقل شگرد كاريت را تغيير بده چهل سال پيش نيست
Iran, Islamic Republic of
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اعتراف علنی ؛ به اشرافیت رو ، از اون مرحوم مغروق به ارث برده !!
Iran, Islamic Republic of
چرا بهترین و سفارشی ترین ماشین ایران سوار نميشود؟!!!این است خودرو مللللللللللیییییی!!!! مرگ خوبه برا همسایه!!!!
فريد
Iran, Islamic Republic of
ماهي ١٩٠ هم حقوق بگيري اين همه ثروت جمع نمي شود
شما دغدغه مستضعفين داشتين و برق و آب مجاني را تبليغ مي كرديد؟!
Romania
منظورتان این است که به سبک امام ره زندگی میکردید و میکننید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
از شنیده ها حاکیست که جنابعالی در میدان بار بودی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
امین
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی سال 73 سقف حقوق ها چیزی حول حوش 60 هزارتومان بود. قیمت خونه مناسب حدود 4 الی 6 میلیون تومان بود. جنابعالی سال 73 مبلغ 55 میلیون خونه خریدید و بعد هم مدعی هستید که اگر قیمت خونه من بالا رفته به من چه ربط داره....!!
Russian Federation
چرا برخی ها دیدگاه کمونیستی دارند و همه ی کسانی که تمکن مالی دارند را با یک چوب می رانند؟؟؟ ..
Iran, Islamic Republic of
اینهم شگرد لیبرالهای طاغوتیست، که هر وقت اشرافیت مسپولان مورد انتقاد و نکوهش قرار میگیرد فورا انگ تفکرات مارکسیستی به منتقدان میزنند...
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
نوبر
Iran, Islamic Republic of
داداش اونیکه درآمد کارش را بین مردم تقسیم میکرد امام علی (ع)بود ,...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینشااله اموال و اعمالت رو با ترازوی روز قیامت قیاس کنند و آنوقت جواب دهی چه کرده ای والسلام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...ض
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
وزیر سپاه سردار رفیق دوست در زمان جنگ تحمیلی زحمات زیادی کشید
ممد
United States
زرنگ بود و از رانندگی بلیزر به همه جا رسید!!!
رر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوب خونه فرمانیه و لکسوس که قابل رویت هست ...
راستی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
و....
رر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که تمام اموال ایشان حلال است و از را درستی این ثروت را بدست آورده اند. .ن.م.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
...
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
سلام
United Arab Emirates
حرف نزنى سنگين ترى .
..