سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۲۳
نگاه درآمدزایی و بنگاهی به مدیریت پایتخت؛

چشم مدیران اصلاح‌طلب به جیب شهروندان تهرانی است/ طرح ترافیک پولی با چاشنی ترافیک و آلودگی هوا

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 692474
اصلاح طلبان علاوه بر محدوده طرح ترافیک سعی می کنند به عناوین مختلف از جمله ورود به محدوده آلودگی هوا (طرح زوج و فرد) و خودروهای فرسوده از مردم پول دریافت کنند.
چشم مدیران اصلاح‌طلب به جیب شهروندان تهرانی است/ طرح ترافیک پولی با چاشنی ترافیک و آلودگی هوا
گروه سیاسی جهان نيوز - امیر حمزه نژاد: شهرداری تهران از همان ابتدا که اصلاح طلبان روی کار آمد طرح پولی کردن شهر تهران را کلید زد. در این رابطه در چند طرح خصوصا پولی کردن بزرگراه‌ها و تونل ها اصلاح طلبان سعی کردند اقدام به کسب درآمد از شهروندان تهرانی بکنند و عوارضی برای محل عبور و مرور شهروندان ایجاد نمایند. اما این موارد با افشای رسانه‌ها هر کدام بی نتیجه ماند اما حال اصلاح طلبان با استفاده از طرح زوج و فرد به مراد خود رسیدند و در راه پولی کردن شهر تهران گام ویژه‌ و بلندی برداشتند.

«طرح ترافیک جدید» در شورای شهر و شورای ترافیک تهران تصویب شده و در حال اجراست. حالا پلیس می گوید طرح ترافیک جدید باعث محدود شدن نظارت پلیس می شود. در همین رابطه، «سردار کمال هادیانفر»، رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: «در خصوص طرح ترافیک تهران باید بگویم، این طرح مربوط به شهرداری تهران است و در شورای شهر تهران و شورای ترافیک تهران تصویب شده و درآمد و سود حاصله مادی و معنوی آن با شهرداری تهران است و به پلیس راهور ارتباطی ندارد.» 

بنابراین پول طرح ترافیک جدید و زوج و فرد یک راست به جیب شهرداری تهران می رود. موضوعی که سبب ایجاد مشکل برای بسیاری از صنوف خصوصا بخشی که در حوزه حمل و نقل کار می کنند شده است. این موضوع حتی مورد نارضایتی برخی از اعضای شورای شهر تهران هم شده است.  «حسن خلیل آبادی»، عضو شورای شهر تهران بیان می کند: «تغییرات طرح ترافیک و طرح زوج و فرد بدون اطلاع‌رسانی و ارائه نظرات کارشناسی به مردم، آنها را بیشتر عصبانی می‌کند تا اینکه رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته باشد. باید در این تغییرات پیوست‌های مطالعاتی قوی برای ارائه و توجیه مردم وجود داشته باشد و با استناد به آنها از طرح دفاع کرد.»

خلیل‌آبادی با بیان اینکه اگر به وضعیت حمل ونقل عمومی به درستی رسیدگی شود، کمبودها در این ناوگان برطرف و بر تعداد وسایل نقلیه عمومی افزوده شود و اصلا تهران به طرح ترافیک نیاز ندارد، گفت: مردم مگر خودآزار هستند که پول بنزین بیشتر پرداخت کنند، به ماشین خود استهلاک بیشتر وارد کنند، در ترافیک سنگین خیابان‌های تهران قرار گیرند و به مقصد برسند؟! نابسامانی ناوگان حمل و نقل عمومی  است که مردم را مجبور به استفاده از خودروی شخصی می‌کند.

حالا مردم مجبور هستند که برای استفاده از خدمات شهر تهران پول بیشتری را روانه جیب شهرداری کنند. هر خودرویی در هر فصل تنها 20 روز اجازه تردد رایگان خواهد داشت و مابقی این روزها را بایستی برای ورود به محدوده زوج و فرد قدیم که حالا منسوخ شده است،  پول بدهد. بنابراین مردم برای ورود خودروهایشان به محدوده زوج و فرد سابق یا نام امروز آن محدوده کنترل آلودگی هوا بایستی عوارض پرداخت کنند. یعنی موضوع حضور در این مناطق با پرداخت پول حل می شود که پول این عوارض یکراست به جیب شهرداری تهران می رود. سئوال اساسی اینجاست که این جریمه و محدوده برای کنترل آلودگی طراحی شده یا درآمدزایی برای شهرداری.

مبلغ این عوارض 50 درصد عوارض محدوده طرح ترافیک است. تازه شرط استفاده از این 20 روز هم این است که مردم در سامانه ای که شهرداری معرفی کرده است تا آخر تیرماه ثبت نام کنند. اگر هم ثبت نام نکنند از همان زمانی که وارد این محدوده کنترل آلودگی هوا شدند باید عوارض پرداخت کنند. با این اوصاف افرادی که بعدها ممکن است خودرویی خریداری کنند نمی توانند از این مسئله استفاده کنند و باید جریمه پرداخت کنند.

با این حال دولت و شهرداری به عناوین و بهانه های مختلف از مردم پول طلب می کنند. در همین راستا، دولت محدودیت‌هایی برای تردد خودروهای فرسوده در نظر گرفته است؛ ازجمله اینکه اگر خودرویی در سن فرسودگی قرار گرفته باشد، به ‌ازای هر ترددی که در شهر تهران دارد و از زیر دوربین‌ها رد شود برای هر روز ۴۵ هزار تومان باید جریمه پرداخت کند. در این بین بسیاری از دارندگان خودروهای فرسوده از این میزان جریمه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، حال آنکه پلیس راهنمایی و رانندگی از دارندگان خودروهای فرسوده خواسته که برای اینکه از میزان جریمه خود مطلع شوند حتما به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

به نظر می رسد که شهرداری تهران هر روز یک گام بلندتری برای پولی کردن شهر تهران بر می دارد. جالب اینجاست که در قبال این پولهایی که مردم به عناوین وبهانه‌های مختلف پرداخت می کنند هیچ گونه خدمات خاصی دریافت نمی کنند بلکه بیشتر به عنوان جریمه از آنها این موارد اخذ می شود. مردم تهران این روزها قربانی بی مدیریتی و ناکارآمدی اصلاح طلبان هستند که سعی می کنند برای خود سودآوری کنند و به شهر تهران بیشتر از یک شهر زنده به عنوان یک بنگاه خدماتی و درآمدی نگاه می کنند. در این راستا جدای از اینکه کار و خدمات خاصی صورت نمی گیرد بیشتر با این روند دست به تخریب سیستم شهری می زنند که در آینده مدیریت پیچیده پایتخت را با مشکل جدی مواجه می سازد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
مفهوم در امد پایدار رو فهمیدیم یعنی چه !!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر بشود خرج زن اول و دوم و ... را از جیب مردم تامین کرد !!!!!!!!!!خیلی می چسبد!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا برخی از رسانه ها نمی توانند این مقولات را درک کنند یا از درک آن عاجزند و مدام گیر می دهند که چرا این عوارض را به اسم مبارزه با آلودگی هوا می گیرند یا فلان عوارض را برای استفاده از بزرگراه و تونل و غیره. ...
شهروندان تهرانی باید هزینه شهر را بپردازند
Iran, Islamic Republic of
از جیب شهرستانی ها که نباید بگیرن
Iran, Islamic Republic of
مردم تهران به اندازه کافی و بیشتر از حد و به ظلم دارن هزینه زندگیشون رو توی تهران میپردازن
قطعا مشکلات زندگی توی تهران کمتر از شهرهای دیگه نیست بلکه بیشتر هم هست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پور سید آقایی در حوزه حمل ونقل ریلی که با تصادم وحشناک قطار ها استعفا داد عاقبت بهتری در حمل و نقل شهری نخواهد داشت پس بهتر است تا کار به جاهای باریکتری نکشیده هر چه زودتر با این قوانین من درآوردی برای طرح ترافیک استعفا دهد.
Iran, Islamic Republic of
چيكار كنن
تو كوچه شش متري مجوز بيست طبقه بدن يا تراكم سيار بفروشن كه تنفس شهر رو ببندن؟
Iran, Islamic Republic of
...
hamid
Iran, Islamic Republic of
چقدر تیتر قشنگی ! این واقعیت اصلاح طلبان است . انتقال فشار حداکثری به مردم.
hamid
Iran, Islamic Republic of
تونل های تهران را هم میخواستند پولی کنند ولی با اعتراض مردم فعلا مسکوت مانده است !
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا بفرمایید طراحان این طرح خود نیز مانند سایر مردم از آن استفاده می کنند ?
یا با امکانات دولتی خودرو - راننده - طرح ترافیک و ... تردد می نمایند.
Turkey
آقا مردم رو پول می ببیند دستشون تو جیب مردمه راه می ریم تو تهران باید پول بدیم اینا چه عذابی بودن نازل شدند؟
جواد
وقتی با پول می توان در لیست نامزدهای انتخابات شورای شهر قرار گرفت چرا نتوان با پول آلودگی هوا را هم حل وفصل نمود؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
پلیس که فقط روز به روز داره ضعفش رو به مردم بیشتر نشون میده، اون از ماجرای پارک پلیس، اون از ماجرای زن هتلدار، اون از ماجرای برخورد با هنجارشکنان
پس اینهمه اقتدار اقتدار میکنن چی شد
ما کی باید این اقتدار رو ببینیم
تو روز روشن داره به مردم ظلم میشه
حسن
Iran, Islamic Republic of
از رئیس محترم دیوان عدالت اداری و یا رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور و خبرنگار جهان نیوز تقاضا می کنم گزارشی از دریافت عوارض خودروها که شهرداریها از مردم می گیرند تهیه کنند تا ببینند چه ظلمی و اجحافی در حق مردم مکنند و هیچ کس هم پاسخگو نیست!!!
چرا کسی که خودروئی فرسوده دارد و با آن مسافر کشی و امرار معاش میکند باید تصاعدی و سرسام آور عوارضش افزایش یابد و کسی که ماشین میلیاردی دارد کمتر از او بپردازد؟؟
اینست انصاف و عدالت اسلامی؟ چرا درپیاده کردن قوانین هم از غرب و
اروپائیان تقلیدو پیروی می کنیم؟؟؟
اگر در غرب از خودروی فرسوده عوارض بیشتر می گیرند باین دلیل است
که خرید و تهیه خودروی نو آسان و ارزان است نه اینجا که با پیکان مدل
48 طرف مجبور است مسافر کشی کند!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این طرح باج گیری توسط : پورسیداقایی همان فردی که قبلادر سانحه قطار مشهد موجب از بین رفتن عده ای از هم وطنان عزیز گردید داده شده است .
Iran, Islamic Republic of
اگر بجرم (سو مدیریت - پورسیداقایی) در حادثه کشته شدن مسافران بی گناه قطار مشهد رسیدگی و ایشان محاکمه شده بود الان طبعا چنین فردی نبود که بخواهد با طرح ابکی اش مردم رو به دردسر بندازه.
Iran, Islamic Republic of
جهان ! سانسور حقایق ؛ همدستی با خلافکاران است !!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی که بصورت فله ای می روند توی شورای شهر نتیجه اش میشه همین . یعنی طرح...پورسیداقایی....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دادستان حتما باید ورود کند زیرا شهرداری سلامت مردم تهران را به خطر انداخته است. تهران در فصول گرم تا این حد آلوده نبوده وای به حال ما در فصول سرد و در شرایط وارونگی هوا آنوقت حتما آمار مرگ و میر بالا میرود!
Iran, Islamic Republic of
شورای فله ای شهر تهران !!!!!!