جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۲۶
درباره پست جدید استاندار معزول در تهران؛

«حناچی» قانون پایستگی مدیریتی را به اثبات رساند/ اگر سیل تهران را تهدید کند مشاور با تجربه چه نظری دارد؟

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 685695
به نظر می رسد کار در جریان اصلاحات آنقدر گره خورده که نه تنها وعده های کسانی چون صادقی برای برخورد با عوامل تخلف عملی نمی شود بلکه با پست های مشاورت در تهران به این افراد جایزه هم می دهند.
اگر سیل تهران را تهدید کند مشاور با تجربه چه نظری دارد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: اوضاع شهرداری و شورای شهر تهران با عملکردی که اصلاح‌طلبان از خود به نمایش گذاشته‌اند چندان مطلوب نیست. اگر بخواهیم شاخصه دیگری برای بررسی عملکرد اصلاح طلبان در مدیریت شهری پایتخت مورد ارزیابی قرار بدهیم قطعا انتصاباتی است که در این چند ساله رقم خورده است که البته نتیجه مستقیمی بر روی عملکرد این جریان در کلانشهر تهران داشته است.

بی پرده و صریح بخواهیم صحبت کنیم تهران پس از مدیریت اصلاح طلبان به مامن و پایگاهی برای برخی نیروهای بی کفایت و برکنار شده یا مستعفی تبدیل شده است. نمونه این موضوع را به خوبی در انتصاب اخیر شهرداری تهران به وضوح می توان مشاهده کرد. «مناف هاشمی» استاندار معزول گلستان که در زمانی که سیل بخش‌هایی از این استان را فرا گرفته بود در خارج از کشور حضور داشت و به سبب همین بی کفایتی توسط «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی برکنار شد، حالا به عنوان مشاور شهردار از سوی «پیروز حناچی» منصوب شده است.

معنای این موضوع چیزی جز حضور افراد با عملکرد ضعیف در بدنه اجرایی و مدیریت شهر تهران نیست. یعنی مردم تهران با آرایی که به صندوق‌ها ریختند بساط انتصابات کاملا سیاسی بدون توجه به کارنامه کاری مدیران را مهیا ساختند. مدیر برکنار شده ای که استان گلستان پس زده حالا باید بر دوش تهرانی‌ها سنگینی کند.

انتصابات سیاسی که یکی از همان ها چند وقت پیش در برج میلاد رقم خورد که البته سرپرست مربوطه خود استعفا داد تا رکورد استعفاهای اصلاح طلبان هر روز بیشتر جا به جا شود. 

همچنین پیشتر از این «محسن پورسید آقایی» که در دولت یازدهم به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن فعالیت می کرد و در زمان او بود که فاجعه قطار تبریز مشهد در سمنان رخ داد، حالا به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران فعالیت می کند. اینطور پیش برود تهران به شهر برخی ورشکسته‌های مدیریتی تبدیل می شود و متاسفانه نتیجه این سیاست دلسوزانه البته برای مدیران و نه مردم را شهروندان تهرانی باید ببیند. 

حناچی درباره اینکه چرا یک مدیر عزل شده را به بدنه شهرداری آنهم در حوزه مشاورت اضافه و منصوب کرده است تنها به چند جمله اکتفا می کند و می گوید: « ایشان کارمند رسمی شهرداری هستند و پس از پایان ماموریت در دولت به شهرداری تهران بازگشته‌اند.»

این درحالی است که در همان زمان که همه به دنبال آقای استاندار می گذشتند «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب تهران مطرح می کرد که مناف هاشمی دل در گرو تهران دارد و چندین بار خواسته است که سمتی در پایتخت به او بدهند.

وی  در این باره بیان می کرد: « آقای مناف هاشمی ظاهراً علاقه ای به حضور در گلستان ندارند و به همین دلیل دایم مشغول رایزنی است تا به تهران بیاید. من به شخصه شاهدم که ایشان با نمایندگان مجلس رایزنی می‌کرد تا شهردار تهران شود و بعد از اینکه این تلاشش نتیجه نداد، برای پست های استانداری تهران و در مرحله بعد معاونت وزارت اقتصاد تلاش کرد. خب! سووال ما از وزیر کشور این خواهد بود که با وجود این بی علاقگی آقای هاشمی به مازندران، چه اصراری دارند که ایشان ‌همچنان به عنوان استاندار این استان مهم مشغول به فعالیت باشند.»

در همان زمان این عضو ارشد فراکسیون امید وعده برخورد با مسئولین متخلف در ماجرای سیل استان گلستان را داد. اما حالا با انتصاب مناف هاشمی به مشاورت شهردار تهران باید دید که نماینده اصلاح طلب مجلس چه اقدامی در این زمینه انجام خواهد داد و به قول خود برای برخورد با متخلفین در ماجرای سیل گلستان که از جمله استاندار معزول و مشاور منصوب شده تهران است عمل می کند؟ به نظر می رسد کار در جریان اصلاحات آنقدر گره خورده که نه تنها وعده های کسانی چون صادقی برای برخورد با عوامل تخلف عملی نمی شود بلکه با پست های مشاورت در تهران به این افراد جایزه هم می دهند. 

حالا تجربه مدیریتی مناف هاشمی در تهران به خوبی به نظر می رسد به درد می خورد. اگر سیلی تهران را تهدید کند به نظر می رسد باید شاهد حضور مدیران تهرانی در خارج از پایتخت که نه خارج از کشور باشیم. باید با این حال با تجربه مناف هاشمی به عنوان مشاور از وی پرسید که اگر سیل تهران را تهدید کند باید چه کار انجام داد؟ 

جالب اینجاست که شهرداری تهران اصلا به وجهه سیاسی این موضوع نیز توجهی نمی کند. طنز تلخی در میان افکارعمومی درباره مدیران و مسئولان با عنوان «قانون پایستگی مدیریتی» رواج دارد که به مانند قانون پایستگی انرژی، مدیریت یک فرد از بین نمی رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود. حالا با انتصاب مناف هاشمی شهردار تهران این قانون را بیش از پیش مورد اثبات قرار داده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Germany
خودشو ناراحت نکن برادر جهان همه چی درست میشه
Iran, Islamic Republic of
مشاور می فرمایند برویم المان حال کنیم خدا خودش درست می کند!!
Iran, Islamic Republic of
مشاور با تجربه میگوید بریم مسافرت خارج از کشور!!!
رسول
Iran, Islamic Republic of
در و تخته باید با هم چفت باشن !.....
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
...
رسول
Iran, Islamic Republic of
...
ابن الشهید
Iran, Islamic Republic of
بابا این که از خودتونه، سالها معاون حاج باقر شما بوده. شما باید خوشحال باشید از این انتصاب
Iran, Islamic Republic of
قبل از سیل تشریف می برد مسافرت دور دنیا بعد زمانی که سیل کل شهر را نابود کرد از مسافرت برمی گردد و دوباره استراحت می کند و منتظر پست بعدی می شود به همین راحتی!!!!
Iran, Islamic Republic of
اهالی محترم تهران خیالتون راحت دیگه نگران نباشین اگر حادثه طبیعی و یا غیر مترقبه اومد با حضور مشاور جدید شهردار همه چی حله ایشون با اولین پرواز تشریف میبرن ددر و شما میمونید و.....
France
خب دیگه تهرانیا برا این مسائل به لیست امید رای دادن دیگه
فقط جهت اطلاع مسئولین جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
لطفا نوار مشکی تبلیغات پایین صفحه را حذف نمایید. ممنون
Turkey
بهترین مشاور برای اینها همینه که می گه برم خارج دیگه ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
نفرت پراکنی دار ودسته جهان نیوز!
Iran, Islamic Republic of
قطعا می گه بریم تا اب ها از اسیاب بیفته بعد برگردیم ی پست بهتر بگیریم
Iran, Islamic Republic of
محمود صادقی بیاد به وعده اش عمل کنه کجاس؟!!!
بوسجين
Denmark
هيچي ميرود خارج كشور و يا ،،،،،،،، تا بعد از پايان ان پست جديدي بگيرد و تازه بالاتر ايندفعه در سطح كشوري اخر مگر نهادنظارتي وجود ندارد !!!
United States
احتیاج به سیل نیست. سیل اصلاح طلبان تهران را برو ولی همه در خوابند.
حسین
با سلام
سیل استان گلستان همه را غافلگیر کرد و کسی فکرش را هم نمی کرد سوال اینجاست اگر آقای استاندار بودند سیل به احترام ایشان نمی آمد و این مشکلات اتفاق نمی افتاد اگر اینطور است سایر استانها که از قبل هشدارها را دریافت کرده بودند و استاندارهای آنها حاضر بودند اینهمه خسارت دیدند بیاییم کمی واقع بین باشیم و در گفتمان خود خدا را در نظر بیاوریم.
United States
این همه مدیر با کفایت اونوقت یه بی کفایت باید از این پست به اون پست بچرخه
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگه سیل آمد مسئولین با استفاده از تجارب ارزشمند استاندار محترم سابق گلستان سریع ویزا بگیرند وبه خارج ازکشور برای رفع خستگی بروند تا نیروهای مردمی وسپاه وارتش وبسیج ونیروی انتظامی بتوانند به سیل زدگان کمک کنند
Iran, Islamic Republic of
چه انتظاری از شورای فله ای شهر تهران می شود داشت ؟ !!!!