جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۰۳
بهزاد نبوی:

تندروها، گرانی را گردن روحانی می‌اندازند/ روحانی همان است که افتخاری به نام «برجام» را محقق کرد

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 674430
در دور دوم به مراتب فشارهای بیشتری روی دولت آقای روحانی است و این بلایی است که مخالفان روحانی بر سر کشور می‌آورند و نه فقط دولت او.
تندروها، گرانی را گردن روحانی می‌اندازند/ روحانی همان است که افتخاری به نام «برجام» را محقق کرد
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت با بهزاد نبوی  نبوی، فعال اصلاح طلب و از محکومان فتنه 88 که به چریک پیر مشهور شده است، گفتگو کرده و دیدگاه‌های سیاسی‌ او را همچنان مرجع و راهگشا معرفی کرده است! در قسمتی از گفتگو نبوی گفته است: «دلیل کاهش محبوبیت دولت ارتباط دادن همه مشکلات موجود کشور به دولت از سوی برخی اصلاح‌طلبان است که جریان تندرو هم روی این تحلیل سوار می‌شود. اقشار فرودست جامعه هم که اطلاع دقیقی از عمق مشکلات ندارند همین که گفته می‌شود گوشت، میوه، پنیر و شیر گران شد، همه را به پای دولت می‌نویسند.»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*به شخصه در جریان انتخابات مجلس دهم و پس از آن بشدت معتقد بودم که باید بین این دو جریان ائتلاف صورت بگیرد. متأسفانه دوستان قبول نکردند. نظرم این بود که فراکسیون امید و فراکسیون حامی آقای لاریجانی با حفظ هویت خود، یک فراکسیون جدید، مثلاً تحت عنوان «عقلانیت و اعتدال» شکل دهند. درست است که در عمل این دو فراکسیون در مسائل مهمی مانند سیاست خارجی، مسائل اقتصادی یا موضع‌گیری درباره FATF در کنار هم هستند اما هیچ وقت یک ائتلاف رسمی ایجاد نکرده‌اند و این امر سبب شده که تندروها، علی رغم داشتن تعدادی حدود 30 تا 40 کرسی در مجلس دهم؛ نقش قابل ملاحظه‌ای در تصمیم گیری‌ها داشته باشند... در اثر بی‌سیاستی اصلاح‌طلب‌ها و شاید هم اصولگرایان معتدل این اقلیت کوچک توانست به‌عنوان یک وزنه ایفای نقش کند.

*من اولاً به شکل‌گیری دوگانه میانه رو- تندرو معتقدم، ثانیاً معتقدم این آرایش سیاسی از 92 شروع نشده بلکه از 88 بتدریج ایجاد شده و ثالثاً توصیه‌ام هم به اصولگرایان معتدل و هم به اصلاح‌طلبان این است که رابطه‌شان را تبدیل به یک ائتلاف جدی کنند که بتوانند از مزایای آن بیشتر برخوردار شوند؛ نه برای منافع یک طیف و یک جناح بلکه برای تأمین منافع ملی کشور.

*در شرایط بحرانی اکنون کشور من معتقدم که ما نه تنها باید با اصولگرایان معتدل و میانه رو ارتباط نزدیک تری داشته باشیم که حتی با تندروها هم نباید بجنگیم و درگیر شویم.

*در مورد ائتلاف به نظر می‌رسد بسیاری از اصلاح‌طلبان نه تنها با ارتباط و همراهی شخصیت‌هایی نظیر آقایان ناطق و مطهری مخالف نیستند بلکه معتقدند حتی با آقای محمدرضا باهنر هم می‌توانند تعامل کنند.

*بلافاصله بعد از انتخابات 96 زمزمه‌های «پشیمانی» از رأی به روحانی شروع شد. این زمزمه‌ها امروز گسترش بیشتری یافته است. البته معمولاً رؤسای جمهوری ما در دور دوم دچار این مشکل می‌شوند. آقای هاشمی در دور دوم دچار همین مشکل شد. آقای خاتمی با شعار «عبور از خاتمی» مواجه شد. آقای احمدی‌نژاد هم که از سوی جریان حامی خودش کم کم بایکوت و کنار گذاشته شد. خصوصاً این کاهش محبوبیت‌ها از طرف جریان خودی مطرح می‌شود. برای آقای روحانی هم در دور دوم پشیمانی از رأی عمدتاً از سوی دوستان معتدل و اصلاح‌طلبی که به او رأی دادند شروع شد. دلیل این امر خصوصاً در مورد آقایان خاتمی و روحانی این بود که در دور اول انتخاب‌شان جریان تندرو مقابل هنوز خودشان را خوب پیدا نکرده بودند و نحوه برخورد و مقابله با جریانی را که قبول نداشتند خوب بلد نبودند. اما در دور دوم یاد می‌گیرند. خیلی منافذ را می‌بندند و کنترل‌ها را از طریق نهادهایی که در اختیارشان است ایجاد می‌کنند. آقای خاتمی به همین دلیل در دور دوم ریاست جمهوری لوایح دوقلو را که یکی درباره انتخابات مجلس و نظارت استصوابی و دیگری پیرامون اختیارات رئیس جمهوری بود به مجلس ششم تقدیم کرد. به هر حال رؤسای جمهوری در دور دوم یا مجبورند با جریان مخالف درگیر بشوند که این درگیری نهایتاً ممکن است فلسفه اصلاح‌طلبی را زیر سؤال ببرد زیرا در مقابل نهادهایی قرار می‌گیرند که بی‌طرف و اجماعی نیستند. لذا اگر بخواهند مقابله کنند عملاً به درگیری با آن نهادها منجر می‌شود و این نقض اصل اصلاح‌طلبی است که باید در چارچوب نظام، تغییر و اصلاح ایجاد کند یا ناچار به کوتاه آمدن و عقب نشینی، برای حفظ کل نظام خواهد بود.

*در دور دوم به مراتب فشارهای بیشتری روی دولت آقای روحانی است و این بلایی است که مخالفان روحانی بر سر کشور می‌آورند و نه فقط دولت او. فقط به یک مورد عدم تصویب لوایح مربوط به FATF توجه کنید. تصویب نشدن این لوایح و رفتن در لیست سیاه FATF یعنی مراودات بین‌المللی سیستم بانکی ما تعطیل می‌شود و باید فقط در داخل مرزهای خودمان زندگی کنیم. مخالفان تصور می‌کنند با این مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌ها دولت روحانی را به زانو درمی‌آورند اما نتیجه نهایی‌اش به زانو درآمدن کشور است.

بیشتر بخوانید:
اگر تجربه امروز را داشتم، هرگز مردم را به انقلاب تشويق نمی‌كردم
مخالفان جمهوری اسلامی با اصولگرایان مشکلی ندارند


*این کارشکنی‌ها در جریان مذاکرات و امضای برجام هم وجود داشت. بلافاصله پس از امضای برجام با ماجراجویی‌ها و تندروی‌ها، مانع آغاز سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در کشور شدند و عدم سرمایه‌گذاری منجر به بحران اقتصادی در کشور شده و خواهد شد و متأسفانه جامعه و حتی دوستان حامی آقای روحانی اعم از معتدل و اصلاح‌طلب همه اینها را به حساب دولت می‌گذارند.

*اگر اف‌ای تی اف تصویب نشود به طور طبیعی سیستم بانکی کشور فلج می‌شود و جامعه این را هم به حساب دولت روحانی خواهد گذاشت. مردم و اقشار آسیب پذیر و متوسط در اثر بحران‌ها دچار فشار بیشتری شده و خواهد شد و به طور طبیعی مسئولیت آن را به عهده دولت خواهند گذاشت.

*آقای روحانی تغییر نکرده، همان روحانی دوره قبل است که برجام یعنی یکی از افتخارات کشور در قراردادهای خارجی را به سرانجام رساند؛ ولی امروز تحت شدیدترین فشارها از سوی دولت ترامپ و متحدین تندرو وی در داخل قرار دارد و نمی‌تواند مانند من و امثال من، حتی فشارهای داخلی را افشا و کار را به مقابله بکشاند. نه می‌تواند فریاد بکشد و فشارها و کارشکنی‌های داخلی را برملا کند و نه می‌تواند کشور را درست اداره کند. همین سکوت و فریاد نکشیدن از یک طرف و ناتوانی در حل مشکلات کشور از طرف دیگر ممکن است نشانه‌ای برای تغییر سیاست وی در دور دوم ریاست جمهوری تلقی شود.

*دلیل کاهش محبوبیت دولت ارتباط دادن همه مشکلات موجود کشور به دولت از سوی برخی اصلاح‌طلبان است که جریان تندرو هم روی این تحلیل سوار می‌شود. اقشار فرودست جامعه هم که اطلاع دقیقی از عمق مشکلات ندارند همین که گفته می‌شود گوشت، میوه، پنیر و شیر گران شد، همه را به پای دولت می‌نویسند.

*تنها راه برای عبور دولت از مشکلات پیش رو کسب توفیق نسبی در زمینه مسائل اقتصادی است که آنهم در گرو تغییرات اساسی در سیاست خارجی در باقیمانده عمر آن است... برای کسب چنین توفیقی؛ از یک طرف تعامل با بخش‌هایی از حاکمیت و از طرف دیگر افشای موانع ایجاد شده بر سر راه دولت ضروری است که اصلاح‌طلبان در این زمینه می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند. اصلاح‌طلبان بهتر است به جای جدا کردن خرج خود از دولت، تحت عنوان اتحاد توأم با انتقاد، که بعضاً انتقاد حالت تخریب به خود می‌گیرد، تندروی‌ها و ماجراجویی‌ها در سیاست خارجی را افشاء کنند.

*بهترین انتقادات به دولت، سکوت مطلق و حتی گاه تأیید تندروی‌ها و ماجراجویی‌ها در سیاست خارجی است. دولت باید مشکلات عدم تصویبFATF، متحد شدن اروپا با امریکا و... را بدون حمله و انتقاد به بانیانش افشا کند تا پیامدهای سیاست‌های ماجراجویانه و تندروی‌ها حداقل گریبان دولت را نگیرد.

*شعار عدالت خواهی در جامعه‌ای که اقتصادش در معرض فروپاشی است، امکان پذیر نیست. در چنین جامعه‌ای عدالت خواهی به معنای توزیع فقر می‌شود. مشکل ما در مسائل اقتصادی مشکلات اقتصاد کلان است. 14 سال است در کشور ما سرمایه‌گذاری مهمی انجام نشده است.

*وضع اقتصاد کلان بحرانی است و این بحران هم ریشه در سیاست خارجی دارد. در چنین شرایطی اگر بر اساس سیاست‌های پوپولیستی شعار چندین برابر کردن یارانه هم داده شود یا ادامه تندروی‌ها اروپا را با امریکا متحد و تحریم‌ها را تشدید کند بسیار نگران‌کننده خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
United States
ماشالله پیرمردهای تحمیل شده به انقلاب اسلامی هرچه به شروع زندگی ابدی شون نزدیک میشن، دل و جراتشون برای حساب و کتاب برزخ و شب اول قبر بیشتر میشه و در تثبیت رویکردی که انتخاب کردن، پابرجاتر میشن!!
Iran, Islamic Republic of
اینان همان کسانی هستند که به قول قرآن بعد از مرگ از خدا می خواهند برگردانندشون تا کار نیک کنند (اعتراف به افساد طلبی ) ولی پاسخ می شوند هرگز .....چون در صورت بازگشت بازهمان کارها (جفنگ ودروغ ووارونه جلوه دادن ) را خواهند کرد...
Iran, Islamic Republic of
چطور موقع امضای توافق با شیطان بزرگ تا آب خوردن مردم هم مربوط به دولت میشه اما موقع پاسخگویی و محاکمه مدیریت کلان اقتصاد و بازار اون هم به این .ضع قاراش میریشی ربطی به دولت نداره! ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مثل استاد مرحومشان هستند، رحمه الله علیه.
خود کرده را تدبیر نیست
Iran, Islamic Republic of
گرانی وکمبود گوشت قرمز را وزیر مربوطه و قاچاقچیان مقصرند یا منتقدان؟!گرانی خودرو را خودرو سازان و وزارت صمت مقصر است یا منتقدان؟!
گرانی لبنیات را کارخانه داران و عدم نظارت دولت باعث هستند یا منتقدان؟!
چرا در این 6 سال همه کس مقصر هستند به غیر از دولت و حامیانش؟!
چرا ضعف مدیریت و نداشتن تدبیر دولت را به گردن دیگران می اندازید؟!
چرا در مذاکرات برجام وقتی گفته شد آمریکا قابل اعتماد نیست ، رگ گردنتان از ناراحتی بیرون زد؟!
رند
Iran, Islamic Republic of
جناب یک دوست
دیدن برکات برجام چشم بصیرت می خواد !
با چشم ظاهر معلومه چیزی نمی بینی !
باید چشم بصیرت داشته باشی و دلت رو از هر چی کینه و عداوت به کدخدا خالی کنی و صفای باطن پیدا کنی ! تا بتوانی " بهشت برجام " را حس و در فضای آن تنفس کنی
آنها که بهشت برجام را نمی توانند ببینند ! می دونی جاشون کجاس
این مشکل را پیش پیر طریقت برجام بردم ایشان به طعنه گفت :
آنکه بهشت برجام را درک نکند باید برود جهنم !!!
و ایضا ۵۵ لفظ توهین آمیز دیگر نثار آنها نمود
دامت اضافاته
علی برکت الله
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت ! ما همه میگیم این ""دستاورد تقریبا هیچ برای ایران""=حرف سیف خودتون ،همش مال روحانیه وبس !
United States
محبوبیت روحانی بین مردم به زیر 9 درصد رسیده
چرا کاری برای برکناریش نمی کنند؟؟؟
خیلی عجیبه
حتی اوضاعش از بنی صدر هم در قلوب مردم بدتر شده، ولی چه حکمتی هست که برکناریش عملی نمیشه
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ترس از شیر تو شیری که با مدیریت میشه ازش گذشت ......
Iran, Islamic Republic of
حکمتش رو توی لیست امیدی ک خاتمی فرستاده مجلس دنبال کنید ، ....
امان از زغال خوب
Iran, Islamic Republic of
....
گرانی ها تقصیر ننه جون کروبی است !
Iran, Islamic Republic of
نه بابا !
گرانی چه ربطی به روحانی داره
همه گرانی ها زیر سر ننه جون کروبی است
یادتونه در مناظرات سال ۸۸ هی از ننه جونش می گفت !!!😃😃😃😃😃
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی ، به به چه هنرمندی
Iran, Islamic Republic of
ببین اگر جرات داری برو توی کف بازار(مرکز شهر) بگو برجام باعث افتخاره ! و مقصر گرانی ها دولت نیست! تا مردم پاسخی خوب و در اندازه ات بهت بدهند.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از پرونده های دهه 60چه خبر؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
دولت اشتباهی که کرد مشورتهایش را از امثال حضرتعالی گرفت .کاش بجای امثال شما مشورت دولت با جهادگران جوان وانقلابی وهمچنین داشجویان واساتید انقلابی مورد مشورت قرار میگرفتند.
Iran, Islamic Republic of
در تعجب هستم که هنوز بعضی ها برجام را یک دستاورد خارق العاده با برکات فراوان توصیف میکنند.
واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خود به خواب زده هرگز ار خواب بیدار نمیشود.خودش هم در بیانیه الجزایر ،برجام گونه کاری کرد ،کارستان !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی خندیدم
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب نبوی چریک پیر چرا از زیادی خواهی ها بعضی از دولت مردان این چنیدن ساله آقا زاده ها ژن بدتر ها و ...//و.....‌و که مملک را به باد فنا داده هیچی نمی گویی همه تغصیر ها را به خارج وصل می کنی؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
...
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
تندرو همان فتنه گران سال 88 هستن که مملکت را به آشوب کشیدند و گرای تحریم به دشمن دادند.
صابر
Iran, Islamic Republic of
گراني نتيجه عمل كساني است كه برجام را با اعمال خود مثل نوشتن شعار بر روي موشك ، موشك پراني در شب برجام و بعد از آن و ... با دادن بهانه به امريكا بي اثر كردند
و حالا طلبكار هم هستند .
Poland
منظورت اصلاحطلبکارنه؟
Iran, Islamic Republic of
برجامی که بایک شعار بخواد بی اثر بشه به چه دردی میخوره؟؟!!!! مگه برجام به موشک هم ربط داشت که پرتابش بهم بزندش ؟؟؟!!! دولت راستگوی شما که ادعا میکنه در برجام بحث موشک نبود و نخواهد بود....اصلا مگه برجام اثری هم داشت که بخواد بره!!
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست تودهان شمابزنه،شعاروموشک چه ربطی به برجام داره،برجام ازاولم نافرجام بود،...
Iran, Islamic Republic of
راه شما نتيجه اش جنگ است ، امريكاي اوباما با امريكاي
ترامپ متفاوت است.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اگر موشک نبود امنیت هم نبود موشک های بالستیک سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
جواد با پرتاب خودکار سایه جنگ دور کرد . روحانی با تدبیر ..... !!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جواد نبود که خودکار پرت کرد بلکه عراقچی بود که با کمال شرمندگی خودکار پرت شده کری را گذاشت جلوش.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ترسو ها همیشه به جنگ نزدیکتر هستند
چیزی که جلوی وقوع جنگ را می گیرد شجاعت در برابر دشمن است
وقتی بترسی حتما جنگ می شود و اگر جنگ هم نشود چیزی بدتر از جنگ به تو تحمیل می شود
Iran, Islamic Republic of
آخی داری درستو پس میدی ؟؟ بدون جا انداختن یک واو حرفای مفت مفتخورهارو میزنی !! امیدوارم با خودشون هم محشور بشی ، اون دنیا احوالاتت رو میبینیم جناب صابر
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب خدمت جناب صابر:
واقعاً ........
Iran, Islamic Republic of
... هنوز برجام نافرجام رو از افتخارات می دونه .!!!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
این مرد به قول خودش ودوستان مانند خودش چریک -پیر شده واخرین لحظات عمرش را طی میکند..... ولی غافل از ان است که از دست خداوند متعال نمی تواند فرار کند..
Iran, Islamic Republic of
معلوم میشه گوشتارو زدی به بدن
Iran, Islamic Republic of
اگه تندروها روحانی رو مقصر گرونی میدونن که اکثریت مردم جز تندروها هستند پس روحانی با رأی تندروها رئیس جمهور شد ؟
نیما راسخ
United States
جناب بهزادخان نبوی!شما معتقد به این هستید که آقای روحانی «رونق اقتصادی» ایجاد کرد.پس شعر شاعر استاد ما جناب خوش عمل کاشانی را بشنوید که گفته اند:
او «رونق اقتصادی» ایجاد نکرد
افزود به رنج و شادی ایجادنکرد
غیر از در کیسۀ خود و یارانش
در هیچ کجا گشادی ایجاد نکرد!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به عباس خوش عمل کاشانی و آفرین به نیما راسخ
شعر قشنگ و بجائی بود
United States
...
Iran, Islamic Republic of
بله
ما هم اگه تا خرخره بیت المال زیر دستمون بود و خورده بودیم معتقد بودیم برجام چیز خوبیه
United States
اشخاصی مثل این آقا واقعا خطرناک هستند که با کمال وقاحت از دست آورد برجام نغمه سرائی میکنه. این نشون میده این دارو دسته چه خوابهای وحشتناکی برای دسته بسته تحویل دادن مملکت به امریکای جانی بودند. لعنت خدا بر منافقین.
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
United States
این شخص خودش تندرو ترین تندروها است ک...
Iran, Islamic Republic of
باباایناچشونه...؟؟؟؟!!!
شوخی ومسخره بازی هم حدی داره....!!!!
Iran, Islamic Republic of
..؟
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
افتخار و روحانی سهم خودتان . کشور را رها کنید
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا این اخر عمری زده جاده خاکی ...
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب نبوی؛ مشکل دولت مخالف جریان تندرو به اصطلاح شما نیست. همه می دانند و خودت در همین گزارش اعتراف کردید که موضوع پشیمانی از رای به روحانی از همان اول شروع دور دوم دولت روحانی شروع شد. وقتی به مردم وعده های می دهید که خدا هم با آن همه عظمت و بزرگی وصف نشدنی به مردم نمی دهد باید هم در این منجلاب گرفتار شوید و آینده سیاسی خود را در خطر بینید. شما به عنوان یک چریک پیر اصلاحاتچی قطعا نخواهید ماهیت مسائلی مثل FATF را بفهمید. ولی توصیه می کنم شما که نگران آینده نظام هستید یکبار در موضع بی طرفی توصیه های کار گروه اقدام ویژه مالی را بررسی کن و نتیجه اش را بدون حب و بعض منتشر کن!!! اون وقت ماهیت همه چیز را خواهی فهمید.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب نبوی؛ چند دستاورد برجام را برای مردم اعلام کنید؟؟ شاید شما بدانید و مردم ندانند. مگر دولت متبوع تو خودش تمام مسئولیت مذاکرات را بر عهده نگرفت(این حرف صریح روحانی نبود)، مگر شماها نبودید که آب و نان مردم، رفع آلودگی هوا، رفع بیماری و افزایش اشتغال، رفع مشکل تورم ‌ورکود مسکن، و هزاران وعده دیگر را به مردم در صورت امضاء برجام ندادید؟؟؟؟؟؟ حال که برجام نجس و نحستون به فنا رفت وآمریکا ارباب شما تودهنی به شما زد و اروپایی‌ها به بازی گرفتن تانبا چه روی از برجام دفاع می کنید.
خدا رو شکر که دروغ گو آخرش رسوا میشه و امروز شما هم همینطور
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب نبوی؛ حکایت شما مدعیان اصلاحاتچی و آمریکا، حکایت همان جریانات مافیایی است که اربابان به زیر دستان خودشان هم رحم نمی کنند. عاقبت دیکتاتوری های منطقه را خب مرور کن؛ ببین چه بلای بر سرشان آمد!!!!
برجام شما هم عاقبت همین جریانات مافیایی شد. برای اربابتان هر کاری شد کردید تا جایی که روس ها صداشان در آمد و داد زدند، « آهای دولتمردان ایرانی، ما آمریکایی ها را می شناسیم، ما دستمان در یک کاسه است، شماها با این همه ادعا چرا فریب می خورید، شما به همه تعهداتتان عمل می کنید اما چه تضمینی دارید که آمریکایی ها به تعهداتشان عمل کنند !!!!!!!!!!!!!!!!» این ها حرف های وزیر خارجه روسیه هست. جناب نبوی در آرشیو اخبار بگرد پیدا می کنی!!!!!
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
شما بروید کنار تا کسانی که می توانند کشور را اداره کنن
علی حسنی
Iran, Islamic Republic of
ایشون خوابه و از مشکلات خبر نداره برجامی که میگوید باعث افتخاره میشه بگوید از برجام چه چیزی نصیب ملت شده .در ازای انچه از دست دادیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام یه زمانی یادم میاد با رادیو فردا مصاحبه میکردید سال ۸۲
همون رادیو فردایی که میگفت بهترین آهنگ ها تازه ترین خبر ها......
Iran, Islamic Republic of
گرانی گردن خرزو خان است .... روحانی و اصلاح طلبان که کاره ای نیستند
Iran, Islamic Republic of
بهزاد جان یکی دوسال دیر اومدی دوستان با برجام. عکس یادگاری گرفتند و گلاب و سیبش هم خوردند و البته حلوا هم خوردند . کجا بودی مرد ؟
علی
United States
....
Romania
....
نباتی
Iran, Islamic Republic of
...
عاشق میهن
Iran, Islamic Republic of
...
اعوانى
Iran, Islamic Republic of
چالوسى اىن آقا دىگر نوبراست وروى دستمال ابرىشمى رانىزسفىد کرده است درحالى که خود دولتىها بارهااعتراف به هىچ برجام کرده اند
Sweden
برو خودتو سیاه کن چریک! دست شماها خیلی وقته که رو شده!
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
میشه ایشون رو معرفی کنید ببینیم اطرافیانش کی هستند و به کجا وصلند صدایش از جای گرمی میاد .
Iran, Islamic Republic of
احسنت تکرار می کنم ماشالله پیرمردهای تحمیل شده به انقلاب اسلامی هرچه به شروع زندگی ابدی شون نزدیک میشن، دل و جراتشون برای حساب و کتاب برزخ و شب اول قبر بیشتر میشه و در تثبیت رویکردی که انتخاب کردن، پابرجاتر میشن!! لعنت خدا بر منافقین بی شرم ، لعنت خدا برخائنین به کشور .
Iran, Islamic Republic of
افتخار برجام برای اصلاح طلبان . برای روحانی برای همه کسانی که امید وار به خارجند و چشم گدایشان به بیگانه . هر کسی ادعا کرد برجام مال آنهاست اتهامات ذخیره شده تان را نثارش کنید .
Iran, Islamic Republic of
ننگ نامه برجام، افتخار افسادطلبان که می خواهند با fatf خدمتشان به غرب را تکمیل کنند
غرب زده منافق
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برجام واقعا افتخار بود؟! معنای افتخار در مرام شما چیه؟!
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناسس
دست همشون تو دست همه
همه دعواهاشون زرگریه
برای سیاه کردن مردم بیچاره...
سعيد
Iran, Islamic Republic of
اين ديگه چه افتخاري تود كه ايشان ازان رونمايي كرد خخ خخ خخ
مردم
Iran, Islamic Republic of
تندروها تنها به گردن روحانی نمی اندازند بلکه انسانهای عاقل و مردم شریف ایران در حال حاضر مقصر اصلی گرانی را دولت مردان و شخص رئیس جمهور می دانند. ...÷
Iran, Islamic Republic of
چرا شما اصلاح طلبان تا پارسال ارزانی را بخاطر درایت روحانی و اصلاح طلبان می دانستید اما امروز گرانی گردن روحانی نیست. نکنه تقصیر احمدی نژاده. دست شما برای مردم روشده.
احمد
Iran, Islamic Republic of
برعکس گفته اتفاقن تندروها نظام را مقصر جلوه می دن وفرافکنی می کنن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
افتخار .... مثل افتخار امضا ترکمن چای
رضتایی
Iran, Islamic Republic of
...
Turkmenistan
...
مجحید
Iran, Islamic Republic of
تو هم تو زندان باشی بهتره !!!
خیلی دلم سوخت هاشمی تون از گلابی برجام نخورد و رفت
خوشم میاد روحانی تون دست از برجام برداشته شما هنوز سرتونو از برف درنیاوردید!!!!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه امثال تو برای نظام افتخارن ، برجام هم افتخاره !!
Iran, Islamic Republic of
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
برجام براى ملت آبى نداشت و نفت از دو و نيم ميليون بشكه قبل از برجام به يك ميليون رسيد به گفته خود ظريف،ولى براى امثال نبوى ها نان داشت.
ابراهیم دلشاد
United States
...
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این خودش ته تندروه
Iran, Islamic Republic of
چون به آنها گفته شود درروی زمین فساد نکنید ، گویند ما اصلاحگرانیم.
به امید نابودی فتنه گران
Iran, Islamic Republic of
اقای بهزاد نبو ی سلام علیکم -گرا نی ها و چالشها و گرفتاریهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دیروز و امروز کشور صرفا مربوط به افراد و اشخاص نیست بلکه مربوط به جریان فکری خطا یی است که از اموزه های اسلام و انقلاب و امام فاصله گرفته اند و خود را اصلاح طلب و لیبرال و... میخوانند و نسخه ها ی معیوب فرهنگ و اقتصاد و سیاست غربی ومشخصا امریکایی و انگلیسی را برای کشور توصیه و عملی میکنند . البته همانطور که خوتان میدانید و شجاعت و صداقت انرا دارید ب و کتمان هم نمیکنید .ارزترین مصداقش جنابعالی و دوستانتان در سازمان نیمه مخفی مجاهدین هستید .برادر بهزاد ! لطفا به کارنامه و لیست بلند وبالای مسئولیتهای کلیدی و مهم خود و دوستانتان در عرصه اقتصاد و سیاست و امنیت و.. مراجعه کنید و سهم خود در بوجود امدن شرایط موجود را بهتر درک کنید . اخرکلام اینکه اقای بهزاد نبوی لطفا نعل وارونه نزنید هنوز دست پیدا و پنهان شما و دوستانتان در احزاب مشارکت و کارگزاران سیاستهای کلان کشور هویدا است .
بیژن
Iran, Islamic Republic of
.....
سعید
Iran, Islamic Republic of
برجان که ننگ آور بود . این بازی شما اصلاح طلباست . همیشه یا مردمو با مسله بی حجابی سرگرم میکنید یا یه برجا راه میندازید کلا باچیزای پوچ مردمو سرگرم مملکتو میچاپید