جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

ساخت پمپ بنرین در کنار ۳ مدرسه +عکس

پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 657136
در نزدیکی و با فاصله اندکی از این پایانه تاکسیرانی و جایگاه پمپ بنزین، بیش از هزار دانش آموز در 3 مدرسه پسرانه و دخترانه مانند دبیرستان فرهنگ و دبستان شهدای صادقیه در حال تحصیل هستند.
ساخت پمپ بنرین در کنار ۳ مدرسه +عکس
گروه جامعه جهان نيوز: مخاطبان جهان اطلاع داده اند که در اقدامی عجیب، محل استقرار تاکسی های فلکه دوم صادقیه که در انتهای خیابان سازمان آب قرار دارد در حال تجهیز به پمپ بنزین جهت سوخت گیری خودروها می باشد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که در نزدیکی و با فاصله اندکی از این پایانه تاکسیرانی و پمپ بنزین، بیش از هزار دانش آموز در 3 مدرسه پسرانه و دخترانه در دبستان جوادالائمه، دبستان شهدای صادقیه و دبیرستان فرهنگ در حال تحصیل هستند که روزانه حداقل شش ساعت در این محیط آموزشی حضور داشته و خیابان کناری آن هم محل رفت و آمد خود و اولیای آنهاست. جدای از بحث محل تحصیل دانش آموزان، موقعیت احداث این جایگاه در تقاطع عبوری یکی از شلوغ ترین نقاط غرب تهران نیز هست.

اما بند ششم آیین نامه ایمنی مدارس می گوید: «مدرسه باید خارج از حریم کابل های فشار قوی برق (هوایی یا زمینی) خطوط اصلی و فرعی گازرسانی، پست های زمینی فشار قوي، پمپ بنزين، محل عرضه و فروش کپسول هاي گاز ، انبارهاي مواد محترقه، منفجره ترکيبات شيميايي مانند کاغذ، پارچه، لاستيک، چوب، الياف بافت و ... نیز در مسیر حوزه های آبریز فرعی و اصلی رودخانه واقع نشود.»

بدون شک با توجه صراحت آئین نامه فوق و همچنین آئین نامه ابلاغی احداث جایگاه های سوخت، مسئولان صدور مجوز ساخت جایگاه، شهرداری منطقه 2 و البته مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه 2 تهران بایستی در برابر این تصمیم که به خطر انداختن محیط آموزشی حداقل هزار دانش آموز را به همراه دارد، پاسخگو باشند.

فاصله اندک دیوارهای ۲ مدرسه با جایگاه پمپ بنزین


محل عبور دانش آموزان


گزارش: حامد زبیراوی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *