شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۳۴
پیشنهاد جدید اصلاح طلبان برای حفظ برجام

مراعات اغتشاشگران، آمریکا، عربستان و اسرائیل را بیشتر بکنیم

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 580792
واقعیت آن است خطر خروج از برجام بیشتر از گذشته در کمین است و اگر حاکمیت نخواهد و یا به جهت دست بالای تندروها نتواند در نوع بر خورد خود با معترضان تجدید نظر کند، چه بسا که در این هم افزایی در حال شکل گیری، احتمال نقض و یا لغو برجام از سوی اعضای اروپایی 1+5 نیز تقویت شود
مراعات اغتشاشگران، آمریکا، عربستان و اسرائیل را بیشتر بکنیم
گروه بین الملل جهان نيوز: از مدت ها قبل هدف نهایی برجام برای بسیاری از کارشانسان معلوم بود؛ تحلیلگران معتقدند برای آمریکایی‌ها برجام در وهله اول موضوعیت ندارد و از قبال برجام به دنبال هدف گذاری های دیگری به خصوص در محیط داخلی کشور هستند.

به گزارش جهان نيوز، همچنانکه مقامات آمریکایی نیز بارها گفته اند که برجام ابزاری برای چنگ اندازی به قدرت و نفوذ منطقه ای، صتعت موشک ای و دفاعی و عقب راندن کشور در حوزه حقوق بشری (دلخواه غرب) و نهایتا کمک به جریان غرب گرا در داخل ایران هست.

در راستای همین راهبرد روزنامه تندرو جامعه نیز نوشته است: "اعتراضات و مسائل بعد از آن مورد پایش اتحادیه اروپا و تروئیکای آن و همچنین محافل دنیای عرب نیز قرار گرفته است. به ویژه آن که قرار است این رخدادها با محوریت ملاحظات حقوق بشری در نشست آتی سران اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ظریف مورد بررسی قرار گیرد. بدون تردید، حفظ و نگهداشت ملاحظات حقوق بشری مي‌تواند بخشی از دلایل همراهی اتحادیه اروپا با ایران در حفظ برجام باشد."

گزارش این روزنامه اصلاح طلب می افزاید: "از طرف دیگر، در شرایطی که وضعیت حقوق بشر درعربستان بسیار ضعیف و نامطلوب است، ترامپ بر مشارکت واشنگتن با ریاض در مانع تراشی و چالش آفرینی علیه ایران در مسیر استفاده از مزایای پیش بینی شده در برجام تاکید کرده است. حتی بن سلمان ولیعهد ایران ستیز عربستان هشدار داده است که فتنه و نا آرامی منطقه را به داخل ایران باز مي‌گرداند. این در حالی است که اسرائیل نیز در این میان آتش بیاری خود را به واسطه همگرایی بیشتر آمریکا و بخشی از حکام عرب با آنان، افزوده است. در شرایطی که نوعی هم افزایی از سوی آمریکا، تروئیکای اروپایی، اسرائیل، سعودی و همپیمانان عرب آن علیه برجام در حال شکل گیری است، لازم است که مدیریت سیاسی در ایران مسائل بعد از نا آرامی اخیر از جمله مسئله زندانی شدن تعداد زیادی از معترضان و در مجموع نوع برخورد با این وقایع را دستمایه و بهانه ای برای آمریکا و متحدانش در جهت بی اعتبار سازی برجام نسازد.لا اقل مدیریت سیاسی کشور باید حساب معترضان را از اغتشاش گران جدا کند با این هدف که معترضان به آتش اغتشاش گران نسوزند و از آن مهم تر تلاش کند تا در چنین شرایطی از تکرار ماجراهایی چون کهریزک جلوگیری شود. از سوی دیگر، مدیریت سیاسی کشور باید به دنبال راه حلی منطقی و در راستای ضرورت های دموکراسی برای مطالبات معترضان گام بردارد تا از این بزنگاه و گردنه تاریخ ساز بتوان به سلامت عبور کرد. واقعیت آن است خطر خروج از برجام بیشتر از گذشته در کمین است و اگر حاکمیت نخواهد و یا به جهت دست بالای تندروها نتواند در نوع بر خورد خود با معترضان تجدید نظر کند، چه بسا که در این هم افزایی در حال شکل گیری، احتمال نقض و یا لغو برجام از سوی اعضای اروپایی 1+5 نیز تقویت شود."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبینه
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس دولت هم مثل هاشمی به سپاه و مقاومت حمله میکنه
چه انتظاری از حامیانش
البته روحانی کلا ادای هاشمی را در می آورد ولی خیلی ناشیانه!
فصل 6 مثنوی معنوی و حکایت زن خان و کنیز و کدو را بخوانید موضوع دستگیرتان میشود!
Ukraine
ملت منتظر یک دستور آقاست تا بازمانده منافقین جدید را برای ابدالدهر به زباله دان تاریخ بیاندازد .
Iran, Islamic Republic of
موندم چرا این جنابان ،که اینقدر ""صلـــــــــح کل ""(برای کدخدا ونوچه های کدخدا ،اعم از اروپائی ومنطقه غرب اسیا) ،تشریف دارند ،به مردم کشور خودشون که میرسه، به کمتر از به میخ کشیدن ،طرفی که ازشون توضیح خواسته یا گفته بیائید مناظره کنیم ، راضی نمیشوند.
علی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا از برجام خارج نخواهد شد همانطور که چند ماه پیش نشان داد که قصد خروج نداشته است. تا وقتی که مساله برجام برای او منفعت داشته باشد که دارد و دارد ایران را با بازی های سیاسی مانند حقوق بشر تحت فشار می گذارد و بعضی از مرعوبین را ترسانده چه دلیلی دارد که از برجام خارج شود و همچنین کشورهای اروپایی زیرا منفعتی که از ایران می برند به خاطر برجام است و این روزنامه ها نیز مانند برخی مسئولین مرعوب آنها هستان .
حامد
Iran, Islamic Republic of
از برجام چیزی نمونده (از اول هم چیزی نداشت) جز ظاهر. این ظاهر چیزی است که همه سرمایه گذاری و ادعاهای اصلاح طلبان و دولتیان به آن گره خورده است. طبیعی است که اصلاح طلبان از پوسیدن این جنازه بترسند. چون اگر برجام از بین برود دیگر هیچ برای گفتن نخواهند داشت و دیگر نمی توانند دروغ بگویند و فریب کاری کنند. از حالا شروع کردن به فرار به جلو و انداختن شکست برجام به گردن این و آن زیرا همیشه روباه صفت بوده اند.
Iran, Islamic Republic of
مراعات عربستان و اسرائیل و برای چی میخوان بکنن ولیعهد عربستان عاشق جنگ و خونریزیه خودشم علنا گفت جنگ و به داخل خاک ایران میکشونه اغتشاشات مسلحانه و آتش زدن مساجد هم که زیر سر طرفداران حسینی و ری استارتی ها بود که اسرائیل ازشون حمایت میکنه آمریکا هم به کی رحم کرده که به ما رحم کنه قطر اجازه داد از خاکش آمریکا عراق و بمباران کنه آمریکا به لطف قطر صدام و سرنگون کرد حالا آمریکا ایستاده و تحریم قطر توسط عربستان و امارات و تماشا میکنه آمریکا به متحدانش رحم نمیکنه چه برسه به ایران که ۳۹ ساله مخالفشه
ستوده
Iran, Islamic Republic of
یه هو بگو آشوبگران و غارتگران و تخریب گران اموال مردم رو بیخیال شن دیگه ، چون ممکنه آمریکایی ها و اروپایی ها ازاین موضوع سو استفاده کنن!!!! حماقت هم اندازه ای داره
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اینایی که منفی میدن رو باید ردشونو زدو داد دست وزارت اطلاعات. اینا همون حروم لقمه های جا مانده از همین قماش فتنه گرو بی چشم و رو و نوچه های ال یهودو امریکا واسراییل.
Iran, Islamic Republic of
نه شما باشید نه برجام
Iran, Islamic Republic of
بیخود درمقابل نظام وایستادند باید تابانش را بدهند
Russian Federation
هیچ کس دقت کرد به اینکه اغتشاش در ایران منجر به نجات روحانی از برکناری توسط ملت شد . لذا روحانی و جهانگیری و سایر اسهال طلبها به نوعی ادامه حیات ننگین خود را مدیون اغتشاشگرا و طراحان آن به ویژه عربستان امریکا و اسرائیل و انگلیس میدانند که پروژه سال97 را به خاطر روحانی و اسهالات یکسال زودتر اجرا کردند . اگر اغتشاش نمیشد الان روحانی سر کار نبود .
Iran, Islamic Republic of
تو کار توهم هستین ها
ملت نمردن که توی اقلیت واسه اکثریت تصمیم بگیری
بازم جوابه توهین هاتون به اصلاحات رو ۱۴۰۰ میدیم
تکرار خواهیم کرد حماسه اردبیهشت ۹۶ رو
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع با دستان پرتوان مهنـــــــــــــدس اعظــــــــــــم رحمانی فضلی !
Iran, Islamic Republic of
حماسه ای با 5میلیون تعرفه مهر نزده که غیرماخوذه اعلام شد ،،،الحق که برازنده اصلاح طلبان آویزان این وآن است!
Germany
تو نگران حماسه اصلاحات نباش براى سال ١٤٠٠ كسى مثل سردار محصولى رو مياريم ! فقط كافيه قول يه دونه از چاه هاى عسلويه رو بهش بديم چنان حماسه اى برامون خلق كنه كه تا هفتصد سال ديگه نتونيد ركوردمون بزنيد !
Iran, Islamic Republic of
محصولی که مجلس به دلیل ثروت ده میلیاردیش در مجلس رای نیاورد.بعد وزاری هزار میلیاردی روحانی روی هر چی ثروتمند است را سفید کردند.از طرفی روحانی دولت اولش رو با مدیریت انتخابات دولت دهم بالا اومد.پس روحانی محصول احمدی نژاده ؟! ولی اون زمان 4میلیون که نتوانستند رای بدهند (طبق امار خود انصاری ) ونیز 5میلیون رای غیرماخوذه نداشتیم !واز طرفی این دولت سایه مسئولین دولت دهم رو میزنه (به جز عراقچی وصالحی که نگه داشت ،3000مدیر دیگه رو جابه جا کرد ) .رحمانی فضلی هم تازه دستش راه افتاده !اخه چرا عوضش کنند!
Iran, Islamic Republic of
به روز نیستی دیگه ! زنگنه همه عسلویه رو طبق قرارداد محرمانه ،چپوند توی جیب توتال.
Iran, Islamic Republic of
انشالله جوابتون بمونه واسه ۱۴۰۰
اصلاحات رو نمی تونین از بین ببرین
هاشمی زندست
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع اره تو راست میگی.از بس اصلاحات زنده است به قول حجاریان با رحم اجاره ای زندگی میکنه.تَکرار کن جانم ! کیه که جلوتون رو بگیره !
‌m.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
چطوره مملکت رو تحویل امریکا بدیم یه نوشابه خنک هم روش.! شاید مقبول کد خدا پرستان افتد.
به خدا بی غیرتی هم حدی داره.!
دیوس سیاسی کیانند
Iran, Islamic Republic of
عذر می خواهم از تمام خوانندگان .
على
Germany
ميخوام هفتاد سال سياه هم عذر نخواهى. به جاى اين شرّ و ور گفتن ها برو نهضت سواد آموزى !
Iran, Islamic Republic of
فارق از اینکه آیا اساسا بجام هیچ سودی برای ایران داشته و یا خسارت محض بوده است....

دم تکانی افساد طلبان برای کدخدا از یاد مردم نخواهد رفت....
علی
Iran, Islamic Republic of
خاک عالم برسر این اصلاح گران وطن فروش بی غیرت و ناموس که اجانب برایشان از مردم خودمان مهم تر است اتکایشان به اونهاست تا به این ملت مرگ برشما خاینین
Iran, Islamic Republic of
وطن فروش ؟!
بى غيرت ؟!
و بى ناموس ؟!
————-
اى اُف بر اين سايت به ظاهر انقلابى و در باطن دين فروش و مديران بى غيرتش كه اين گونه حرمت هم ميهنان خود را نگه ميدارد.
Iran, Islamic Republic of
هم میهنی که وطنش رو به لبخند بیگانه فروخته که هموطن همون بیگانه میشه نه ما.
حميد
Iran, Islamic Republic of
شما فقط كمي هم مراعات مردم را بكنيد.
به جاي به زندان انداختن معترضين برين اختلاس گراني كه بانك ها را ورشكسته كردند مجازات كنيد!
Iran, Islamic Republic of
همه چیز به نوبت . فعلا اغتشاشگران منافق به زندان میرن ، بخواست خدا نوبت مختلسین و خیانتکاران هم میرسه
Netherlands
وقت ماهیگیری از آب گل الوده رسید
عوامل گرانی و فساد اقتصادی که باعث نا آرامی ها بودن شدند طلبکار !!
رو که نیس سنگ پا قزوینه
United States
دستی را که نان می رساند نباید گاز گرفت. دقیقا بهمین دلیل هست که اصلاح طلبان هوای برادران وهابیشون رو دارن که خدای نکرده هیچ خللی به نون دونیشون وارد نشه.
Iran, Islamic Republic of
نه همه چهار هزار نفر دستگیر شدگان را اعدام کنید تا خوشحال شوید!!!!!!!!!
Germany
اغتشاش گران منافقینی فراری که در دولت خاتمی با تبانی وارد کشور شدند و مستقیم توسط جهانگیری هدایت میشوند 78 88 96 منافقین در آب نمک خوابانده که هر زمان لازم باشد به خیابانها فرستاده میشوند و با رافت اسلامی آزاد. همینکه در مشهد شعارها علیه دولت و مرگ بر روحانی بلند شد روز بعد در بقیه جاها شعارها منحرف به اصل نظام گردید یک هوش درجه سه هم میتواند بفهمد دشمنان خارجی هم حداکثر استفاده را بردند .
United Arab Emirates
خیانت!خیانت!خیانت!