يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۷
۱۷
اقدام بی‌سابقه دولت

حالا که انتخابات تمام شده، پول‌ها را پس بدهید!

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 532874
وزارت بهداشت در نامه ای که رونوشت آن برای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده، خواستار عودت عیدی‌هایی شده که در سال گذشته به دانشجویان تعلق گرفته است.
به گزارش جهان نيوز، این نامه (که در کانال خبری پزشکان منتشر شده) دقیقاً یک ماه پس از اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نوشته شده است.

در نامه مذکور پرداخت عیدی به دانشجویان غیرقانونی اعلام شده است. این در حالی است که ماده ۴۷ آیین‌نامه دوره دستیاری پزشکی ضمن تایید پرداخت عیدی، میزان آن را معادل مبلغ عیدی کارکنان دولت دانسته است.
 


نامه ای که نشان می دهد وزارت بهداشت خواستار عودت عیدی دانشجویان شده است (منبع: کانال خبری پزشکان)

ماده 47 آیین‌نامه دوره دستیاری پزشکی تصریح می‌کند: «مبلغ عیدی دستیاران معادل عیدی مصوب كارمندان دولت خواهد بود كه با تصویب هیأت امنای دانشگاهها قابل پرداخت میباشد».


اقدام عجیب وزارت بهداشت برای پس گرفتن عیدی های داده شده به دانشجویان با واکنش منفی و دلخوری آنها مواجه شده است.

اکنون این سئوال مطرح است که چرا باید دانشجویان از حق مختصر پرداخت عیدی محروم باشند و اگر دریافت عیدی برای دانشجویان غیرقانونی است، چرا این مبلغ پرداخت شده است؟

چرا مسئولان محترم وزارت بهداشت یک ماه بعد از انتخابات یادشان افتاده که باید وجوه عیدی را از دانشجویان پس بگیرند؟ چرا در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال اقدام به پس گرفتن این وجوه نکردند؟ آیا زمان نامه و اقدام وزارت بهداشت ارتباطی با انتخابات اخیر دارد؟

آیا ایشان همه طلب های وزارت بهداشت را از بیمه ها و دستگاه های مختلف پس گرفته اند و همین یک قلم بدهی دانشجویان باقی مانده است؟

وزارت بهداشت در هفته های اخیر حاشیه های دیگری نیز از جمله اعتراض پاتولوژیست به موافقت وزارت بهداشت با صدور مجوز تأسیس و مدیریت آزمایشگاه های بالینی توسط متخصصین (ph.d) علوم پایه داشته است. 


اگر چه این مسئله موجب اعتراض برخی از پزشکان در چند شهر شده، اما با پاسخ قاطع وزارت بهداشت روبرو شده که تصمیم دارد از انحصار در این حوزه جلوگیری کند. 

از آنجا که وزارت بهداشت، وزارتخانه ای غیر سیاسی و دستگاهی خدماتی و آموزشی است، انتظار می رود که مسولان آن پاسخی قانع کننده به انتقادات داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این دولت فخیمه کلید به دست خیلی کارهاش جالب است. فقط یک نفر برای موشکافی چند و چون افعالش کم است.
محمد
Canada
من از این دولت حمایت نمی کنم ولی از این کار وزیر بهداشت خوشحالم. با کسیکه در ازای دریافت پول رای خود را میفروشد و با سرنوشت یک ملت بازی می کند باید هم چنین رفتاری داشت.
Iran, Islamic Republic of
مطلع شدم که به دانشجویان پاتولوژی هم دیگر کمک هزینه نمی دهند
غضنفر
عیدی شون رو پس بدهند بریزند به حساب بیمارستان های خصوصی و مدیران سهامدار وزارت بهداشت
عباسی
United States
شما چون مخالف دکتر روحانی هستید چنین شایعه ای به راه انداخته اید وگرنه مگه مرض دارند که عیدی دانشجو رو پس بگیرند؟
Iran, Islamic Republic of
شما میتونی پس ندهی
چون از روحانی حمایت کردی
Iran, Islamic Republic of
بخشنامه شو من دیدم
Iran, Islamic Republic of
شمام لابد از نعمت بینایی برخوردار نیستید که ببینید هم نامه وزارت بهداشت و هم متن قانون در خبر گذاشته شده و مستند هم هست. شمام حتما تعصب بیمورد در مورد آقای روحانی دارید ضعفهای دولت ایشان را قبول ندارید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی خدا چشم به انسانها قسمت میکرد تو صف نبودی ؟!! اگر تو صف بودی میدیدی یک چیزی هست به اسم نامه های رسمی اداری.
Iran, Islamic Republic of
فعلا آنگونه كه به ظاهر ميرسد گويي ... دارند!!!!
Iran, Islamic Republic of
اونی که بخاطر همچین چیزی رای داده جواب بده! اون تقصیرش بیشتر از دولته! اون کسیم که میگه مخالف روحانی هستید و شایعه در میارید! اقا/خانم محترم! خودتونم میدونید دروغگو کیه! ما هم اگر مشکلی با روحانی داریم یکی از بزرگترین دلایلش همونه !
کاظم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا همین بلا سر دهیاران نیز خواهد امد.!
جواد
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله امیدوارم تا که هر کسی به طمع با سنوشت خود و ملت خود و دین خود بازی نکند
علی
Iran, Islamic Republic of
اون موقع به اینها احتیاج داشتند خرشان از پل گذشت
Iran, Islamic Republic of
شما به عنوان رسانه بازم پیگیر پرداخت مطالبات معوق بیمه ها باشید. طبل برشکستگی شرکتهای داروی به صدا در آمده. بدهی بیمه ها به داروخونه ها به ۴۰۰ روز رسیده همین هم به شرکت‌های پخش از اونجا به داروسازی ها و تأمین کنندگان.
Iran, Islamic Republic of
حقشه این دانشجویان هم بگن:
رای مارو پس بدیییییسن
Iran, Islamic Republic of
هنوز مونده خرابکاریهای دولت رو بشه. این نامه ها فعلا دم دستی هست