کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام بی‌سابقه دولت

حالا که انتخابات تمام شده، پول‌ها را پس بدهید!

21 تير 1396 ساعت 15:54

وزارت بهداشت در نامه ای که رونوشت آن برای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شده، خواستار عودت عیدی‌هایی شده که در سال گذشته به دانشجویان تعلق گرفته است.


به گزارش جهان نیوز، این نامه (که در کانال خبری پزشکان منتشر شده) دقیقاً یک ماه پس از اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نوشته شده است.

در نامه مذکور پرداخت عیدی به دانشجویان غیرقانونی اعلام شده است. این در حالی است که ماده ۴۷ آیین‌نامه دوره دستیاری پزشکی ضمن تایید پرداخت عیدی، میزان آن را معادل مبلغ عیدی کارکنان دولت دانسته است.
 



نامه ای که نشان می دهد وزارت بهداشت خواستار عودت عیدی دانشجویان شده است (منبع: کانال خبری پزشکان)

ماده 47 آیین‌نامه دوره دستیاری پزشکی تصریح می‌کند: «مبلغ عیدی دستیاران معادل عیدی مصوب كارمندان دولت خواهد بود كه با تصویب هیأت امنای دانشگاهها قابل پرداخت میباشد».


اقدام عجیب وزارت بهداشت برای پس گرفتن عیدی های داده شده به دانشجویان با واکنش منفی و دلخوری آنها مواجه شده است.

اکنون این سئوال مطرح است که چرا باید دانشجویان از حق مختصر پرداخت عیدی محروم باشند و اگر دریافت عیدی برای دانشجویان غیرقانونی است، چرا این مبلغ پرداخت شده است؟

چرا مسئولان محترم وزارت بهداشت یک ماه بعد از انتخابات یادشان افتاده که باید وجوه عیدی را از دانشجویان پس بگیرند؟ چرا در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال اقدام به پس گرفتن این وجوه نکردند؟ آیا زمان نامه و اقدام وزارت بهداشت ارتباطی با انتخابات اخیر دارد؟

آیا ایشان همه طلب های وزارت بهداشت را از بیمه ها و دستگاه های مختلف پس گرفته اند و همین یک قلم بدهی دانشجویان باقی مانده است؟

وزارت بهداشت در هفته های اخیر حاشیه های دیگری نیز از جمله اعتراض پاتولوژیست به موافقت وزارت بهداشت با صدور مجوز تأسیس و مدیریت آزمایشگاه های بالینی توسط متخصصین (ph.d) علوم پایه داشته است. 


اگر چه این مسئله موجب اعتراض برخی از پزشکان در چند شهر شده، اما با پاسخ قاطع وزارت بهداشت روبرو شده که تصمیم دارد از انحصار در این حوزه جلوگیری کند. 

از آنجا که وزارت بهداشت، وزارتخانه ای غیر سیاسی و دستگاهی خدماتی و آموزشی است، انتظار می رود که مسولان آن پاسخی قانع کننده به انتقادات داشته باشند.


کد مطلب: 532874

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/532874/حالا-انتخابات-تمام-شده-پول-ها-بدهید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com