سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۳
رئیس‌جمهور در نشست‌خبری:

منتظریم دولت جدید آمریکا از نظر فکری به استقرار برسد/ همه بخش‌ها از رکود خارج شده به غیر از مسکن/ اجتماع عربستان نمایشی بود/ فیلم+تصاویر

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 520754
روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هیچ وقت با تروریسم مبارزه نکرده گفت: فکر نمی‌کنم مردم آمریکا خونی که در ۱۱ سپتامبر دادند را با پول‌های میلیاردی برای خرید سلاح معاوضه کنند.
منتظریم دولت جدید آمریکا از نظر فکری به استقرار برسد/ همه بخش‌ها از رکود خارج شده به غیر از مسکن/ اجتماع عربستان نمایشی بود/ فیلم+تصاویر
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل در سالن اجلاس سران با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد.

حسن روحانی در ابتدای این نشست گفت: بسیار خوشحالم که امروز از طریق رسانه‌های جمعی می‌توانم با ملت بزرگ ایران صحبت کنم.

حضور ۴۵ میلیونی ملت ایران پای صندوق آرا که یک حضور بی نظیر در تاریخ ایران بود. مردم با حضور کثیر خود گفتند هیچ جناحی، هیچ تفکری و هیچ ایده‌ای قابل حذف نیست.

 
در این انتخابات مردم در تراز بالاترین دموکراسی‌های جهان حضور پیدا کردند.

فیلم/سخنان روحانی در آغاز نشست خبری

دریافت.mp4

مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند، مردی که در روستاها با مشکلات زندگی می‌کنند اما به پول نه گفتند.

روحانی ادامه داد: ردم به خوبی اعلام کردند که ما می‌فهمیم آب شور عطش را رفع نمی‌کند.

نه مردم به فریب کاران مهمترین بخش انتخابات بود،  تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است.

۲۰۳۰تلاش کردند بگویند سند ۲۰۳۰ علیه دین مردم است سندی که نه ما نه هیچ کشوری امضا نکرده سندی که به عنوان اقدام به عمل است و یک توصیه است سندی که با دین ما و فرهنگ ما سازگار نیست و ما نمی پذیریم. مردم به تخریب و سخنان غیردقیق نه گفتند و به وحدت، اتحاد، تعادل، تعامل، اعتدال و عقلانیت آری گفتند.

فیلم/روحانی به خبرنگار اجازه ندادضبط صوت خود راروی میزبگذارد

دریافت.mp4

مردم به نیروهای مسلح ما از عمق جان عشق می‌ورزند، مردم ما به رسانه‌ها هم علاقمند هستند.

ولایت فقیه و مقام معظم رهبری متعلق به کل ملت ایران است تعلق به جناح خاص ندارد. مردم خواستند اعلام کنند ما یک ملت هستیم و صدای ما باید شنیده شود. همه مردم ترانه‌شان و موسیقی وحدتشان یکسان بود همه اقوام.

چرا وحدت، چرا اعتدال، چرا عقلانیت؟ برای پیشرفت کشورمان، برای اقتصاد کشورمان مردم می‌دانند اقتصاد ما بدون وحدت و بدون رعابت معقول اقتصادی پیشرفت نخواهد کرد.

مردم ما به برنامه رای دادند و می‌دانستند اقتصاد و اشتغال در سایه سرمایه‌گذاری امکانپذیر است و سرمایه‌گذاری در سایه آزادی و تعامل با جهان امکانپذیر است.

مردم گفتند کسی حق ندارد سلیقه خود را به دیگری تحمیل کند. همه مردم ما انقلابی هستند هیچ کس حق ندارد که انقلاب را به داخل خیمه خود بکشد. مردم خواستند بگویند ای همه مسئولین مردم را باور کنید مردم قدرت ملی هستند مردم یعنی انقلاب اسلامی.

واکنش روحانی به دیدار سران کشورهای عربی با ترامپ و متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم

اجتماع در عربستان سعودی، یک اجتماع نمایشی بود و هیچ ارزش سیاسی نداشت.
ملت ایران از طریق دیپلمات‌هایش، از طریق مستشاران نظامی‌اش به این دو ملت بزرگ (عراق و سوریه) و سایر ملت ها کمک کرده و کمک خواهد کرد.

چه کسی می تواند ادعا کند بدون ایران در این منطقه امنیت و ثبات کامل برقرار خواهد شد؟

آنهایی که از تروریست‌ها حمایت کردند نمی‌توانند ادعا کنند با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.دولت آمریکا هیچ وقت با تروریست مقابله نکرده است. حزب‌الله یک گروه قابل قبول و مورد اعتماد مردم لبنان است که در مجلس لبنان با رای مردم حضور دارد و مورد احترام همه مردم لبنان حتی مسیحی ها است و با اتهام زدن کاری حل نمی شود.ما باید صادقانه با تروریسم مبارزه کنیم.

فیلم/ مرور وعده‌های روحانی در نشست خبری

دریافت.mp4

پاسخ روحانی به سوال عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش:

من وعده‌هایی در انتخابات دادم و همه تلاشم را می‌کنم تا به وعده‌هایم عمل کنم. فقر مطلق را در سال ۱۴۰۰ از بین می‌بریم و به وعده‌هایم متعهد هستم.

از همه رقبای انتخاباتی کمک می‌خواهم، اگر کسی این دولت را هم قبول ندارد من از آنها می‌خواهم کمک کنند. تلاش ما این است که مستمری نیازمندان را سه برابر کنیم که در سال‌های آینده افزایش هم خواهیم داد. ما رکود را از بین خواهیم برد.

پاسخ روحانی به سوال امکان گفتگوی بین ایران و آمریکا:

ایران و آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته مسیر پر پیچ و خمی را طی کردند. آمریکا از بسیاری از شیوه‌ها علیه ایران استفاده کرده است، شاید یک جا موفقیت نسبی به دست آورده است، آنجا که در مقابل ملت ایران سر فرو آوردند و پای میز مذاکره با احترام با نمایندگان ملت ایران نشستند.آمریکا اگر راه دیگری انتخاب کند دوباره شکست خواهند خورد.

ما منتظریم که دولت جدید آمریکا به یک استقلال دست پیدا کند و بتوانیم نسبت به آنها قضاوت بهتری داشته باشیم.

 پاسخ روحانی به سوال تقویت بنیه دفاعی ایران در مقابل خرید سلاح عربستان از آمریکا:

عربستان قبلا هم ۱۰۰ میلیاردی تسحیلات خریده بود و در دوران دفاع مقدس از این تجربه‌ها دارد. عربستان فکر می‌کند باید سلاح بخرد اما ما نیاز نداریم ما سلاح می‌سازیم و قدرت آن را داریم و هیچ مشکلی برای ما نیست.

روحانی: برای تست موشک‌هایمان منتظر اجازه آمریکایی‌ها نخواهیم بود

دریافت.mp4

عربستان نمی‌تواند از سلاح‌هایی که خریده استفاده کند و باز هم از مستشاران آمریکایی استفاده خواهد کرد. مردم عربستان دوست ما هستند، همسایه ما هستند و دوستشان داریم و امیدواریم دولت عربستان هم راه صحیح را برود.

پاسخ روحانی به سوال تغییر کابینه:

ما نیاز به نیروی جوانتری برای اداره امور کشور داریم. در چهار سال گذشته در شرایط سختی بودیم، تحریم بود، رشد منفی اقتصادی بود،  خزانه خالی بود، انبارها خالی بود و ما نیاز داشتیم از تمام تجربه‌ها استفاده کنیم.

تمام وزرایی که با آنها کار کردم به خاطر تجربه ارزشمندشان با آن ها کار کردم.من معتقدم که سن مدیریت ما باید ۵ سال  کاهش پیدا کند.
ان‌شاالله وزرا در دولت دوازدهم یکم جوانتر خواهند شد.

پاسخ روحانی به سوال مواضع دولت درباره اعتراض‌های ونزوئلا

ما می خواهیم با همه کشورهای مختلف بر اساس منافع متقابل کار کنیم. ما به همه می گوییم در خصوص ملت های منطقه تصمیم نگیرید و بزارید خودشان تصمیم بگیرند، در خصوص ونزوئلا نیز موضع ایران همین است، هر چه مردم ونزوئلا می‌خواهند ما به آن احترام می‌گذاریم.

فیلم/ همان‌طوری که درهفته آخرانتخابات بامردم رفتارکردیم،4 سال رفتارکنیم

دریافت.mp4

پاسخ روحانی به سوالی درباره حصر:

هرکجا ببینم حق یک ایرانی مورد تعرض قرار گرفته، به سهم خودم پیگیری می‌کنم. ما در چارچوب قانون اساسی حرکت می کنیم.من نسبت به حقوق تک تک ایرانی‌ها مسئولم.

فیلم/ نظر رئیس‌جمهور درباره سند ۲۰۳۰
 
 


پاسخ روحانی به سوال برنامه‌های دولت برای بانوان:

تلاش می کنیم تا از توان زنان استفاده کنیم.در دولت یازدهم تلاش کردیم برای اشتغال جوانان و ایجاد فرصت برای زنان تلاش خوبی داشته باشیم.زنان توانستند در طول این چهار دهه در بسیاری از حوزه ها حضور داشته باشند. در این انتخابات حضور زنان عین حضور مردان است.

قبل از دولت یازدهم زنان مشاغل بسیاری را از دست دادند و بیکار شدند. این تفاوت نشان می دهد که ما نسبت به خانم‌ها وظیفه شهروندی داریم. این راه را ادامه می دهیم و اینکه بتوانیم از توان و استعداد زنان بهره‌برداری کنیم.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
داره هواداران رییسی را تحریک میکنه به شورش با توهین به شعورذ 16 میلیون ایرانی . متاسفم ....
آرش
United States
افرين به اين رييس جمهور چقدر عالي پاسخ ميده.
علی
Iran, Islamic Republic of
دروغگو گفتن شروع شد بعضی از ادمها از گدشته عبرت می گیرند بعضی هم به خواست خدا در همان گذشته باقی می مانند تا سر نوشتی که برایشان مقدر شده با عملکرد خودشان به ان برسند
Iran, Islamic Republic of
دروغ و توهین دوباره شروع شد
فقط لطفا این بار خیلی محکم تر پاسخ بدید
Lao People
آقای روحانی عصر ما عصر ارتباطاته،دیگه نمیتونی محرمانه امضا کنی بعد بگی امضا نکردم،همه مردم امضای جهانگیری رو پای سند دیدن،لطفا کمتر دروغ بگید
سرور
Iran, Islamic Republic of
حواسمان باشد.
روحانی همان روحانی زمان مناظره. ظریف همان ظریف و لاریجانی همان لاریجانی زمان انتخابات هست.آدم عاقل از یک سوراخ دوبار نیش نمی خورد.
نه به اخم اینها باید ترسید و نه به لبخند اینها باید ترسید.
هیچ کدام از ما توهینهای امروز و زمان انتخابات روحانی و دارودسته اش را از یاد نخواهد برد.
یعنی وی می گوید ما فریب خورده و خشونت طلب هستیم؟ با این رویه واقعا وی ریاست همه و جمهور مردم است یا رییس آنچه از صندوقعای وزارت کشور بیرون آمده است؟
مرگ بر آمریکای جهانخوار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی نشست ریاض به چه منظوری بود؟ چرا شب قبل از انتخابات رئیس ستاد انتخابات کشور آقای احمدی به نشست ریاض اشاره داشتند؟؟ و امروز اعلام می نمایی که جنبه ی تبلیغاتی داشته است . مسأله از اول روشن بود ، جمع آنها کوچکتر از آنند که به ایران نگاه چپ نمایند و این شما بودید که جنگ هراسی و رقیب هراسی می کردید. دیگر اینکه چه شد که در مناظرات قدرت دفاعی موشکی را زیر سؤال بردی و امروز اینگونه سخن می گویی؟
الحق و الانصاف که به قول خودت متخصص جنگ روانی ای. و باید تعجب کرد اینها را کجا فرا گرفته ای.
و کلام آخر اینکه با دقت در متن صحبت هایت خیلی از حقایق روشن می شود.
Iran, Islamic Republic of
وقتی در سایه ترس و غفلت شما جناب آقای روحانی موشک های عربستان توی سرمون فرود آمد بعد می بینی نمایشی بوده یا نه!

تو پیوسته مردم رو از جنگ می ترسونی و قاعده اینه که از هر چیزی بترسی با همون چیز تهدید میشی!

غفلت و .... دولت شما مردم رو داره به سوی یک جنگ سنگین پیش می بره به جای لاپوشانی از حقیقت از مردم به جای کم کردن بودجه نظامی و تخریب نیروهای مسلح قدری ...... و بودجه نظامی رو زیاد کنید و به نیروهای مسلح پر و بال بدید

شما حتی به عنوان فحش از کلمه سرهنگ و نظامی استفاده می کنی طبیعی است که دشمن جری بشه

قرآن می فرماید ما ترس شما رو در دل دشمنان تون قرار میدیم و تو به دنبال این هستی ایران هراسی رو کم کنی در حالیکه همین ترس یکی از موانع مهم برای حمله به ایران است

آقای روحانی قدری به خودت بیا
Iran, Islamic Republic of
جلب رای به هروسیله و از هر راه ولو با فریب وخدعه و تخریب شکست است نه پیروزی!
پیروز میدان سید مظلومان بود
Iran, Islamic Republic of
اجتماع در عربستان سعودی، یک اجتماع نمایشی بود و هیچ ارزش سیاسی نداشت.جناب آقاي روحاني يعني نظر شما اينست كه توافقات صورت گرفته بين شيطان بزرگ و شياطين منطقه كاغذ پاره اي بيش نيست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آنروزی که این اجتماع های نمایشی(بخوانیم کاغذ پاره احمدی نژادی) خواب از چشمانتان گرفت خواهید فهمید نمایش چیست. آقای روحانی شما با تخریب زیر ساخت های قدرت در عمل و انتخابات نمی توانید معاهده های بین المللی را کم اثر کنید. باور کنید روی کار آمدن شما(بخوانیم با رای کثیف) گستاخی بین المللی را بیشتر کرد. شما نمی توانید بعد از انتخابات از سپاه و بسیج و ارتش و مردم انقلابی و ارزشها تمجید کنید. کمی فکر کنید.
Iran, Islamic Republic of
عربستان فکر می‌کند باید سلاح بخرد اما ما نیاز نداریم ما سلاح می‌سازیم و قدرت آن را داریم و هیچ مشکلی برای ما نیست. اينجا داري به توانايي هاي جوانان غيور ايران مينازي ، ولي در مناظره نشان دادن توانايي ها را قبح مي داني. لطفا بگو با خودت چند چندي
Iran, Islamic Republic of
بسیاری ازمردم فریبکاران را شناختن ولی خودشان را به خواب زدن