يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۷
۲۱
فروپاشي آرمان شهر تدبير و اميد:

روحاني از چه چيزي سخن مي گويد كه مردم آن را لمس نمي كنند!؟

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 505500
سخنراني هاي پر آب و تاب رئيس جمهور فضاي ديگري را به وجود آورده است. در روزهاي اخير به صورت بي سابقه اي حسن روحاني پشت تريبون همايش ها و كنگره هاي دولتي حاضر مي شود و با عصبانيت،‌ دستاوردهاي دولتش را همچون پتكي بر سر منتقدانش مي كوبد. او حتي به چينش اخبار صداو سيما در پرداختن به موضوعاتي مانند گراني گوشت و مصاحبه با قصابي ها نيز واكنش نشان مي دهد و آن را به استهزاء مي گيرد.
روحاني از چه چيزي سخن مي گويد كه مردم آن را لمس نمي كنند!؟
گروه سیاسی جهان نيوز: سخنراني هاي سلسله وار رئيس جمهور در روزهاي اخير گوياي فاصله قابل تامل ميان واقعيات و تصوراتي است كه در جامعه ساري و جاري است.

به گزارش جهان نيوز، دولت يازدهم به پايان كار خود نزديك شده و حسن روحاني قصد دارد تا براي دور دوم نيز نامزد انتخابات شود و كليد پاستور را تا سال 1400 در جيب خود نگاه دارد. بارقه هاي اميدي كه كه ستاد تبليغاتي روحاني در سال 92 براي افكار عمومي در آسمان سياسي ايران ترسيم كرده بودند، با شروع كار دولت كم فروغ شدند و حاصل آن نشد كه انتظاراتش را ايجاد كرده بودند! ولي در اين ميان مسئولان دولتي بر اين باور نيستند و بر گمانه هايي اصرار دارند كه مابه ازاي واقعيش تنها در همان اتوپياي روياگونه دولتي ها جاريست.

به نظر مي رسد با نزديك شدن به انتخابات رياست جهوري در ارديبهشت 96، از چندماه گذشته اقدامات تبليغاتي دولت مستقر به تدريج در حال اوج گرفتن است و از تقسيم قوطي هاي تن ماهي در استان هاي جنوبي گرفته تا پرداخت سود سهام عدالت در هفته هاي منتهي به انتخابات،‌ همگي با هدف دستيابي مجدد به پاستور در حال انجام است.

اما در كنار اين موارد، سخنراني هاي پر آب و تاب رئيس جمهور فضاي ديگري را به وجود آورده است. در روزهاي اخير به صورت بي سابقه اي حسن روحاني پشت تريبون همايش ها و كنگره هاي دولتي حاضر مي شود و با عصبانيت،‌ دستاوردهاي دولتش را همچون پتكي بر سر منتقدانش مي كوبد. او حتي به چينش اخبار صداو سيما در پرداختن به موضوعاتي مانند گراني گوشت و مصاحبه با قصابي ها نيز واكنش نشان مي دهد و آن را به استهزاء مي گيرد.

مستعمان اين سخنراني ها نيز تماما از مقامات و حقوق بگيران دولت هستند كه با سوت و كف از جملات قصار رئيس جمهور استقبال مي كنند و وي پس از هر نوبت كف زدن حاضران با شور و حال بيشتري به كنايه انداختن به رقباي سياسي اش،‌ ادامه مي دهد.

پنج شنبه متفاوت رئيس جمهور

روز پنج شنبه هفته گذشته، سخنراني روحاني با حواشي فراواني همراه بود و آنجاييكه وي ريزگردهاي خوزستان را به عذاب الهي نسبت داد، همچون آب سردي بود بر سر خوزستاني هايي كه انتظار راه حل داشتند! رئيس جمهور پس از هفته ها و با فشار افكار عمومي و افزايش اعتراضات خوزستاني ها به خاطر گردو غبار و قطعي آب و برق راهي اين استان شد ولي در نهايت به جاي آنكه بپذير عملكرد دولتش منتهي به افزايش گردوغبار و تبعات ناشي از آن شده، اين جملات را بر زبان راند: برای حل این مشکل یک طرح این است که حقابه‌ها را بدهیم.

حق را که ندهیم،‌ نتیجه این می‌شود. حقابه نیز جزو حقوق است، مانند حق رای که یک حق‌الناس است حقابه نیز ‌حق‌الطبیعه  و حق‌الارض و حق سرزمین است. طبیعت هم سنت خداست، آب و‌ هوا از قوانین و سنت‌های الهی هستند و اگر با طبیعت بجنگیم، طبیعت هم با ما می‌جنگد و اگر حق طبیعت را ندهیم از ما باز می‌ستاند. در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می‌شود و برخی عذاب‌ها نیز همین است که ما می‌بینیم.

شرمنده مردم نيستيم!

با شروع نخستين روز كاري هفته، اين بار مردم شاهد سخنراني پر آب و تاب رئيس جمهور كشورشان بودند كه عصبانيت ناشي از سياه نمايي منتقدان نيز چاشني آن بود. وي اعلام كرد كه دولت در تحقق وعده هاي اقتصادي و معيشتي اش موفق عمل كرده و به همين خاطر شرمنده مردم نيست! : من خوشحالم خدمت ملت ایران اعلام کنم دولت نسبت به قول‌هایی که به مردم داده شرمنده نبوده است... به محض اینکه اولین هواپیمای نو وارد کشور می‌شود، نوشته‌هایی می‌نویسند که من نمی‌دانم چه ذهنیتی دارند، البته فکر می‌کنم اینها از نو شدن بدشان می‌آید...كسانی که با برجام بد هستند مثل اسرائیل و آمریکایی‌ها، می‌گویند سر طرف مقابل کلاه رفته است البته این غلط است چون از اول گفته بودیم که این قرارداد برد- برد است.

انتقاد از دولت گذشته و عصبانيت به خاطر عدم تبليغ كارهاي دولت

يك روز پس از سخنراني در جمع دستاندكاران اجرايي انتخابات، در مجمع ملي سلامت نيز به تعريف و تمجيد از عملكرد مجموعه اش پرداخت و با لحن تندتر و گاهي با استهزاء منتقدان را نواخت. وی از صدا و سیما به خاطر انتشار گزارشاتی درباره وضعیت نامساعد معیشتی انتقاد کرد.

روحانی گفت خودش دیده است در یکی از بخش‌های خبری، خبرنگار صدا و سیما سراغ یک قصابی رفته و از قصاب درباره دلایل گرانی گوشت پرسیده است:  اگر از تعامل‌مان با جهان بگوییم بعضی‌ها بدشان می‌آید، برخی فقط از تقابل خوش‌شان می‌آید. نمی‌دانم تقابل برای آنها چه چیزی دارد البته تقابل با جهان برای بعضی‌ها نان آورده است. اگر برگردم به ابتدای سال‌های 91 و 92 بعضی‌ها ناراحت می‌شوند.

چراکه آمار و ارقام خیلی مشعشع و درخشان است! اگر از آن زمان بگویی، به ما می‌گویند چرا به قبل از این دولت رفته‌اید و چه‌کار دارید به قبل از این دولت؟ آن وقتی که آن دولت بود و می‌خواستیم انتقاد کنیم، می‌گفتند انتقاد نکنید؛ چراکه دولت تضعیف می‌شود. گفتیم چشم، امروز که آن دولت رفته و می‌خواهیم انتقاد کنیم می‌گویند آن‌که رفته، آن را رها کنید، پس ما به آن زمان برنمی‌گردیم.

حرف زدن از سر سيري

روز دوشنبه هم با سخنراني رئيس جمهور عجين شد و رئيس جمهور خستگي ناپذير كشورمان،‌ با حضور در پنجاه و ششمین مجمع سالانه بانک مرکزی به ايراد سخنراني پرداخت تا بازهم از برجام و كفران اين نعمت توسط منتقدان بگويد: شما دیدید که ما یک‌مرتبه به 100 سال قبل برگشتیم، تمام تعاملات ما با دنیا از طریق بانک بود، یک‌دفعه سراغ صرافی‌ها رفتیم، برگشتیم به‌ زمان قاجار! .. يكي از آدم هاي معروف اقتصاد به من نامه داده بود كه این سیستم ارتباط بین‌المللی سوئیفت امکان ندارد برقرار شود.

شما هم مشاهده کردید که چه تبلیغاتی راه افتاد، در کشور که بانک مرکزی ناچار شد خبرنگار را به اتاق بیاورد به آنان نشان دهد تا اینها باور کنند... امروز شاهد یک ثبات در بازار هستیم، بعلاوه شروع رونق و شکستن رکود و حرکت به سمت رشد اقتصادی. .. امروز در کشور شاهد تورم تک رقمی همراه رشد اقتصادی در کشور هستیم.

این اتفاق بعد از انقلاب برای اولین بار رخ می‌دهد. اگر برجام ‏نبود، امروز بجای 2 میلیون و 200 هزار بشکه 200 هزار بشکه می‌توانستیم صادر کنیم و با این شرایط درآمد ‏کشورمان به شدت کاهش می‌یافت اما بعضی‌ها ظاهراً از سر سیری در این موضوع سخن می‌گویند و بهانه‌های این ‏عده به مانند این است که بیماری که بهبود یافته و در حال طی روند عادی زندگی خود است، می‌گویند چرا ‏نمی‌تواند در مسابقات دو شرکت کند.... دروغ گفتن مثل نوشیدن آب شور است، هیچ جناحی در طول تاریخ با دروغ گفتن ‏پیروزی به دست نیاورده است هر چقدر آب شور خورده شود، عطششان نیز بیشتر خواهد شد و  بیشتر فریاد ‏خواهند زد.‏

سخن پاياني
به نظر مي رسد مسئولان دولتي از واقعيات جامعه بي اطلاع هستند و براساس وعده هايي كه در زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوري سال 92 و در حين مذاكرات هسته اي براي رونق و گشايش به مردم داده اند،‌ در ذهن خود جامعه اي آرماني ساخته اند و با نظاره گر شدن به آن همه چيز را گل و بلبل مي بينند. اينكه رئيس جمهور با عصبانيت در سخنراني هاي مداومش به منتقدان وضع موجود مي تازد، گوياي اين است كه واقعا گمان مي كند، مردم تورم تك رقمي، خروج از ركود و افزايش قدرت خريد را لمس مي كنند و اين رسانه ها و منتقدان دولت هستند كه سياه نمايي مي كنند!

اما بايد اذعان كرد كه حال جامعه خوب نيست، بسياري با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي دارند و اقشار مختلف مردم با مشكلات ريز و درشت دست و پنجه نرم مي كنند. ميليون ها بيكار در كشور وجود دارند،‌كارخانه ها و كارگاه هاي بسياري تعطيل يا نيمه تعطيل اند، دهها هزار كارگر حقوق هاي معوق چندماهه دارند، حاشيه نشيني به معضل وحشتناكي در كشور تبديل شده، طلاق افزايش يافته،‌ فقر از در و ديوار برخی روستا ها وشهرها بالا مي رود،‌ فاصله طبقاتي افزايش يافته و ...، اينها واقعيات امروز جامعه است كه براي كساني كه در برج عاج نشسته اند،‌قابل مشاهده نيستند! آرمان شهر تدبير و اميد، در ميان افكار عمومي چندين سال است كه رنگ باخته اما كساني كه پايه گذاران اين شهر خيالي بوده اند، خود رابه خواب زده اند و نمي خواهند حقايق جامعه را ببينند!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بانو
Iran, Islamic Republic of
ممنون از جهان بابت اين گزارش خوب
كاش دولت از سر صداقت كار مي كرد و ي گره اي باز مي كرد.
Iran, Islamic Republic of
ايشان بحمدالله والمنه از وقتي رييس جمهور شده اوضاع واحوال بهتري پيدانموده اين راتسري به كل جامعه مي دهد چون اطرافيان ايشان نيز اوضاع مالي بهتري يافته اند اين تصور براي ايشان پديد آمده كه كل جامعه اوضاع واحوالشان بهبود يافته به همين خاطر است كه حرف از شكر ،آب شيرين و..... مي نمايند
Iran, Islamic Republic of
اما بايد اذعان كرد كه حال جامعه خوب نيست، بسياري با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي دارند و اقشار مختلف مردم با مشكلات ريز و درشت دست و پنجه نرم مي كنند. ميليون ها بيكار در كشور وجود دارند،‌كارخانه ها و كارگاه هاي بسياري تعطيل يا نيمه تعطيل اند، دهها هزار كارگر حقوق هاي معوق چندماهه دارند، حاشيه نشيني به معضل وحشتناكي در كشور تبديل شده، طلاق افزايش يافته،‌ فقر از در و ديوار برخی روستا ها وشهرها بالا مي رود،‌ فاصله طبقاتي افزايش يافته و ...، اينها واقعيات امروز جامعه است كه براي كساني كه در برج عاج نشسته اند،‌قابل مشاهده نيستند! آرمان شهر تدبير و اميد، در ميان افكار عمومي چندين سال است كه رنگ باخته اما كساني كه پايه گذاران اين شهر خيالي بوده اند، خود رابه خواب زده اند و نمي خواهند حقايق جامعه را ببينند!
این مشکلات فقط مربوط به این دولت نیست. اینها مشکلات ریشه ای است که به مرور ایجاد شده و گریبان جامعه را گرفته. واقعیت این است که در مملکت ما کسی دلسوز نیست. مسئولین فقط به فکر خودشان و آقازاده هایشان هستند. ملت تقریبا فراموش شده اند. به نظر شما اگر مثلا روحانی برود و یک اصولگرا بیاید مشکلات حل می شود؟
مسئولین رده اول مملکت مثل لاریجانی و ... مگر اصولگرا نیستند؟ پس چرا مقصر همه مشکلات دولت فعلی است؟
دلار 1000 تومانی را چه کسی به 4000 تومان تبدیل کرد؟ گرانی را کی به راه انداخت؟ مشکلات مملکت دست شخص نیست که بیاید و همه چیز حل شود. چه اصولگرای مفت خور و چه اصلاح طلب مفت خور.
Iran, Islamic Republic of
مردم لمس ميكنند جهان نيوزيان لمس نميكنند
Iran, Islamic Republic of
بله گوشت 50 هزار تومانی و برنج 15 هزار تومانی را مردم لمس می کنند !
Iran, Islamic Republic of
فقط باید به ساده لوحانی که مزخرفات و حرافی های دولتیان را باور می کنند خندید. ظاهرا حتی حواس پنج گانه بعضی ها کلا تعطیل است. صم بکم عمی
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی های حضرت ایشان یک مشت عوام فریبی پوپولیستی است. مخاطبانش هم ایرانیان خارج از کشورند و الا مردم ایران باهوش تر از آن هستند که فریب این قبیل توهمات شخصی مقام اجرایی مسئول بدبختی هایشان را بخورند.
در زمره بیماری های حاد روانی یکی شان اسکیزوفرنی نام دارد. در این بیماری شخص بیمار توهمات خود را واقعیت می پندارد و بر اساس آن عمل وگاهی شاید سخنرانی هم می کند!
انالله و انا الیه راجعون
پناه بر خدا می بریم از این همه توهم و دروغ که به ملت نسبت می دهد.
ا.ف
Canada
به نام خدا
سلام
بازنشسته تأمین اجتماعی هستم.
بخدا آرزو می کردم سخنان رئیس محترم جمهور باور کردنی بود!
دو فرزند فوق دکترا و فوق لیسانس بی کار دارم که در به در به دنبا اشتغالشان هستم.
دفتری دارم که مخارج روزانه را در آن می نویسم تا مواجب ماهانه تا آخر برج دوام بیاورد. مروری در آن می کردم.
از پارسال تا امسال تمام اقلامی که برای خانواده ای همچون من مهم هست مانند گوشت ، برنج ، حبوبات ، لبنیات ، میوه ، دارو و پزشک و حتی بلیط مترو و اتوبوس و تاکسی و امثالهم و . . . حدود 20 در صد افزایش داشته است. چه طور می توانم باور کنم که تورم یک رقمی است؟
مستمری حدود 12 در صد افزایش داشت. یعنی خانواده ای مثل من دست کم 8 در صد کمتر از پارسال به موراد ضروری برای ادامه حیات دسترسی دارد. سال قبلش هم همینطور بوده است. یعنی ظرف چند سال گذشته امکان تهیه ضروریات زندگی برای ما حد اقل 40 در صد محدودتر و کمتر شده است.
حالا هرچه از این آمارها که بفرمایند من و خانواده که کاملا عکس آن را احساس می کنیم و متأسفانه اعتماد به مسؤلین کم می شود.
آقای رئیس جمهور در خوزستان فرمودند که گناه زیاد شده و عذاب آمده.
آیا دروغ از گناهان کبیره نیست که هرروز و پشت هر تریبونی مدام تکرار می شود؟ آن هم از شخصی که ملبس به لباس شریف روحانیت است!خسارت عدم اعتماد به مسؤلین و آمارشان چقدر است؟ کسی اندازه ای گیری کرده است. تو رو خدا با مردم رو راست باشیم.
Iran, Islamic Republic of
بفرما جناب دکتر روحانی .فوق دکترا و فوق لیسانس بیکار تو خونه داره میگه شرمنده شدم از بس دنبال کار واسشون گشتم.خود منم شرمنده شدم از بس شنیدم تو اداره ها میگن ((بودجه نداریم))،(حق شما نیست))،((قانون شامل حال شما نمیشود)) و از این جور حرفا.حالا با چه رویی میخواهید تو انتخابات شرکت کنید الله اعلم.
Iran, Islamic Republic of
همین امروز به یکی از دوستانم می گفتم که ترابخدا ما راببین با ان سوابق ممتاز چطور از سر اجبار خانه نشین شده ایم . چون سراغ هر کاری که می خواهیم بلرویم اعم از طرح های های تک تا پرورش فلان مورد ، همه و همه یا توجیه اقتصادی ندارند و یا ریسک بسیار بالایی در ثبات پذیری داشته و یا دست هایی هستند که نمی گذارند . و یک غیبت هم راجع به اقای مهندس پرویز فتاح کردم که با این روند مرتبا دارد به مشتریان این بنده خدا اضافعه می شود چه بسا در اینده ای نه چندان دور من هم یکی از انها باشم .
دوستان جهان نیوز هیچگاه موافق با حکومت به اصطلاح اصلاح طلبان و اعتدالیون نبوده ام . دلایلش که دیگر واضح است . لیکن از هیچ دولتی به اندازه دولت این اقا شاکی نیستم . نه فقط بخاطر خودم بلکه بدلیل اینکه اینطور مسائل را یکطرفه مطرح می کنند . یک رای بیشتر ندارم . در ان دوره برعلیه اینها استفاده کردم و در این دوره نیز به همین ترتیب . دیگران خود دانند
ali
Iran, Islamic Republic of
اوضاع مردم بد جوری خرابه.هر ورز بدتر از دیروز .ما که تورم تک رقمی رو ندیدیم هر روز اجناس گران میشود.این دولت با اون وزیران ناكارآمد .که فقط ....... امثال .....
Iran, Islamic Republic of
واقعآ نمیشد برای نسلهای انقلاب اشتغال پایدار ایجاد کرد؟
واقعآ انقلاب کردن که سالها کشورو بسپارن دست اشراف؟
یکی بگه چی شد که کشور دوباره افتاد دست اشراف؟ !
قجر مجر کودتا کردن؟ اینا چرا از رو سفره پانمیشن؟ !
Iran, Islamic Republic of
آقای رِیس جمهور تصور می کند با حلوا حلوا گفتن، مردم خیال می کنند دهنشان شیرین شده. اما آنانی که دهن آلوده ی خودشان و نسلشان شیرین شده حقوق بگیران نجومی و ذخایر نماهای انقلاب هستند که قانونی و غیرقانونی اموال ملت را به تاراج برده اند و امروز به ریش ملت می خندند و بعد از تعویض دولت در سال 96 چون اسلافشان به دامن BBC و بقیه می خزند و شروع می کنند برعلیه ما یا حرف می زنند یا روسریشان را مثل فریبا داودی مشاور خاتمی از سرشان بر می دارند
Europe
مردم بدبختی را لمس میکنند و دروغ های دولتیون باعث دو چندان شدن ناراحتی مردم میشود.
Iran, Islamic Republic of
از گردو خاک، ما خوزستانیها گردو خاک لمس نمی کنیم از آب شور ما کی آب تصویه خوب داشتیم که معنای برجام بفهمیم، ازحقوق شهر وندی ،از حقوق های نجومی ،ما چطور می تونیم 20میلیونو تو یک ماه لمس کنیم، از قیمت گوشت دیگه تو یک ماه یک کیلوشو هم لمس نمی کنیم ما اصلاحس لامسه نداریم تورم هی میاد پایین ما لمسش نمی کنیم اصلا معنای تورم گرونی نیست تورم یعنی مردم به طرف رای دادن الان ورم کرده و مردم کور و کر حساب میکنه
کاظم
Iran, Islamic Republic of
دوستان از حرف های رئیس جمهور ناراحت نشوند بنده خدا یک حرفی زده .
یک روز شما به ایشان یک رایی دادید ایشان خوشحال شد حالا ایشان هم یک وعده به شما میده تا شما خوشحال بشوید .دیگه بیش از توقع نکید .!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه......
علی
Iran, Islamic Republic of
ایشان از سر شکم سیری و در این جامعه با مردم زندگی نکرذن این حرفها را زده است
Iran, Islamic Republic of
حتی با سخنرانی ترامپ در کنگره هم که مقایسه کنید می بینید انگار پرچم مستضعفین که آقایان زیرپا انداختن و فرش قرمز کردن... آمریکا برداشته!/؟
Iran, Islamic Republic of
از لباس پادشاهي كه ديگران آنرا نمي بينند چون وجود خارجي ندارد وتوهم پادشاه است.
بی بی
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسه باید یه دونه از اون عینکها که برای مردم تجویز کرد برای خودش بخره تا بهتر مشکلات را ببینه