جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳
دولت به دنبال "کارکنان شورشی رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا"

درز گیری کاخ سفید به سبک ترامپ

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 505410
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در "نشستی اضطراری" گوشی‌های شخصی و غیر شخصی کارکنان دفتر خود را ضبط و کنترل کرد. این امر در پی "درز" پی‌در‌پی اخبار درون کاخ به بیرون و انتشار آن‌ها در رسانه‌ها صورت گرفت.
درز گیری کاخ سفید به سبک ترامپ
به گزارش جهان نيوز - دونالد ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا همواره از رسانه‌ها انتقاد و برخی از شبکه‌ها و نهادهای خبری را به نشر اخبار دروغ متهم کرده است. ترامپ چندی پیش روزنامه‌نگارانی که "سیاست‌های ضد دموکراتیک" او را زیر سوال می‌برند، "دشمن ملت آمریکا" خواند. رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین از دعوت برخی از نمایندگان رسانه‌های معتبر این کشور به مراسم "آشنایی با رسانه‌ها" خودداری و از شرکت در جشن سالانه‌ی خبرنگاران امتناع کرده است. رسانه های هم البته برای تخریب ترامپ کم نگذاشته اند. اما ظاهرا مهمترین دغدغه این روزهای کاخ سفید درز اسرار محرمانه این کاخ به بیرون است. نشت اطلاعاتی کاخ سفید در همین مدت کم حضور ترامپ در ریاست جمهوری مشکلات فراوانی را برای وی و تیمش به همراه داشته است.

"اوباما پشت پرده افشاگری هاست"
رئیس‌جمهورآمریکا  امروز در مصاحبه شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: باراک اوباما و "افرادش" عامل اعتراضات سراسری علیه او و عامل افشاگری‌ها علیه کاخ سفید هستند. او تاکید کرد: شما هرگز نخواهید فهمید که دقیقا پشت صحنه چه اتفاقاتی می‌افتد. ممکن است حدستان درست باشد اما هرگز نخواهید دانست که چه اتفاقی می‌افتد. با این حال من فکر می‌کنم که باراک اوباما عامل اصلی است زیرا افرادش مطمئنا در پشت پرده فعالیت می‌کنند.
ترامپ افزود: برخی از این افشاگری‌ها احتمالا از جانب این گروه است. می‌دانید که برخی از اطلاعات افشا شده که افشاگری‌های واقعا جدی هستند به لحاظ امنیت ملی بسیار بد و زیانبار بودند اما من همچنین درک می‌کنم که این دنیای سیاست واقعی است. اینکه او (اوباما) پشت پرده این اتفاقات است مربوط به سیاست می‌شود و احتمالا ادامه خواهد یافت.
 
از لو رفتن مکالمات تلفنی تا استفعای مشاور امنیت ملی
در یکى از نخستین نمونه ها، روزنامه واشنگتن پست خبر از محتواى گفتگوى تلفنى عجیب و بی سابقه او با ، نخست وزیر استرالیا، داد که طى آن ترامپ طرف مقابل را به باد انتقاد می گیرد و نسبت به تعهد ایالات متحده در دوران اوباما مبنى بر پذیرش شمارى از پناهجویان مستقر در جزایر اطراف استرالیا ابراز خشم مى کند. او به ترنبول مى گوید که تا به حال با چهار رهبر جهان از جمله ولادیمیر پوتین تلفنى صحبت کرده ولى "این بدترین تماسى است که تاکنون داشته ام"، و در نهایت در میانه مکالمه اى که قرار بود یک ساعت به طول بیانجامد به طور ناگهانى تلفن را قطع مى کند. در نمونه اى دیگر که از سوى خبرگزارى آسوشیتدپرس فاش شد، ترامپ در گفتگویى با انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، او را تهدید می کند که یا از نیروهاى نظامى کشورش بخواهد تلاش بیشترى براى کنترل قاچاقچیان مواد مخدر در خاک مکزیک به خرج دهند، یا اینکه آمریکا ممکن است سربازان ارتش را براى کنترل اوضاع به سوى مرز روانه کند. طبق گفته او خطاب به پنا نیتو، "شما یک مشت نخاله آن پایین دارید. و تلاش کافى براى متوقف کردن آنها نمی کنید. من فکر مى کنم ارتش شما ترسیده است، ولى ارتش ما ترسى ندارد، پس من شاید بفرستمشان آن پایین که مشکل را برطرف کنند".
 تقریبا همزمان در گزارشى مهم ، روزنامه نیویورک تایمز از اختلافات میان اعضاى حلقه نزدیک تصمیم سازان و مشاوران کلیدى ترامپ مانند استیو بنن، استیون میلر، جرد کوشنر، و راینس پریبوس رئیس دفتر او و متعاقبا نیاز جدى به بازاندیشى در برخى از سیاست ها و تاکتیک هاى ارتباطاتى کاخ سفید پرده برداشت، اما شاید تکان دهنده ترین مورد نشت اطلاعات مهم، مربوط به مراودات مایک فلین، مشاور امنیت ملى سابق دولت ترامپ با سرگى کیسلیک سفیر روسیه در آمریکا بود که در نهایت به استعفاى مخرب و زودهنگام فلین منجر شد. پس از این واقعه کم نظیر بود که ترامپ در چند پیام تند توییترى از درز "غیرقانونى" اخبار و اطلاعات کاخ سفید، روابط میان مقامات و نهادهاى مختلف دولتى، و فرایند تصمیم گیرى ها به شدت انتقاد کرد و وعده داد که عاملان فاش سازى ها به زودى شناسایى خواهند شد.

"کارکنان شورشی رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا"
کارشناسان معتقدند بخشی از نشت اطلاعاتی توسط کارمندان کاخ سفید صورت می گیرد، همان ها که اخیرا تحت عنوان  "کارکنان شورشی رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا" ، اکانتی در تویتر را انداخته و توانسته اند در کمتر از دو هفته بیش از ۷۰۰هزار دنبال کننده را به خود جلب کند. گرچه راهی برای تایید هویت گردانندگان این حساب کاربری وجود ندارد اما آن‌ها ادعا می‌کنند که در  داخل کاخ سفید فعال هستند. این حساب کاربری خود را "تیم مقاومت غیر رسمی در کاخ سفید" معرفی کرده و هشدار می‌دهد هرگونه پرسش از هویت این افراد منجر به قطع دسترسی حساب کاربری سوال کننده به این صفحه خواهد شد. آنها همچنین مدعی شده‌اند که برای ارائه حقیقت به شهروندان در مورد عملکرد دولت ترامپ موقعیت کاری خود را به "خطر" انداخته‌اند. توییت‌های حساب کاربری "کارکنان شورشی کاخ سفید" تنها در مورد رفتار ترامپ با کارکنانش نیست، در برخی موارد نشت دهنده استراتژی های کلان ساکنان کاخ سفید هم هست. روزنامه "فرانکفورت آلگماینه" در گزارشی می‌نویسد به باور برخی فعالان فضای مجازی این شناسه کاربری واقعی است. آنها سعی می‌کنند با ارائه برخی مستندات این موضوع را ثابت کنند. برای نمونه به اطلاعاتی اشاره می‌کنند که تاکنون چندین بار توسط این شناسه کاربری منتشر شده و بعدا صحت آن‌ها اثبات شده است.

ضبط و کنترل تلفن‌های همراه کارکنان کاخ سفید
با این حال تیم ترامپ هنوز موفق به درز گیری کاخ سفید نشده اند .اغلب "رویدادهای سیاسی پشت پرده‌" در چند هفته‌ی گذشته در کاخ سفید، موضوع گزارش‌های گوناگون شبکه‌‌های خبررسانی در این کشور بوده است. گفته می‌شود که چند تن از کارکنان دفتر روابط عمومی کاخ سفید که به این "اسرار مگوی" دسترسی دارند، آن‌ها را در اختیار شبکه‌های ارتباطی قرار داده‌اند. مجله‌ی آمریکایی "پالیتیکو" گزارش می‌دهد که سخنگوی کاخ سفید از این رو با فراخواندن کارکنان خود به یک "نشست اضطراری"، دستور داده گوشی‌های شخصی و غیرشخصی آنان را ضبط و داده‌های ذخیره‌شده در آن‌ها را کنترل کنند. در مراسم "ضبط و کنترل"، یکی از وکلای دونالد ترامپ نیز حضور داشته است. اسپایسر هم‌چنین استفاده ازاپلیکشن‌هایی که اخبار را به‌صورت رمز منتقل و آن‌ها را بلافاصله پس از ارسال پاک می‌کنند، ممنوع کرده است. با همه اینها بعید است که دیگر خبری از کاخ سفید درز نکند. باید منتظر ماند و دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
اون وقت این امریکا ادعا داره بزرگ ترین و دقیق ترین سرویس جاسوسی دنیا رو داره..هاهاها
Iran, Islamic Republic of
همه میدونن جاسوسی د ر جایی مثل کاخ سفید نه بازیست نه کار مخالف و منتقد و نه سزایش اخراج است. اما اینها فعلآ به سادگی برگزار میکنن تا به اصل موضوع برسن.
اصل موضوع اینه که نولیبرالها که از خبیثترین و کثیفترین استثمارگران هم جلو زدن اگر به تاریخ بنگرن خواهند دید همیشه از حرص و طمع بی پایان خودشان ضربه خورده اند و اینبار هم همینطور خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
طبیعیه کاخ سفید همیشه جاسوس داشته.
عجیبه اینبار اونها هم از سر عصبانیت گاف دادن و خودشون رو نشون دادن.