شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۵
تصاویری از اعتراضات تاکسی داران به فناورهای جدید

مشکل اسنپ و تپسی چگونه رفع می شود؟

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 504657
مشکل اسنپ و تپسی چگونه رفع می شود؟
گروه جامعه جهان نيوز: هنوز هم در برخی مکان هایی که مسافر خوب پیدا می شود، کافی است ترمز بزنید و بخواهید مسافری را سوار کنید تا صدای اعتراض تاکسی دارهای آن منطقه و یا سواری های شخصی که خود را صاحب آن مسیر می دانند بلند شود و نگذارند شما مسافر سوار کنید. این اعتراض ها اما اکنون گسترده تر شده است و با پیدایش دو شرکت بزرگ و موفق تاکسی یاب آنلاین تاکسی دارها و راننده های آژانس بیش از پیش احساس خطر کرده اند، تا جایی که چند روز گذشته تجمعی نیز در جلوی مجلس برگزار نمودند. البته این مساله فقط در ایران اتفاق نیفتاده است و مقاومت در برابر فناوری های نو که می تواند کار و کاسبی انحصاری آژانس دارها را به خطر بیاندازد به ایران منحصر نیست.
 


برای مثال چندی پیش تاکسی دارهای لندنی در اعتراض به تاکسی یاب آنلاین اوبر در این شهر تجمع کردند و فعالیت این اپلیکیشن را مغایر رقابت منصفانه و قانون دانستند. تجمع این تاکسی داران به حدی بود که ترافیک این شهر را مختل کرد
 
 
در کانادا نیز اعتراضات به تاکسی یاب های آنلاین باعث شد تا تاکسی دارها با پوشیدن لباس های یک دست به شورای شهر تورنتو بروند و اعتراض خود را اعلام کنند.
 
 
برخی از تاکسی دارهای برزیلی هم همان گونه که در تصویر قابل مشاهده است در تجمع خود با درست کردن تابوت تاکسی یاب آنلاین اوبر به برهم خوردن سیستم انحصاری کاسبی شان اعتراض کردند.

 
10 سپتامبر 2015 خیابان های رم ایتالیا هم شاهد تظاهراتی تاکسی دارهایی بود که به لایحه حمایت از اوبر اعتراض داشتند.
 

صف اعتراض و تحصن تاکسی دارها در  بلژیک نیز کار مردم را با دشواری مواجه کرده بود.
 دیوارنوشته های تاکسی دارهای فرانسوی علیه تاکسی یاب آنلاین اوبر نشان می داد که این اپلیکیشن چگونه توانسته است با ایجاد فضای رقابتی کار تاکسی دارها را کساد کند.
 
 
یکی از طولانی ترین صف های اعتراض تاکسی دارها در برزیل تشکیل شد.
 
 
 اما پرسشی که در ایران و از مسئولین امر باید پرسید این است که چرا به جای اعتراض های متعدد و  گاه نفوذی خواندن این نرم افزارها خود جنب و جوشی به خرج نداده و به دنبال هوشمند کردن سیستم آژانس ها نمی روند؟ روند چند ساله توسعه اپلیکیشن ها می توانست زنگ خطری برای مسئولین تاکسی رانی باشد که اگر به این روند نپیوندند آینده شغلی آن ها نیز در خطر خواهد بود. با این اوصاف اصرار مکرر این مسئولین و نیز آژانس ها و تاکسی دارها به تعطیل شدن تاکسی یاب های آنلاین این نکته را به ذهن متبادر می کند که این صنف تنها به فکر منافع خود بوده و حتی با وجود امکان کاهش کرایه ها و سود دوطرفه مردم و صاحبان مشاغل راضی به انجام این کار نیست.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من مجبوربودم از اژانس محلی استفاده کنم راننده ها به بهانه های مختلف کرایه مسیرهای یکسان را متفاوت وبیشتر حساب میکردند.بارهامجبور شدم به راننده وصاحب اژانس. اعتراض کنم وچون خانم هستم جوابهای پرت وپلا میدادند به نظر من بهتر است تمام مامشتری های اسنپ دم مجلس برویم تا این صنف ملوک الطوایفی ازخولب بیدار شوند.شایعه است که صاحب اسنپ یهودی است نمی دانم اما اخر این مبارزه بازهم به ضررقشر متوسط است.
Iran, Islamic Republic of
البته من می ترسم کار این تاکسی های نوین که گرفت بعدش قیمتها رو ببرن بالا!
در کل شیوه های رقابتی اینجوره که ابتدا با کیفیت و قیمت، رقابت را شروع می کنند و بعدا که بازار را انحصاری بدست گرفتند قیمتها دست خودشان است و بالا می برند.
صنف تاکسی داران همین کار را کرد. ظاهرا تاکسی داران اقشار خوش درآمدی هستند و بدون داشتن سواد، درآمد خالص قابل توجهی دارند. اتحادیه هر صنفی تقریبا همین رفتار غیرمنصفانه را با مردم دارند.
لذا من نه سنگ این جدیدیها را به سینه میزنم و نه آن قدیمی ها را!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
سلام، برای اینکه مدیران ما هنوز کارتابلی هستند و با سیستم های هوشمند بیگانه هستند.
Iran, Islamic Republic of
ما در مشهد چند آزانس داریم نصف قیمت اتحادیه کار می کنند. تا حالا چند بار خواستند تعطیلشون کنند.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که سنگ تکنولوژی را به سینه میزنند ایا فردا روزی کار شما را گرفتند دادند به ربات گفتن ربات بیمه و حق عایله مندی سنوات عیدی مرخصی خیلی چیزهای دیگه نمی خاد سه شیفتم کار میکنه هزینه تولیدم پایین میاره به نفع مردمه ایا باز هم طرفداری می کنید . ...