جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۴
گزارش جهان از سوابق شبدوست مالامیری

ابربدهکار بانکی از میزبانی اصلاح طلبان تا ارتباط مالی و انتخاباتی با فریدون

اسناد واریز پول به حساب دختر فریدون در لندن و کانادا موجود است
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 499644
ارتباط شبدوست مالامیری با اصلاح طلبان، م .ع و حسین فریدون بیان شد، اما نام های دیگری هم وجود دارند.
ابربدهکار بانکی از میزبانی اصلاح طلبان تا ارتباط مالی و انتخاباتی با فریدون
به گزارش جهان نيوز، شبدوست مالامیری اهل روستای کجور از توابع نوشهر است، روستای کجور در سال 91 با تصمیم هیئت وزیران به شهر ارتقا یافت. شبدوست از خانواده بزرگی است به نام مالامیری.

خانواده مالامیری سال ۸۲ به طور جدی وارد صنعت می شوند. علی مالامیری کارخانه ایلیا استیل را راه اندازی می کند و شبدوست مالامیری کارخانه والفجر مازندران را که در تولید ظروف استيل و واردات انواع ورق استنلس استيل فعالیت دارد.
شبدوست شرکت صنایع لوله های خزر بسپار را هم تاسیس کرد. علی مالامیری و سایر اعضای خانواده کارشان را توسعه می دهند و هلدینگ فردوس کاران امید را تاسیس می کنند.

صحبت های محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه و برخی نمایندگان مجلس در خصوص اتهامات حسین فریدون و ارتباط وی با برخی مفسدان و متهمان بزرگ اقتصادی بار دیگر نام برادر رئیس جمهور را به صدر اخبار رساند. محسنی اژه ای از ارتباط فردی به نام شبدوست مالامیری به عنوان یکی از متهمان بزرگ مفاسد اقتصادی کشور با حسین فریدون سخن گفت. حال سوالاتی که مطرح است شبدوست مالامیری کیست و چه ارتباطی با برادر رئیس جمهور دارد؟

۲ اسفند ۹۴ بود که الیاس نادران، نماینده مجلس نهم در سخنانی در خصوص حمایت حسین فریدون، برادر روحانی از شبدوست مالامیری گفت: «برادر رییس جمهور، ستاد انتخاباتی فهرست حامیان دولت [در انتخابات مجلس] را در ساختمان یکی از بزرگ ترین بدهکاران بانکی دولت یعنی آقای شبدوست [مالامیری] قرار می دهد ... چه کسی از او [شبدوست مالامیری] حمایت کرده که به زندان نیفتد؟ اگر آقای حسین فریدون حمایت نکرده، پس چه کسی کرده است؟دولت به قوه قضاییه اجازه دهد که همین امروز آقای شب دوست را بازداشت کند و حقوق ملت را استیفا کند.»

همچنین در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس نهم: «[شبدوست] مالامیر و دانیال زاده افرادی هستند که [حسین] فریدون پشت سر آنهاست ... این دو نفر بدهکار بانکی هستند ... بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به این ها داده و آنها این پول را به داخل کشور آورده اند و از طریق صرافی ها آن را تبدیل و مجددا این پول را ... در خود بانک ملت سرمایه گذاری کرده و سالانه 24 درصد سود گرفتند ... وزیر اقتصاد بیان کند که بانک های مختلف به این دو نفر چقدر تسهیلات داده اند و ارتباط شان با فریدون چیست؟»

انتقادات و افشاگری ها بر علیه شبدوست و ارتباطش با حسین فریدون به همینجا ختم نشده و سایت رجانیوز ۲ مرداد ۱۳۹۵ طی خبری اعلام کرد: ساختمان شبدوست مالامیری محل ستاد انتخاباتی "م. ع "، وزیر "ا" ایران در انتخابات مجلس خبرگان نیز در خیابان شهید بهشتی بوده است. بر اساس این گزارش، سال ۹۲ نیز این ساختمان برای کارهای انتخاباتی روحانی در اختیار یاسر هاشمی قرار گرفته است.

شهریور ۹۲ هم خبری منتشر شده که ۵۰ نفر از اصلاح طلبان مازندرانی مقیم تهران در جلسه ای در خانه شبدوست مالامیری حضور یافته اند. خبرگزاری تسنیم 5 شهریور 92 نوشت: « بر اساس گزارش واصله ،هم اکنون جمعی به اسم اصلاح طلبان مازندران و مازندرانی های مقیم تهران که نزدیک به 50 نفر می باشند و در میان آنها چهره هایی همچون جعفر رحمان زاده ،علی اصغر رحمانی خلیلی، ابولقاسم روحی، احمدی فولادی، محسن نریمان،دکتر محسنی، طاهرنژاد، علی اکبرسروش، سید احمد میری، شیخ صمد زراعتی، اکبر بهمنش و افرادی دیگری از این طیف سیاسی در منزل یکی از سرمایه داران سرشناس کشور بنام مالامیری در خیابان یاسر منطقه نیاوران گرد هم آمده اند. بنظر می رسد حضور در این محفل که با هدف ایجاد اتفاق در این جریان سیاسی انجام شد، با سوالات جدی در خصوص منافع این نشست و همراهی یکی از سرشناسان متمول و سرمایه دارکه همواره بعنوان حامی مالی نیروهای سیاسی در کشور بشمار میرود همراه شود.»

طبق اخباری که بیان شد ارتباط شبدوست مالامیری با اصلاح طلبان، م .ع و حسین فریدون بیان شد، اما نام های دیگری هم وجود دارند.

روز گذشته ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی از پناهنده شدن مالامیری به یکی از کشورهای خارجی گفت و ادامه داد: « در حال حاضر سرویس‌های امنیتی بیگانه برای شب‌دوست مالامیری که بدهکار بانکی است، پناهندگی درست کرده‌اند و دیگر تحت تعقیب پلیس اینترپل نیز قرار ندارد. پلیس بین‌الملل به‌دنبال این فرد بوده و امیر فرشاد ابراهیمی واسطه می‌شود و از طریق بحث‌هایی از جمله حقوق بشر برای این فرد پناهندگی می‌گیرند.» وی در ادامه اشاره می کند که مالامیری دارای 30 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی و 4 شرکت تجاری است که از طریق آنها وام دریافت می کرده است.

ابطحی به گوشه ای از ارتباط این متهم بزرگ اقتصادی با حسین فریدون نیز اشاره ای می کند و می گوید: « ابطحی ادامه داد: اسناد نشان می‌دهد که مالامیر با حسین فریدون ارتباط مالی داشته است. اسناد واریز پول، به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشان دهنده ارتباطات مالی بین فریدون و مالامیری است. همچنین نفوذ این فرد در بانک ملت سبب شده تا معاون اعتباری ارزی و ریالی بانک ملت که به‌دلیل بدهی مالامیری با پرداخت وام این فرد مخالفت می‌کند از کار برکنار شود و افراد دیگری که بتوانند وام دادن به مالامیری را تسهیل کنند جایگزین می‌شوند»

بیزینس اینسایدر خبر داده که مریم دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی 1929-2009) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است.
بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر بردار رئیس‌جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب‌برانگیز است. به نوشته این سایت آمریکایی، مریم فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است.

از سوی دیگر «حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در همین رابطه با اشاره به اهدای یک منزل چند میلیارد تومانی توسط دانیال‌زاده به همسر آقای فریدون و با طرح این سؤال که دانیال‌زاده با چه عنوانی این پول‌ها را داده است؟! گفت: طبیعی است که پرداخت چنین مبالغی برای حسین فریدون توسط دانیال‌زاده باید مابه‌ازایی داشته باشد، آیا می‌توانیم بگوییم سر برخی از مسئولان را کلاه گذاشتند یا باید گفت که این افراد عوامل برخی از مسئولان هستند که خودشان چون مستقیم نمی‌توانند چنین اقدامی انجام دهند، آن عواملی هستند که برای آنها این کارها را انجام می‌دهند؟

لازم به ذکر است، یک مقام بلندپایه قضایی نیز چندی قبل، از ادعای «بابک زنجانی» مبنی بر ارتباط داشتن با «ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی» خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمام ادعاها پوچ همه ی حرفها دروغ طبلهای پر سر وصدا ولی خالی رنگهای روشن ولی سیاه نر از هرسیاه برای ایران نمی گریم برای اجدادم ونسلهای قدیم می گریم که با چه سختیهایی میراث همگونه ی خود را تحویل ما ناشیستگان دادند و ما با چه حماقتهای سبک و پوچ و زودگذر نکبتی بر تاریخ ثبت کردیم که فراموش نشود
وای بر ما که با نام باقی اسلام و بادین پاکیزه محمد این حماقتهای احمقانانه را می کنیم وعده ی همه ما در طبقات زیرین و آتشین رب العالمین
Canada
علاقه فریدون به بانکها بی دلیل نیست .
محل کار مریم فریدون، تک فرزند حسین فریدون:

Maryam Fereydoun
Associate at Deutsche Bank
London, United KingdomFinancial Services

سابقه کار و تجربیات:

Experience
Deutsche Bank
Associate in Structured Credit
Deutsche Bank
August 2010 – Present (6 years 6 months)

حالا خیلی عمیق در مورد صرافی فریدون، و شروع اختلالات بازار ارز، فکر کنید و از سردرگمی خارج شوید. علاقه فریدون به بانکها بی دلیل نیست
Iran, Islamic Republic of
منتظر محاکمه اش هستیم
Iran, Islamic Republic of
باش حتما