جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

اولین تغییرات فرهنگی در دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا!/ مانکن های که به کاخ سفید رفتند + تصاویر

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 498921
دونالد ترامپ و خانواده اش در حالی وارد کاخ سفید می شوند که در فقدان تجربه سیاسی، عموم فعالیت خویش را در گذشته مصروف به برگزاری مسابقات دختران شایسته و یا تلاش برای مانکن شدن نموده اند.
اولین تغییرات فرهنگی در دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا!/ مانکن های که به کاخ سفید رفتند + تصاویر
گروه بین الملل جهان نيوز: کاخ سفید شب گذشته در حالی شاهد انتقال قدرت از باراک اوباما به دونالد ترامپ بود، که رئیس جمهور منتخب به دلیل فقدان سابقه سیاسی، موجب بهت و حیرت کارشناسان سیاسی شده و آن ها را از ارائه هرگونه تحلیلی نسبت به سیاست های احتمالی ترامپ دچار تردید نموده است.

اظهارات متناقض و ناهمخوان ترامپ در رابطه با مسائل مختلف داخلی و بین المللی و هیجان های گاه و بی گاه او، بیش از پیش بر ابهام کارشناسان حوزه سیاست افزوده است.

دونالد ترامپ میلیاردر آمریکایی تا پیش از ورود به کاخ سفید عموما در حیطه تجارت مشغول بوده و از میلیاردهای سرشناس ایالات متحده آمریکا محسوب می شده است. مجله فوربز وی را در لیست 500 میلیاردر بزرگ جهان قرار داده است.
 
دونالد ترامپ مالک مسابقه انتخاب دختران شایسته جهان و آمریکاست. این برنامه وی از بازدید بالایی در رسانه های آمریکایی و بین المللی برخوردار بوده است. اظهارات غیر اخلاقی و روابط ناپسند او با دختران متعدد به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، نقل محافل سیاسی قرار گرفته بود. انتشار فیلم خصوصی وی که در آن صراحتا به استفاده ابزاری از زنان اعتراف می نماید، موجی از شرمساری را برای او و خانواده اش در پی داشت.

اکنون و برای اولین بار کسی سکان هدایت کاخ سفید و قدرتمندترین کشور جهان را عهده دار شده است، که تا پیش از آن فاقدعهده داری هرگونه منصب سیاسی بوده است. خروج باراک اوباما و ورود ترامپ و خانواده اش به کاخ سفید را می توان به جایگزینی مانکن ها و مدل ها با سیاست مداران تشبیه نمود.

اکنون و در ادامه ضمن معرفی خانواده ترامپ به چرایی نامیدن نام مدل و مانکن بر اعضای این خانواده خواهیم پرداخت.
 
ثروتمند جنجالی
دونالد ترامپ متولد 14 ژوئن 1946 (24 خرداد 1325) یک تاجر و سرمایه دار آمریکایی و مجری تلویزیون است. ترامپ یکی از نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود که توانست با شکست هیلاری کلینتون به کاخ سفید راه یابد. وی رئیس "سازمان ترامپ" و مؤسس تفریگاه های ترامپ است. او همچنین مالک سازمان اجراکننده مسابقه دختران شایسته جهان (میس یونیورس) و مسابقه دختران شایسته آمریکاست. شغل ترامپ، تلاش های او در زمینه برندسازی، زندگی شخصی، ثروت و ادبیات صریح، تهاجمی و توهین آمیزش، وی را به فردی مشهور تبدیل کرده است.
 
 
دونالد ترامپ در کنار گابریلا ایسلر از ونزوئلا، دختر شایسته سال ۲۰۱۳
ترامپ، متولد و بزرگ‌شده ی بخش کویینز نیویورک است. وی در سال ۱۹۶۸ با مدرک کارشناسی اقتصاد از مدرسه ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شده و حین تحصیل در دانشگاه در شرکت هلدینگ پدرش، فرد ترامپ کار می‌کرد. ترامپ از سال ۱۹۷۱ کنترل این کسب‌وکار خانوادگی را با سمت رئیس هیئت‌مدیره در دست گرفت و بعدتر آن را به «سازمان ترامپ» تغییر نام داد. ترامپ در مدت فعالیتش هتل‌ها، کازینوها، زمین‌های گلف، محله ریورساید ساوت منهتن و ساختمان‌های متعدد دیگری ساخته که بسیاری از آنها نام او را بر خود دارند؛ ازجمله تفریگاه‌های ترامپ (که هم‌اکنون در مالکیت کارل آیکان است). او نام ترامپ را به برندی پرارزش و متمایز تبدیل کرده و لایسنس آن را به شرکت‌های متعددی که در آن‌ها سهمی ندارد یا سهم کمی دارد اعطا می‌کند.

برج ترامپ یکی از مشهورترین برج‌های نیویورک است. روز افتتاحش ۷۰۰ مهمان، از جمله اد کخ شهردار نیویورک، آمده بودند. ده هزار بادکنک در خیابان مدیسون رها کردند. ترامپ با این برج نامش را به معنای واقعی کلمه بر چهره منهتن حک کرد. او همچنان همان‌جا زندگی می‌کند.
 
دهه نود میلادی از آغاز برای ترامپ خوش نبود. ابتدا همسرش، ایوانا، به خاطر خیانت ترامپ از او جدا شد. کمی بعد رکود اقتصادی بازار ملک نیویورک را فلج کرد. کار به جایی رسید که در یک مقطع ترامپ دو-سوم بهره پول‌هایی را که بدهکار بود نتوانست به موقع بدهد.

ترامپ ناچار شد کشتی و هواپیمای شخصی‌اش را بفروشد. بعد ناگهان خط عوض کرد و وارد دنیای سرگرمی شد. حق برگزاری رقابت‌های 'دختر شایسته' را خرید و آن را دگرگون کرد. حتی از مشکلات مالی‌اش پول درآورد: کتابی نوشت به نام هنر دوباره بلند شدن.

ساخت برنامه موفق کارآموز، دانشگاه ترامپ و حضور در انتخابات ریاست جمهوری و موفقیت در آن بزرگترین اقدامات ترامپ در هزاره سوم محسوب می شده اند. اقداماتی که فارغ از موفقیت هایش، همواره با جنجال های وصف ناشدنی همراه بوده است، جنجال هایی که عموما متاثر از شخصیت ترامپ یا اظهارات او بوده اند.

ترامپ در حالی وارد کاخ سفید می شود که پیشتر سه مرتبه ازدواج کرده و دارای پنج فرزند می باشد. در ادامه به شناخت همسران و فرزندان ترامپ می پردازیم.

ایوانا مانکنی اهل چک

نخستین همسر ترامپ، ایوانا مری زلنیچکوا  یک مانکن اهل چک بود. ترامپ در سال 1977 با ایوانا ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند پسر و یک دختر( دونالد جونیور، ایوانکا، 34 ساله و اریک 32 ساله) است.
 
مارلا خواننده ای مشهور
ترامپ پس از جدایی از ایوانا با مارلا میپلز (از سال 1993 تا 1999 ) خواننده و بازیگری که 17 سال از خودش جوان تر بود ازدواج کرد.

از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم برای ثروتمند یا فقیر اشاره کرد.

مارلا زمانی در کنار اسم دونالد ترامپ مطرح شد که این مولتی میلیاردر هنوز با همسر نخست خود ایوانا زندگی می کرد. بنابراین از مارلا که در آن هنگام ۲۵ سال داشت، به عنوان زنی یاد می شد که سبب به هم خوردن زندگی ایوانا و دونالد ترامپ است. داستان این رسوایی مدت ها نقل نشریات زرد نیویورک شد. بگونه ای که مارلا برای فرار از سر کشیدن های دائم این همه غریبه در زندگی خود، به عنوان یکی از افراد سپاه صلح به گواتمالا رفت. اما روند موجود همچنان ادامه داشت.
 
حاصل ازدواج ترامپ با مارلا ماپلس، دختری به نام تیفانی است که اکنون در عرصه مدلینگ و خوانندگی فعال است.
 
مانکنی که بعدها همسر رئیس جمهور فرانسه شد
ترامپ پس از جدایی از مارلا ماپلس، مدت کوتاهی با کارلا برونی بود. برونی هم پس از جدایی از ترامپ، با نیکلا سارکوزی که در آن زمان رئیس جمهور فرانسه بود، ازدواج کرد.

در دهه ۱۹۹۰ کارلا برونی در میان ۲۰ تن از معروفترین و موفقترین مانکنهای دنیا قرار داشت و سالانه ۵/۷ میلیون دلار درآمد داشت. از سال ۲۰۰۰ وارد دنیای موسیقی شد و تاکنون سه آلبوم موسیقی در سالهای ۲۰۰۲، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ منتشر کرده و در سال ۲۰۰۴ برنده جایزه مهم ویکتوار دولا موزیک شده‌است.
 
ازدواج با مانکن اسلوونیایی
ملانیا ترامپ مانکن سابق اسلوونیایی آمریکایی و همسر سوم رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، ابرتاجر املاک و مستغلات آمریکایی دونالد ترامپ است. این دو در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۵ ازدواج کردند.
 
او که متولد اسلوونی است، در سال ۲۰۰۱ مقیم دائم آمریکا و در سال ۲۰۰۶ شهروند این کشور شد. او در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ نقش بانوی اول ایالات متحده آمریکا را برعهده خواهد گرفت. او پس از لوییزا ادمز در سال ۱۸۲۵ دومین بانوی اول متولد خارج آمریکا خواهد بود.

ترامپ و ملانیا همدیگر را برای اولین بار در هفته مد نیویورک در سپتامبر ۱۹۹۸ ملاقات کردند. در آن زمان ترامپ اگرچه همسر مارلا میپلز بود ولی از یکدیگر جدا زندگی می‌کردند. ملانیا پس از مدت کوتاهی، رابطه را قطع کرد اما این دو مجدداً رابطه را آغاز کردند. رابطه ملانی و ترامپ در سال ۱۹۹۹ مورد توجه قرار گرفت و با پخش برنامه تلویزیونی کارآموز پوشش عمومی بیشتری پیدا کرد.

ترامپ و ملانیا در سال ۲۰۰۴ نامزد شدند و در سال ۲۰۰۵ در کلیسای اسقفی در پالم بیچ، فلوریدا ازدواج کردند. از مهمانان جشن آنها می‌توان به کیتی کوریک، مت لاور، رودی جولیانی، استار جونز، باربارا والترز، ریجیس فیلبین، کلی ریپا، و بیلی جوئل اشاره کرد. هیلاری کلینتون در ازدواج به عنوان مهمان دونالد ترامپ شرکت کرد.
 
شکارچی حیوانات
دونالد ترامپ جونیور فرزند ارشد دونالد ترامپ و ایوانا ترامپ مانکن اهل جمهوری چک، است. وی در حال حاضر به همراه خواهر خود ایوانکا ترامپ و اریک ترامپ در سازمان ترامپ مسپولیت اجرایی دارد. در سال ۲۰۰۵ با ونسا هیدن ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج پنج فرزند است.
 
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به کارآموز، کارآموز ابرستاره اشاره کرد.
 
دونالد جونیور زبان چکی را در دوران کودکی از ایوانا و پدربزرگ و مادربزرگش آموخت.
 
 
 پنج فرزند دونالد ترامپ
البته معروفیت او خالی از جنجال نبوده. علاقه او – و برادرش اریک – به شکار حیوانات بزرگ با انتقاد همراه بوده. عکس‌هایی منتشر شده که آن‌ها را با حیوانات مرده از جمله یک پلنگ و یک تمساح نشان می‌دهد. دونالد جونیور در یکی از عکس‌ها دم بریده یک فیل را در دست دارد.
 
دونالد جونیور به طرفدارانش گفت که "بابت شکارچی بودن عذرخواهی نخواهد کرد" و تاکید داشت که گوشت شکار را به روستایی‌های "سپاس‌گذار" محلی در زیمبابوه داده بود.

مدل و سلاح سری ترامپ!
ایوانکا ترامپ دومین فرزند دونالد در منهتن زاده شد. والدین او در ۱۹۹۱ که او ۱۰ ساله بود طلاق گرفتند. ایوانکا دو سال در دانشگاه جرج‌تاون تحصیل کرد، و سپس به مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا در دانشگاه پنسیلوانیا (محل تحصیل پدرش) منتقل شد، و در سال ۲۰۰۴ با لیسانس اقتصاد با افتخار از آنجا فارغ‌التحصیل شد.
 
ایوانکا در ابتدا مدل بود، ولی حالا در سازمان ترامپ به عنوان معاون اجرایی رئیس در امور خرید و توسعه کار می‌کند، در "کارآموز"(اپرنتیس)، برنامه تلویزیونی ترامپ، داور بود و مجموعه‌ای از کیف و کفش هم به نام خود به بازار عرضه کرده.
پیرو پیروزی دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا، ملانیا ترامپ به بانوی اول این کشور پهناور بدل شد. اما برخی رسانه ها و صاحب نظران اعتقاد دارند که فرست لیدی اصلی آمریکا، دختر بزرگ ترامپ، یعنی ایوانکا ترامپ است و گمانه زنی می گردد که برخی از وظایف سیاسی را نیز به عهده بگیرد.
 
ایوانکا پر نفوذترین فرزند دونالد
ایوانکای ۳۵ ساله در طول کارزار انتخاباتی پدرش همواره در کنار وی بود و به روش های گوناگون به جمع آوری رای برای پدرش می پرداخت. گفته می شود که ترامپ علاقه ویژه ای به این فرزند خود دارد و مسوولیت های سنگینی به عهده وی گذاشته است.
 
ایوانکا در سال ۲۰۰۹، پس از تحصیل نزد خاخام الی وینستاک از مکتب راماز ارتدکس مدرن به یهودیت به طور ارتدکس گروید و نام یائل را اختیار کرد. ایوانکا متعاقباً رژیم غذایی کاشر را رعایت کرده و شبات را به جا می‌آورد، در سال ۲۰۱۵ گفته: من بسیار مراعات کننده [احکام دینی] هستم… این تصمیم بسیار عالی در زندگی برای من بوده است… من واقعاً می‌فهمم که با یهودیت، برای ارتباط خانوادگی برنامه‌ای عالی ایجاد می‌شود.
 
رئیس کارخانه شراب سازی ترامپ!
اریک سومین فرزند ترامپ ۳۲ ساله است و مثل خواهر و برادرش برای سازمان ترامپ کار می‌کند. او در عین حال رئیس کارخانه شراب‌سازی ترامپ در ایالت ویرجینیا هم است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به کارآموز، کارآموز ابرستاره اشاره کرد.
 
 
فرزندان ترامپ در کاخ سفید
دختری در آرزوی مدلنیگ و فشن
 
تیفانی آریانا ترامپ متولد 13 اکتبر 1993 و تنها دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا و مارلا میپلز است. تیفانی در”وست پام بیچ” فلوریدا بدنیا آمد.

او سه برادر و یک خواهر  ناتنی دارد و برخلاف آنها نزد پدرش دونالد ترامپ بزرگ نشد و مارلا مادرش او را بزرگ کرده !
 
تیفانی با اینکه نزد مادرش بزرگ شد ولی از ثروت پدر چندان دور نبوده و در یکی از گرانقیمت ترین مدارس ناحیه لس آنجلس تحصیل کرده است و در دانشگاه پنسیلوانیا درس خوانده او همیشه آرزو داشت تا در عرصه مدل، فشن و یا موسیقی مشغول به کار شود تا اینکه ایوانکا، خواهر بزرگترش( دختر ایوانا همسر اول ترامپ ) به او کمک کرد تا بتواند وارد یک دوره کارآموزی در مجموعه ووگ شود و این آغازی بود تا وارد دنیای مدلینگ شود.
 
تیفانی برعکس خواهر بزرگترش ایوانکا در تبلیغات انتخاباتی پدرش دونالد ترامپ , نقش کمرنگی داشت و بیشترین کاری که می توانست انجام دهد حضورش در جمعها و در کنار خواهر و برادرهای ناتنی اش بود .
 
دونالد کوچک
 
بارون پسر ده ساله ترامپ از همسرش ملانیا هنوز کوچکتر از آن است که توجه‌ها را به خود جلب کند.
 
ملانیا درباره ی بارون می گوید: "بارون افکار محکمی دارد و بچه‌ای خاص و باهوش است. مستقل است و درباره مسائل نظر می‌دهد و دقیقا می‌داند چه می‌خواهد. بعضی وقت‌ها دونالد کوچک صدایش می‌زنم. از نظر ظاهری ترکیبی از من و پدرش است، ولی به خاطر شخصیتش است که به او می‌گویم دونالد کوچک."

به گفته خانم ترامپ او به نقاشی علاقه دارد و، مثل پدرش، "دوست دارد چیزی بسازد و خرابش کند و چیز دیگری بسازد".
 
دونالد ترامپ شامگاه جمعه در مراسمی که در محوطه کنگره آمریکا برگزار شد به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *