جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۶
تصمیم نهایی با کمیته بین المللی المپیک است

آیا فوتسال جایگزین فوتبال در المپیک می شود ؟

يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 469660
این روزها بحث جانشینی فوتسال بجای فوتبال در المپیک شنیده می شود چون که کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد حذف فوتبال را از المپیک ارائه کرده و علاقه مند است تا فوتسال جایگزین آن شود.
آیا فوتسال جایگزین فوتبال در المپیک می شود ؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: با ناکامی و حذف تیم ملی کشورمان از صعود به المپیک ، در حال حاضر همه نگاهها به کمیته بین المللی المپیک است که در مورد جایگزینی فوتسال فوتبال حرف آخر را بزند.

هر چند با توجه به این که زمان زیادی تا برگزاری المپیک ریو باقی نمانده است و با توجه به برگزاری رقابتهای انتخابی فوتبال جهت معرفی نماینده های برتر برای المپیک پیش بینی می شود حتی در صورت تصویب این طرح این جایگزینی در بازیهای بعدی المپیک اعمال شود .
 
با این که از تیم امید انتظار بیشتری داشتیم. باخت این تیم ناهماهنگ به ژاپن همه ما را متاثر کرد ، مثل این که نرفتن تیم ملی امید به المپیک عادی شده و قطعا ما تا ابد نمی‌توانیم حضور تیم امید را در المپیک ببینیم!  البته احتمال دارد رشته فوتبال در المپیک آینده حذف شود و ورزش جدید دیگری جانشین این رشته شود.
 
البته همان گونه که اشاره کردیم در این خصوص هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده است و باید تصمیم نهایی توسط مسئولان کمیته بین المللی المپیک گرفته شود.
 
مخافان این طرح عنوان می کنند که اگر فوتبال از المپیک حذف شود، انگیزه تیم‌های پایه فوتبال به خاطر نرفتن به المپیک از بین می‌رود و تیم‌های بزرگسالان یک بخش از پشتوانه‌سازی خود را از دست می‌دهند.
 
هر چند این اتفاق برای کشورمان رخداد مثبتی است چرا که ما یکی از قدرتهای فوتسال دنیا هستیم و می‌توانیم با برنامه ریزی صحیح  جزو چهار تیم برتر دنیا گام برداریم.
 
ضمنا  در صورت جایگزینی فوتسال مسلما بودجه بیشتری به فوتسال تعلق خواهد گرفت و توجه کمیته المپیک به این رشته هم افزایش می‌یابد. از این رو می‌توان گفت فوتسال دو جانبه تقویت می‌شود و می‌طلبد که یک برنامه مدون و بلندمدت برای آن تدارک دیده شود.
 
آنچه مسلم است با این روند همه از فوتبال امید ناامید شده اند در حال حاضر تنها جنازه تيم اميد در دستمان مانده و فقط  مي توانيم عالم و آدم را مقصر بدانيم ، خنجرهايي که يکي يکي در درون اين تيم رفت اما شايد کاري ترين خنجر آن زمان در تن اين تيم فرو رفت که به شيوه اي عجيب به زندگي خصوصي زلاتکو کرانچار سر کشيديم و يک مرد سرد و گرم چشيده را با تشريفاتي ترين و خلق الساعه ترين کميته دنيا از اميد دور کرديم ،اگر کرانچار مانده بود ، شايد مايلي کهني نمي آمد و شايد اين ديوار بين اميد و تيم ملي ساخته نمي شد. ما اشتباه کرديم و تاوان اين اشتباه را با ايرادهاي فني داديم .
 
به هر روی کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد حذف فوتبال را از المپیک ارائه کرده و علاقه مند است تا فوتسال جایگزین آن شود. علت این پیشنهاد هنوز تصویب نشده چند مورد مهم است .
 
مهمترین دلیل این پیشنهاد از سوی کمیته بین المللی المپیک عدم همکاری باشگاه های جهان با تیم‌های ملی المپیک (زیر ۲۳ سال) و وجود مشکل غیبت بازیکنان  کلیدی به خاطر عدم رضایت باشگاه‌های داخلی و خارجی و نهایتا در بازیهای المپیک است .
 
در ضمن بر اساس آمار و ارقام موجود و به استناد نظرسنجی های صورت گرفته در چند ماه گذشته، از شواهد موجود این گونه استنباط می شود که بسیاری از داوران بزرگ، مربیان حرفه ای، بازیکنان کلیدی و حامیان مالی در دنیای فوتبال اصولا ارزشی برای فوتبال المپیک قائل نیستند و حتی موفقیت‌های خود را در المپیک وارد کارنامه کاری و حرفه ای خود نمی کنند! که این مسئله برای کمیته بین المللی المپیک قابل هضم نیست .

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جان فدا
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه فوتسال جایگزین فوتبال در المپیک بشه تا اینقدر از فوتبال حرص نخوریم
محمد صدرا
United States
باور کنید اگر کی روش مربی این تیم بود راحت به المپیک می رفتیم
والا کی روش مربی تیم بزرگسالان ایران بود تو جام جهانی بین 4 تیم 4ام شدیم تو آسیا هم مثل سابق تو یک چهارم حذف شدیم و حقوق میلیاردی میگرفت و بدتر از قبلی ها بود.
این بنده خدا بهش حقوق هم نمیدادن و هی سنگ جلوش مینداختن چه میکرد؟ دیگه خودش میرفت تو زمین و به جای مهاجم ها اون چندتا تک به تک رو گل میکرد و به تیر نمیزد؟؟؟؟
رحیم
فوتسال به المپیک بره به سود ایرانه دیگه آبروریزی نداریم
سعیدی
خدا کنه
کفاشی
United States
در صورت جایگزینی فوتسال باید بودجه بیشتری به فوتسال تعلق بگیرد تا با آمادگی بیشتر به المپیک برود