چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱۵
۱۳
جام جهانی تکواندو - مکزیک/ طلای آذربایجان با مهماندوست

وقتی خودی ها مانع قهرمانی ایران می شوند ؟

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 460856
پرسش این است وقتی خودمان بهترین مربی جهان را داریم چرا باید شرایط را طوری فراهم کنیم که برترین های ورزش خودمان زیر پرچم بیگانگان به میدان بروند!؟ و مانع قهرمانی کشور عزیزمان هم بشوند ؟
وقتی خودی ها مانع قهرمانی ایران می شوند ؟
سرویس ورزشی جهان -  مسعود پاشنا : تیم ملی تکواندو ایران در بازی پایانی جام جهانی با شکست مقابل تیم ملی آذربایجان به مقام دوم جهان بسنده کرد .
 
جالب این که در این رقابتها که با میزبانی کشور مکزیک برگزار شده بود هدایت تیم قهرمان جام جهانی یعنی آذربایجان بر عهده یک ایرانی یعنی رضا مهماندوست بود که با شاگردان ایرانی خود موجبات قهرمانی تیم ملی آذربایجان را فراهم ساخت!
 
جالب تر این که در پایان این رقابت‌ها اسامی بهترین‌های این دوره از مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شد که رضا مهماندوست به عنوان بهترین مربی جهان و میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان نیز بعنوان بهترین تکواندوکار جهان معرفی شدند.
 
پرسش این است چرا وقتی خودمان بهترین مربی جهان را داریم چرا باید شرایط را طوری فراهم کنیم که برترین های ورزش خودمان زیر پرچم بیگانگان به میدان بروند!؟ و مانع قهرمانی کشور عزیزمان هم بشوند ؟
 
بد نیست بدانیم تیم ملی تکواندو ایران در حالی سال ۹۰ را پشت سر گذاشت که تداوم موفقیت‌های این رشته با حضور رضا مهماندوست رقم خورد اما در اتفاقی عجیب، بهترین مربی دنیا از تیم ملی کنار گذاشته شد تا از این اتفاق به عنوان یکی از نقاط تاریک فدراسیون نام برده شود. تکواندو ایران که در چند سال گذشته روند رو به رشدی را دنبال می کرد در سال ۹۰ نیز همین روند را ادامه داد و موفق شد در رقابت‌های قهرمانی جهان بر سیطره ۴۰ ساله کره جنوبی در این مسابقات پایان دهد.

ارزش آن قهرمانی وقتی دو چندان می شود که بدانیم تیم ملی کره جنوبی تا کنون 20 بار قهرمان جام جهانی شده است . در پایان آن رقابتها هم تیم ملی کشورمان موفق شد با کسب بیشترین امتیاز، سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز برای اولین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان قهرمانی را کسب کند.

شاگردان رضا مهماندوست که طی 5 سال گذشته با آهنگی مناسب از رشد، موفقیت‌های زیادی را برای ورزش ایران در عرصه رقابت‌های جهانی، المپیک و آسیایی به ارمغان آورده‌اند، این بار نیز چنان نمایش تحسین برانگیزی ارائه دادند تا کابوس کره‌ای‌ها سرانجام تحقق یافت و آنان را از شکوه و مقام 40‌ساله به پایین کشید.
 
کره‌ای‌ها که زمانی از هادی ساعی به عنوان قاتل قهرمانان طلایی خویش یاد می‌کردند، این بار در خانه خویش به صرافت دریافتند که تکواندوی ایران جواهر‌های کمیابی را در دامن خود جای داده است.
 
فرزاد عبداللهی، علیرضا نصرآزادانی و یوسف کرمی سه طلای باارزش تکواندوی ایران را از پیکارهای جهانی کیونگ‌جو 2011 به‌دست آوردند تا در کنار یک نقره محمد باقری معتمد و 2 برنز میثم باقری و کورش رجلی، با 74 امتیاز و 13 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم (کره جنوبی) قهرمانی تاریخی خود را جشن بگیرند.
 
تیم کره جنوبی که حالا حالا‌ها باید کارشناسان و مسوولان تکواندو این کشور بررسی کنند چه‌سان در خانه مغلوب تکواندوی ایران شده‌اند، با دو مدال طلا، دو نقره و 61 امتیاز نایب قهرمان شد و ترکیه با 48 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. در این رده‌بندی همچنین تیم‌های تایلند با 37 و اسپانیا با 36 امتیاز چهارم و پنجم شدند.

نکته مهم این است که اختلاف مهماندوست و فدراسیون مربوطه بر سر مسائل مالی جزیی بود و مهماندوست تنها انتظار داشت به اندازه سایر مربیان ایرانی حقوق بگیرد!؟ مشخص نیست وقتی کی روش با حقوق میلیاردی در فوتبال هیچ موفقیتی کسب نمی کند ... چرا نباید قدر سرمایه های خود را بدانیم...

چندی پیش ميثم رفيعي تکواندو کار بندرعباسي که پيش از اين در مسابقات نوجوانان جهان و ارتش هاي جهان صاحب گردن آويز طلا براي کشورمان شده بود به عنوان سرمربي تيم‌هاي ملي، جوانان و نوجوانان کشور ايسلند (که از سال 1991 تأسيس شده است) انتخاب شد.

به هر روی بايد ديد واکنش مسئولان ورزش ايران به اين موضوع چه خواهد بود و آيا روندي که درخصوص حضور ورزشکاران ايراني به کشورهاي اروپايي در حال سرعت بخشيدن است به رشته تکواندو و يا ساير رشته‌ها نيز تکرار خواهد شد؟! ضروري است تا مديران ورزش فكري به حال پديده ناخوشايند كوچ ورزشكاران ايراني به كشورهاي خارجي باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتی به ورزشکاران و مربیان بها داده نمیشه مجبورن برن کشورهای دیگه حداقل از نظر مالی تامین بشن به نظر من کار خوبی کردن رفتن
19
سلام علیکم
مجبورند.درست
اما کار خوبی کردند.غلط
سجاد
مجبورند پس کار خوبی هم کردند ..باید تامینش کنند باید ... وقتی به کیروش میدهند .. پس یکصدم ان را هم به اینا بدن چه اشکالی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمدی
اخه نمیدونم این فوتبال چه مقامی کسب کرده که اینقدر پول خرجش می کنند و حق بقیه ورزشکاران رو می خوره
از نتایج برجام
رضا
کاش کمی منطقی بودیم..
ایران باخته، به مربی بومی؛ اما باید شرایط رو دقیق دید
تیم ایران با تمام قوا نرفته که الان باختش این همه مهم باشد
اگر در المپیک و رقابت های جدی به آذربایجان باختیم؛ آن وقت میتوان صحبت کنونی را تکرار کرد
Romania
.. برید زیر پرچم مسلمون و شیعه کش های الت دست صهیونیست خودتونو فدا کنید
حسین
Netherlands
پهلوانان ایران اسلامی نباید تحت تاثیر تصمیات ضعیف دولت ناامید شده و به جهه مخالف بروند. قرآن بخوانیم تا بدایم جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
مافیای ورزش همه چیز رو تسخیر کرده. به هیچ کس هم اجاز رشد و ترقی نمیدن.
مهماندوست و بیگی که هیچ، بقیه هم دارن از ایران میرن...
مانی
حیف است باید چاره ای اندیشید
حسین
United States
سلام
البته این رویداد علاوه بر تحلیل شما که یک آسیب شناسی بود می تواند دارای یک فرصت هم باشد. اگر ما بتوانیم مربیان و بازیکنان حرفه ای متعهد تربیت کنیم و از طریق ورزش در مناطق مختلف دنیا به عنوان مبلغ و سفیر فرهنگ اسلامی ایرانی مستقر کنیم بسیار عالی است. بسیاری از کشورها برای نفوذ منفی فرهنگی این کار را انجام می دهند چرا ما در نفوذ دادن فرهنگ صحیح استفاده نکنیم؟
باشه الان دارن توی اذربایجان تبلیغ فرهنگ اسلامی میکنن که خودمون تو کشورمون هم نداریم!
علی
مهماندوست فقط زودتر پول می خواست تا فرزندان معلولش رو درمان کنه که احتیاج داشت من از جهان نیوز به خاطر ننوشتن جزییات متاسفم شما که وقتی حقایق رو انعکاس نمی دی فرقی با مسولی که ادایه کداها رو در می یاره فرقی ندارید