دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هویت «دانشگاه فرهنگیان» در خطر است

لغو قانون متعهدین به خدمت دانشگاه فرهنگیان کیان این دانشگاه را زیر سوال می‌برد
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 400804
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لغو قانون متعهدین به خدمت دانشگاه فرهنگیان کیان این دانشگاه را زیر سوال می‌برد و این تصمیم با فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان کاملا مغایر است.
هویت «دانشگاه فرهنگیان» در خطر است
به گزارش جهان،‌ حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با دانشجو، در خصوص اظهارات مطرح شده در ارتباط با اینکه شرط پذیرش معلم از دانشگاه فرهنگیان برداشته شود تا بتوان از تمامی دانشگاه ها برای آموزش و پرورش نیرو جذب کرد گفت: به نظر من باید مقداری با تانی در این رابطه تصمیم گرفت چرا که باید در نظر داشته باشیم که زمانی که دانشگاه فرهنگیان را تاسیس کردیم هدف از تاسیس این دانشگاه این بود که به دلیل اینکه شغل معلمی آموزش های ویژه می طلبد و فوق العاده تخصصی است این دانشگاه این نیروها را تربیت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین افراد سال گذشته علی رغم وجود قانون از استخدام حق التدریس ها ممانعت کردند با این استدلال که دانشگاه فرهنگیان نیرو به بدنه آموزش و پرورش تزریق می کند اما اکنون می بینیم که با چنین تصمیمی مشخص می شود که این امر تنها یک بهانه بوده است و به دنبال مسیر دیگری هستیم.

وی افزود: با این تصمیم دیگر نه تضمینی برای استخدام معلم از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها وجود دارد و این تصمیم با فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان کاملا مغایر است.

سلیمی در ادامه بیان داشت: از سویی مسئولان دانشگاه فرهنگیان اعلام می کنند که این دانشگاه با قوت خود پابرجاست که از سوی دیگر تصمیماتی گرفته می شود که دانشگاه فرهنگیان را از پایه دچار آسیب می کند و قطعا این تصمیمات با هویت دانشگاه فرهنگیان منافات دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید با تدبیر بیشتری در این راستا تصمیم گیری شود چرا که این تصمیمات کیان دانشگاه فرهنگیان را زیر سوال می برد و حتی اگر در کوتاه مدت آسیب آن مشخص نشود قطعا در دراز مدت هویت این دانشگاه را زیر سوال خواهد برد.

سلیمی خاطر نشان کرد: از یک سو عدم استخدام حق التدریس ها در سال گذشته به بهانه جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان، و از سوی دیگر این تصمیم همگی افق و آینده این دانشگاه را در هاله ای از ابهام فرو می برند که امیدواریم با تدبیر بیشتر از موضوع جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *