سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱۱
صادق صبا:

مردم ايران ما را ابزار انگليس مي‌دانند چون جيره خوار دولت انگليس هستيم

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 245282
مدير بخش فارسي شبکه سخن پراكني بي‌بي‌سي گفت: به علت دخالت‌هاي انگليس در امور داخلي ايران در تاريخ معاصر اين كشور، مردم ايران ما را ابزار دست دولت انگليس مي‌دانند.
به گزارش جهان؛ صادق صبا مدير بخش تلويزيون فارسي شبكه سخن پراكني بي‌بي‌سي درپاسخ به سوال خبرنگار اين شبكه مبني بر اينكه شمار فارسي زبانان در دنيا كه بيننده برنامه‌هاي شما هستند چقدر است با دادن آماري كلي از تعداد فارسي زبانان در سراسر جهان، گفت: يكصد و بيست الي يكصد و سي ميليون فارسي زبان در سراسر جهان وجود دارد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که چه تعداد از اين جمعيت برنامه‌هاي بي‌بي‌سي را مشاهده مي‌کنند با طفره رفتن از پاسخ به اين سوال، گفت: من جمعيت آماري فارسي زبان را مي‌دانم نه تعداد بينندگان اين شبکه را.

البته لازم به ياد آوري است كه طبق آمارهاي رسمي منتشر شده از سوي منابع وابسته به دولت انگليس، شبكه بي‌بي‌سي فارسي به دليل اقبال كمي كه در ميان مخاطبان فارسي زبان به دست اورده و همچنين كيفيت پائين برنامه‌هاي توليدي با كاهش بودجه مواجه شده و همين امر باعث كاهش فاحش در تعداد بينندگان اين شبكه نيز شده است.

صبا درپاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار كه پرسيد سوء ظن زيادي در ايران در رابطه با كساني كه از خارج براي ايران برنامه  پخش مي‌كنند وجود دارد كه البته در برخي موارد دلايل خوبي هم براي اين بدگماني‌ها از جمله تاريخچه گسترده دخالت بيگانگان در امور داخلي ايران وجود دارد، افزود: به علت دخالت‌هاي انگليس در امور داخلي ايران در تاريخ معاصر اين كشور، طبيعي است ملت ايران، ما را ابزار دولت انگليس بدانند چرا که ما هم جيره خوار دولت انگليس هستيم.

مدير بخش فارسي شبكه سخن پراكني بي‌بي‌سي درپاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه شما در ايران دفتر نداريد چطور امكان دارد خبرهايي كه منتشر مي‌كنيد درست باشد خاطر نشان كرد: ما نيازي به ايجاد دفتر در ايران نداريم و اين براي ما بسيار خوشحال كننده است چرا که ما بدنبال خبرسازي هستيم نه خبررساني.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
من اصلا متوجه نمیشم اگه یه نفر به وطن اصلیش پشت کنه یا ملیتش رو تغییر بده چه اشکالی داره. خب شاید یکی لندن رو بیشتر از تهران دوست داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
مرگ انگلس، انگلیسی و وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که میگی:"اگه یه نفر به وطن اصلیش پشت کنه یا ملیتش رو تغییر بده چه اشکالی داره. خب شاید یکی لندن رو بیشتر از تهران دوست داشته باشه"
آخه یه .......هست که پسرش الان لندنه ولی ادعای وطن پرستی و عقلانیتش ............
Netherlands
در جواب کامنت گذار دوم که نوشته چه اشکالی داره یک نفر ملیتشو تغییر بده باید گفت اشکالی نداره اگر کسی بخواد تغییر ملیت بده اما وقتی کسی تغییر ملیت بده و بعد از آن هم بره علیه کشور قبلی اش وارد عمل بشه آنوقت دیگه فقط تغییر ملیت نداده بلکه تبدیل به دشمن شده. فرقش اینه.
Austria
به نظر من هر ایرانی که در رسانه های خارجی کار می کنند خائن به منافع ملی ایران هستند.آیا تا بحال از خودتان سوال کرده اید چرا یک آمریکایی یا فرانسویویا آلمانی ویا انگلیسی در صدای ایران کار نمی کنند؟
Iran, Islamic Republic of
مگه جز اينه جيره خور و رعيت ملكه؟!
عزیزم اون .......که کامنت گذاشته چه ایرادی آدم کشورش رو تغییر بده باید گفت امثال شما شامل اون ......می شید که تو گوششون یاسین خوندن فایده نداره پس تو .......و جهل خودت بمون.
ای کاسه لیس بیچاره
India
بی بی سی حیا کن...
Iran, Islamic Republic of
چرا در 20:30 حرفی از بی بی سی و غیره نشان داده نمی شود قبلا تصویر انها را نشان میداد حرف انها را پخش می کرد و نفد می کرد حالانه
Germany
جیره خوار!!!؟؟؟؟
ما شما رو وطن فروش، مزدور، فاشیست و دروغگو می دانیم