دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افزایش مرگ براثر گازگرفتگی

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 340101
در ۹ ماه سال جاری ۴۱۰ نفر به علت مسمومیت با گاز جانشان را در کشور از دست دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در ۹ ماهه سال جاري ۴۱۰ نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن در كشور جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد ۲۸۳ نفر مرد و ۱۲۷ نفر ديگر زن بودند، اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل تعداد متوفيان ناشي از گازگرفتگي در كشور ۳۹۴ نفر شامل ۲۸۸ مرد و ۱۰۶ زن بود.

در اين مدت استان‌هاي تهران با ۸۳ مورد، البرز با ۳۰ مورد و ‌اصفهان با ۲۸ مورد بيشترين و استان هاي ايلام و گيلان با يك مورد، خراسان جنوبي، قم، هرمزگان و يزد با دو مورد، چهار محال و بختياري با سه مورد و سيستان و بلوچستان با چهار مورد كمترين آمار مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن را داشته‌اند. همچنين در اين مدت استان بوشهر هيچ گزارشي مبني بر مرگ ناشي از گازگرفتگي نداشته‌است.

بر اساس اين گزارش در نه ماهه امسال بيشترين كاهش مرگ بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن با ۴۱.۴ درصد در مرداد ماه و بيشترين افزايش با ۴۲.۹ درصد در شهريور و مهر ثبت شده‌است. گفتني است در آذر ماه امسال نيز ۱۲۳ نفر به دليل مسموميت با گاز در كشور جان باختند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد بيشتر شده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *