شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

وضع اقتصادي کشور بهتر خواهد شد

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 339124
سخنگوی دولت با اشاره به اجرای توافقنامه ژنو و برداشته شدن بخشی از تحریم ها گفت: کار خود را براساس وضع موجود و نه براساس دستاوردهای توافق ژنو در بودجه سال آینده تعیین کرده ایم.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه دولت در نشست با خبرنگاران افزود : البته بسیار امیدواریم که وضع جاری کشور به لحاظ اقتصادی در سال‌ آینده بسیار بهتر از سال ۹۲ خواهد بود.

وی گفت : در لایحه بودجه سال آینده قصد نداریم اعداد و ارقام را معطوف به دستاوردهای توافق ژنو کنیم.

نوبخت با بیان اینکه برای شرایط بدبینانه نیز برنامه ریزی کرده ایم، گفت: برای شرایط خوشبینانه هم برنامه ریزی داریم که اگر مبالغ ارزی به سمت کشور سرازیر شد چگونه آن را به طور بهینه مصرف کنیم.

نوبخت گفت: با برداشته شدن بخشی از تحریم ها ؛ در بخش بیمه کشتیرانی به ویژه کشتی های نفتی، صنعت خودرو، قطعات هواپیما و جابجایی و انتقالات ارزی گام های مهمی برداشته خواهد شد.

نوبخت افزود: بیش از ۴ میلیارد دلار طبق برنامه آزاد می شود که فضای مناسب تری را برای بهبود کسب و کار فراهم می کند.
وی درباره مخالفان توافقنامه ژنو هم گفت: درباره کسانی که با این توافقنامه مخالف باشند یا تشکیک کنند فرض می دانیم که اطلاع رسانی کنیم.

نوبخت افزود: این اطلاع رسانی در سطوح مختلف و به ویژه از سوی سخنگوی وزارت خارجه انجام شده است و در آینده اگر لازم شد بازهم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم گفت: با
توجه به به ایرادهای شورای نگهبان در این مصوبه که در دستور مجلس است ، باید منتظر باشیم که مجلس چه تمهیداتی می اندیشد.

سخنگوی دولت افزود: بعد از این تکلیف دولت روشن خواهد شد که یا در چارچوب این مصوبه یا در چارچوب اختیارات قانون اساسی رئیس جمهور نسبت به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کند.
صدا و تصویر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
چشم وگوشمان ازاین حرفها پرشده ، وعده ووعیدزیاده ولی عمل .................!
سعید
تا زمانی که با فساد و رانت در سطوح بالا برخورد شدید و عبرت آموز نشود همین آش و همین کاسه اس!!
United States
از فاز دوم هدفمندی چه خبر خوش بین