سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

افزایش جراحی بینی در مردان

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 339055
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل جراحی بینی با لیزر وجود ندارد و تنها برای تبلیغات از طرف برخی پزشکان و بیماران مطرح می‌شود.
به گزارش جهان، آرش بیرقی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه عمل جراحی بینی با لیزر صحت ندارد، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های کوچک‌کننده‌ی بینی نیز تأثیری روی بینی ندارد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: تنفس از طریق بینی برای سلامت همه‌ی افراد حائز اهمیت است و بینی فقط مجرایی برای عبور هوای استنشاقی نیست بلکه بینی هوای استنشاقی را کاملاً تمیز و مرطوب می‌کند، بدیهی است انحراف بینی که سبب انسداد بینی است، فرد را از این مزایا محروم می‌کند.

وی گفت: مهم‌ترین عوارض جراحی بینی در درجه‌ی نخست، مشکل تنفسی و در درجه‌ی دوم اشکالات زیبایی است.

بیرقی طوسی در خصوص اشکالات زیبایی که ممکن است پس از جراحی بینی به وجود بیاید، تصریح کرد: این مشکل به دو علت رخ می‌دهد یا به علت عدم تسلط لازم توسط پزشک و یا بعلت مشکلات پیشین بینی بیمار از قبیل انحرافات شدید و شکستگی قبلی که ممکن است پس از عمل ایجاد کند و به عمل مجدد نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عارضه‌ی جراحی بینی، مشکل تنفسی است، ادامه داد: گاهی عوارض نادری نیز مانند مشکلات بویایی، مشخص بودن محل برش‌ها روی بینی و نامنظم شدن بقایای برش‌های بینی مشاهده می‌شود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک خاطرنشان کرد: افرادی که چندین دفعه به جراحی بینی و انجام پروتز می‌پردازند، ممکن است پوست بینی آنان دچار مشکلاتی چون ایجاد زخم روی پوست بینی یا عدم ‌خونرسانی به قسمتی از بینی شود که به عمل‌های ترمیمی سنگینی نیاز دارد.

وی افزود: زمانی که تناسب بینی و اجزای آن با صورت برقرار باشد و مشکل تنفسی و انحراف بینی وجود نداشته باشد، عمل جراحی توصیه نمی‌شود.

بیرقی طوسی در خصوص مواردی که عمل جراحی مجدد انجام نمی‌شود، یادآور شد: به افرادی که دچار چسبندگی پوست، عدم تقارن و از میان رفتن پوست شوند، عمل جراحی مجدد توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی بینی مجدد زمانی انجام می‌شود که مشکلی بزرگ به روشی‌ ساده‌ قابل برطرف شدن باشد، افزود: اغلب توصیه‌ می‌شود هنگامی عمل مجدد انجام شود که نفع آن بیش از ضرر آن باشد.

جراحی بینی در مردان نیز رو به افزایش است

بیرقی طوسی گفت: افرادی که برای عمل جراحی بینی مراجعه می‌کنند، بیشتر زن هستند اما با وجود اینکه نسبت مردان داوطلب جراحی بینی پایین‌تر از زنان است، اما جراحی بینی در مردان نیز رو به افزایش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه جراحی بینی از نیمه‌های قرن ۲۰ در سراسر دنیا رواج یافته است، گفت: در ایران شیوع عمل جراحی بینی در ۲۰ سال اخیر و به علت بهتر شدن وضعیت رفاه اجتماعی بوده است.

بیرقی طوسی تصریح کرد: زمانی که علت عمل غیرمنطقی باشد و صرفاً به علت بدست آوردن یک موقعیت شغلی و یا موقعیت بهتر برای ازدواج باشد اغلب عمل جراحی بینی موفق نیست.

وی یادآور شد: کسانی که بدون اطلاع خانواده خود عمل جراحی می‌کنند و به قول معروف می‌خواهند خانواده‌ی خود را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، در دوره‌ی نقاهت که به حمایت خانواده نیاز دارند مورد سرزنش قرار می‌گیرند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: در این صورت افراد از نظر روحی دچار مشکل می‌شوند و حتی احتمال بروز عوارض هم در آنان بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد نباید انتظار غیرمعقولانه از جراحی بینی خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: به کسانی که بینی‌شان مشکلاتی مانند انحراف یا شکستگی ندارد عمل جراحی را توصیه نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *