يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ایران یکی ازقربانیان تروریسم درجهان است

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 338729
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با گابرییلا کوئباس بارون گفت: ایران یکی از قربانیان تروریسم در جهان است، در حالی که عاملان این حملات تروریستی مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هستند.
به گزارش جهان به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با گابرییلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک که صبح امروز دوشنبه ۳۰/۱۰/۹۲ صورت گرفت با اشاره به سابقه خوب و تاریخی روابط دو کشور، بر لزوم توسعه مناسبات دوستانه فیمابین در تمام عرصه‌ها به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد و اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند توسعه روابط ایران و مکزیک در عرصه‌های گوناگون حمایت می‌کند.

وی با اشاره به معضل تروریسم در منطقه و جهان افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم در جهان است و تاکنون جمع زیادی از مردم و مسئولان کشورمان قربانی این پدیده شوم و غیرانسانی شده‌اند در حالی که عاملان این حملات تروریستی مورد حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هستند.

بروجردی همچنین با اشاره به معضل تولید و فروش مواد مخدر در جهان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ادامه مبارزه با مواد مخدر عزم جدی دارد و آماده همکاری و تبادل تجربیات با مکزیک در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود محدودیت‌هایی که سه دهه است از سوی غرب بر کشورمان تحمیل شده است توانسته‌ایم با تکیه بر علم و دانش بومی خود به پیشرفت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف دست یابیم که آماده‌ایم در این عرصه‌ها همکاری کنیم.

گابرییلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا مکزیک در ادامه این دیدار نیز با اشاره به توانمندی‌های دو کشور گفت: روابط ایران و مکزیک از ظرفیت‌های بالایی برای گسترش ارتباطات برخوردار است که می‌توان از آنها در بخش‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی میان دو کشور بهره برد.

وی با تأکید بر اهمیت دیدارهای پارلمانی در ارتقای سطح روابط دو کشور افزود: تبادل هیأت‌های پارلمانی میان ایران و مکزیک همچون پل ارتباطی خواهد توانست در گسترش همکاری‌های فیمابین نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک در پایان خواستار رایزنی و همکاری دو کشور در زمینه‌های علمی و آموزشی و به ویژه در خصوص مسائل جهانی از جمله مبارزه با تروریسم و مواد مخدر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *