يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

کشورهای اسلامی به رهبر نیاز دارند

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 338685
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: باید رهبری در کشورهای اسلامی مانند امام خمینی(ره) داشته باشید تا بتوانید به حرکت خود ادامه دهید.
به گزارش جهان به نقل از فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با مفتی اعظم تونس اظهار کرد: آنچه به کشورهای مصر، لیبی، یمن، بحرین و ... مربوط می‌شود این است که حرکت اسلامی و بیداری در این کشورها به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین گام در این انقلاب‌ها در تونس روی داده و این افتخاری برای مردم تونس است و این حرکت‌ها بیداری اسلامی محسوب می‌شود، زیرا با الله اکبر و پس از نماز جمعه‌ها آغاز شده و استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی از علایم این حرکت است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ مردم در این حرکت‌ها در برابر سردمداران استکبار و صهیونیسم بیدار شدند و پس از اقامه نماز در برابر آنها قیام کردند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی قرن‌ها زیر سیطره استکبار بودند و پس از گذشت قرن‌ها گذشت در ایران انقلاب آغاز شد و این انقلاب موجی در کشورها ایجاد کرد که روز به روز مردم در نتیجه این انقلاب بیدار‌تر و هوشیارتر می‌شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: کشورهای اسلامی چند قرن مورد تهاجم نظامی،‌ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بودند و زیر سیطره استکبار بودند و استکبار فرهنگ،‌ سیاست و اقتصاد آنها را غارت کرده بود و اکنون این کشورها می‌خواهند خود را از زیر سیطره آمریکا، ‌فرانسه،‌ آلمان،‌ انگلیس و صهیونیسم و دست‌نشانده‌های آنها نجات دهند.

وی عنوان داشت:‌ انقلاب اسلامی ایران در کل جهان از جمله کشورهای تونس، مصر، یمن،‌ اردن، بحرین و لیبی تاثیر گذاشت و مردم این کشورها را بیدار و آگاه کرد تا در برابر حکومت‌های خود ایستادند.

این مرجع تقلید یادآور شد: موج انقلاب اسلامی به کشورهای اروپایی رسید و از اقیانوس اطلس عبور کرد تا به آمریکا رسید و جنبش والاستریت را ایجاد کرد.

وی عنوان داشت:‌ اکنون استکبار و صهیونیست‌ها خود را در خطر مشاهده می‌کنند، بنابراین می‌خواهند این حرکت‌ها را با ایجاد درگیری‌ها بی‌اثر کنند.

آیت‌الله نوری ‌همدانی تصریح کرد: ثمرات انقلاب اسلامی جهانی است، بنابراین در کشورهای اسلامی مردم را به جان یکدیگر می‌اندازند تا اختلاف ایجاد کرده و در این حوزه تکفیری‌ها و صهیونیسم‌ها را تقویت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط و اتحاد مسلمانان با یکدیگر راهگشاست و مردم باید به کشور ایران بیایند و از نزدیک اوضاع را مشاهده کنند و من خودم نیز به تانزانیا و کنیا سفر کرده‌ام.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: اکنون آل نهیان و آل سعود دست نشاندگان استکبار هستند بنابراین پول نفت این کشورها را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و تقویت استکبار صرف می‌کنند.

وی اشاره به وظیفه ما در دوران کنونی گفت: وظیفه ما بیدار کردن و هوشیار کردن مردم است تا این راه وسعت پیدا کند و باید در این زمینه سعی کنیم تلفات کمتری بدهیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی در اسلام ملاک نیست بلکه ملاک و میزان ایمان و عقیده است، عنوان داشت: ما با یکدیگر برادر هستیم، باید اتحاد خود را نیز حفظ کنیم زیرا استکبار و صهیونیسم با هزینه کردن پول نفت و گاز درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

وی تاکید کرد: باید رهبری در کشورهای اسلامی مانند امام خمینی(ره) داشته باشید تا بتوانید به حرکت خود ادامه دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Saudi Arabia
واقعا مایه تاسف است.