دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

هند هم دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 336635
آمریکا تاسف عمیق خود را از اخراج یک دیپلمات این کشور در هند توسط دهلی‌نو ابراز داشت اما اعلام کرد که به دنبال بهبود روابط میان دو کشور است.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: روابط میان آمریکا و هند از ۱۲ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی به شدت مخدوش شد زمانی که "دویانی خوبراگید" کارمند کنسولگری هند در نیویورک به اتهام تقلب در صدور ویزا و ارائه اظهارنظرهای غلط درباره یکی از خدمتکاران خود، بازداشت شد.

هند از این دیپلمات آمریکا خواست تا اوایل روز جمعه در یک اقدام تلافی‌جویانه ساختمان سفارت را ترک کند.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما به شدت از این که دولت دهلی‌نو احساس ضرورت کرده که یکی از چهار پرسنل دیپلماتیک ما را از هند اخراج کند، متاسفیم.

وی تایید کرد که این دیپلمات که هنوز هویتش مشخص شده به درخواست هند از سمتش اخراج و کنار گذاشته شده است.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به دنبال پیشبرد روابط خود با هند هستیم و امیدواریم که این چالش را به کناری زده و بار دیگر شرکای خوبی برای یکدیگر شویم.

این در حالی است که کارمند کنسولگری هند در نیویورک روز پنجشنبه در دادگاه، حاضر شد. وی با مصونیت کامل دیپلماتیک از سوی دولت واشنگتن توانست به هند بازگردد. وی روز جمعه وارد دهلی‌نو شد.

جنیفر ساکی افزود: اتهامات علیه این کارمند کنسولگری هند در امریکا همچنان به قوت خود باقی است و مصونیت دیپلماتیک وی در بازگشت به هند منقضی شده است.

دیپلمات اخراج شده آمریکایی در هند رده مشابهی با این کنسول هندی در آمریکا داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *