چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

عراق در مبارزه با تروریسم حمایت گرفت

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 336626
شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد امروز از دولت عراق به ریاست نوری مالکی در مبارزه با تروریسم و بازپس‌گیری کنترل تعدادی از مناطق این کشور از تروریست‌ها حمایت کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ۱۵ عضو شورای امنیت در بیانیه خود از نوری المالکی نخست وزیر عراق حمایت کردند.

گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) هفته گذشته کنترل شهر فلوجه و تعدادی از محله های شهر الرمادی در استان الانبار را به دست گرفتند که درپی آن ارتش عراق با همراهی عشایر برای بازپس گیری این مناطق و بیرون راندن داعش وارد عمل شدند.

ارتش و عشایر در این مدت بخش هایی را از کنترل تروریست ها خارج و شماری از آنها را کشته اند.

شورای امنیت در بیانیه خود این حملات تروریست ها در عراق را محکوم و از شجاعت نیروهای امنیتی عراق در استان الانبار ستایش کرد.

دراین بیانیه آمده است: شورای امنیت حمایت کامل خود را از تلاش های مداوم دولت عراق برای محافظت از ملت عراق ابراز می دارد.

این بیانیه افزود: شورای امنیت قبایل عراق و مسئولان محلی و نیروهای امنیتی در استان الانبار را به ادامه استقرار و گسترش دامنه حضور خود و تقویت همکاری بین خودشان علیه خشونت و ارعاب تشویق می کند و بر اهمیت زیاد اجرای گفت وگو و وحدت ملی تاکید می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عراق نباید به شورای امنیت کوچکترین تکیه ای داشته باشد.