دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

درصدفقرزندگی رژیم صهیونیستی چقدراست؟

يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 332819
سایت نیشن مستر اعلام کرد: ۲۳.۶درصد از جمعیت ۷میلیون و۷۴۰هزار نفری رژیم صهیونیستی زیر خط فقر مطلق قرار دارند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از نیشن مستر نوشت: دهک بالای ثروتمند جامعه صهیونیستی سهمی معادل ۲۸.۳ درصد از کل درآمد عمومی این رژیم را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که دهک فقیر این جامعه تنها از سهمی معادل ۲.۴ درصد از درآمد این رژیم بهره می‌برند.

بر اساس آمار اعلام شده ۲ دهک بالای این رژیم نیز سهمی معادل ۴۴.۲ درصد از کل درآمد این رژیم را از آن خود می‌کنند که این ۲ دهک نیز در مقایسه با درآمد دهک پایین این رژیم از سهمی بالا برخوردارند.

با محاسبه‌ای ساده می‌توان دریافت که قریب به نیمی از درآمد این رژیم تنها در اختیار ۲۰ درصد از مردم جامعه صهیونیستی است و نیم دیگر درآمد نیز بین ۸۰ درصد باقی مانده تقسیم می‌شود که همین امر نشان از فاصله قابل توجه طبقاتی در سطح این جامعه و همچنین نابرابری جدی در تقسیم درآمدهای عمومی و فرصت های اقتصادی و اجتماعی در سطح این رژیم دارد.

رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۱۱ جمعیتی معادل ۷.۷۴ میلیون نفر داشته است و این بدان معناست که ۱.۵ میلیون نفر از ساکنان این سرزمین درآمدی معادل ۶.۲ میلیون نفر دیگر دارند.

بر اساس این آمار ۲۳.۶ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی زیر خط فقر زندگی می کنند که این آمار رژیم صهیونیستی را در رده کشورهایی مانند پاکستان و سریلانکا قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *