جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۱

«پسر ایران» همچنان رکورد می‌زند

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 330082
استقبال از کتاب «نورالدین پسر ایران» همچنان ادامه دارد تا این اثر خواندنی به تازگی توسط سوره مهر به چاپ شصت و یکم رسید.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، کتاب «نورالدین پسر ایران» روایت نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز است که در ۱۶ سالگی به جبهه می‌رود. وی در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و عملیات‌های مختلفی را تجربه کرده و بار‌ها مجروح شده است.

نورالدین نزدیک به ۸۰ ماه از دوران جنگ تحمیلی را علی رغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس است.

رهبر معظم انقلاب در دست‌نوشته‌ای بر این کتاب اینگونه نوشته‌اند:«این نیز یکی از زیباترین نقاشیهای صفحه‌ پُرکار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند.

آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌‌ها نگفته می‌‌ماند، از ویژگیهای برجسته‌ این کتاب است.

تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ همسری است که تلخی‌‌ها و دشواریهای زندگی با رزمنده‌ای یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يک خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
اينجانب اين کتاب ، دا، و دهها کتاب در حوزه دفاع مقدس را خوانده ام به حق کتابهاي زيبايي است اما به علت حرفه ام متاسفانه بخش زيادي از آمار بالاي فروش اين کتابها مربوط به خريدهاي ادارات دولتي که درمراسم هاي مختلف به حاضران هديه مي دهند و به نظر مخاطب عام به علت قيمت بالاي کتاب کمتر ميل به خريد آنرا دارد و درباره آمار فروش بايد فروش کتاب در کتابفروشها مد نظر قرار گيرد نه فروش چند دوره به يک نهاد و يا ارگان در جهت توزيع بين کارمندان و ...