شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سردار شریف:

چند عملیات انتحاری را خنثی کردیم

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 327198
سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف با اشاره به مسائل مربوط به امنیت جنوب شرق کشور اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در جنوب شرق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان مسائل امنیتی ویژه‌ای از سوی اشرار همچون راه‌بندان و ایجاد مزاحمت برای مردم شاهد بودیم که این مسأله تا ورودی‌های استان‌های همجوار ادامه می‌یافت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: پیگیری اجرای طرح امنیت پایدار به قوت خود در حال انجام است؛ البته همه سازمان‌ها و نهادها از جمله نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات وظایف و مأموریت‌های خاص خود را در این طرح دارند اما مسئولیت آن در جنوب شرق با قرارگاه قدس و در شمال غرب نیز با قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه با قوت در حال انجام است.

سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف با اشاره به مسائل مربوط به امنیت جنوب شرق کشور اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در جنوب شرق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان مسائل امنیتی ویژه‌ای از سوی اشرار همچون راه‌بندان و ایجاد مزاحمت برای مردم شاهد بودیم که این مسأله تا ورودی‌های استان‌های همجوار ادامه می‌یافت.

وی اضافه کرد: این اقدامات عمدتاً تلاش مذبوحانه‌ای بود که برخی گروهک‌ها از شرایط امنیتی افغانستان و پاکستان و خلاء حضور جدی نیروهای این دو کشور در تأمین مرزهای مشترک انجام می‌دادند و مرتکب شرارت می‌شدند.

شریف با بیان اینکه "این مسائل امنیت جنوب شرق را با چالش‌هایی همراه کرده و موجب مزاحمت برای مردم شده بود"، توضیح داد: علاوه بر این شرارت‌ها ارائه خدمات نظام، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و... برای مردم با مشکل جدی مواجه بود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با تأکید بر تعامل نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران با دولت یازدهم گفت: موضوع برقراری امنیت در جنوب شرق و شمال غرب کشور، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که در رأس آن رئیس‌جمهور محترم قرار دارند. همچنین اخیراً وزیر کشور در بازدیدی که از جنوب شرق داشت بر ادامه طرح شهید شوشتری برای امنیت پایدار در این منطقه تأکید کرد. اجرای طرح هم مورد تأکید دولت و هم مورد تأکید سپاه است و سپاه پاسداران تلاش می‌کند با برقراری امنیت پایدار در منطقه، فرصتی برای حضور و فعالیت همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در جهت توسعه منطقه ایجاد شود.

شریف با اشاره به اینکه "طرح شهید شوشتری برای امنیت پایدار، طرح مثبتی است"، به ارائه مثالی پرداخت و افزود: در ۱۱ الی ۱۲ مورد قرار بود تلاش‌هایی برای انجام عملیات انتحاری انجام بگیرد که قبل از رسیدن تروریست‌ها به محل از سوی نیروهای مسلح با فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه دستگیر شدند و خنثی‌سازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام گرفته در دو سال گذشته، جنوب شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان شاهد حادثه خاصی نبود؛ مگر حادثه‌ای که از سوی قاچاقچیان برای مرزبانان کشورمان رخ داد.

شریف با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌ها که قصد داشتند ترور دادستان زابل را عملیات گروهک‌های تروریستی و در جهت اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی جلوه دهند، توضیح داد: با دستگیری عوامل این ترور مشخص شد که این عملیات هیچ ارتباطی با گروهک‌های معاند نظام و تروریست‌ها نداشته و انتقام شخصی از دادستان زابل از سوی قاچاقچیان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *