دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

باخت آبرومندانه والیبالیست‌ها در برابر برزیل

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 326355
تیم ملی والیبال ایران اولین دیدار خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان را به برزیل واگذار کرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات جام بزرگ قهرمانان با نتیحه ۳ بر ۱ مغلوب برزیل شد.

تیم ملی ایران با لباس یکدست سفید برابر زرد پوشان برزیل به میدان رفت. ترکیب تیم ایران را در شروع این مسابقه سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، حمزه زرینی، امیر غفور، عادل غلامی و فرهاد ظریف تشکیل می‌دادند.

شاگردان ولاسکو که پیش از سفر به ژاپن، یکی از اهدافشان را شکست تیم ملی برزیل عنوان کرده بودند با اعتماد به نفس کامل وارد سالن اصلی شهر کیوتو شدند.

*ست نخست ۲۵ - ۱۶ برزیل

تیم ملی والیبال ایران در شروع این مسابقه بازی پایاپایی را با حریف به نمایش گذاشت. در چهار، پنج امتیاز ابتدایی مسابقه دو تیم همپای هم پیش می‌رفتند. آبشارهای برق آسای امیر غفور و سرویس‌های بی‌نقص فرهاد قائمی چندبار ایران را جلو انداخت اما دفاع شکننده تیم ایران و همچنین چند اشتباه فردی موجب شد تا برزیلی‌ها قبل از وقت استراحت نخست از ایران دو امتیاز جلو بیافتند.

دسوزا ولوکارلی با بازی سرعتی و ترکیبی خود کاملا مسلط بر دفاع تیم ایران بازی می‌کرد. دریافت سرویس‌های سهمگین برزیل برای بازیکنان ایران قدری دشوار بود. ولاسکو برای توقویت دریافت ایران مباشری را به جای زرینی به میدان فرستاد. برزیلی‌ها که از آشفتکی بازی ایران نهایت استفاده را می‌بردند همچنان بر شمار امتیازهای خود می‌افزودند. حریف هشت امتیاز از ایران جلو افتاده بود که ولاسکو دست به دو تعویضه معروف خود زد. دو سانتوز برزیلی اجازه نمی‌داد توپ‌های ایران در زمین حریف بخوابد. ایران ست نخست این مسابقه را با امتیاز ۲۵ بر ۱۶ به حریف واگذار کرد.

*ست دوم ۲۵ - ۱۷ برزیل

دو سانتوز برزیلی با پیراهن شماره پنج در این مسابقه دفاع روی تور بی‌نقصی را به نمایش می گذاشت. نبرد تن به تن او به موسوی و غلامی تماشایی بود. تیم ایران ست دوم این مسابقه را با حرارت بیشتری آغاز کرد. بازی سازی‌های فریبنده سعید معروف و آبشارهای سرعتی موسوی و قدرتی غفور برای ایران امتیاز می‌ساخت. فرهاد ظریف سعی می کرد به هر ترتیب ممکن سرویس های خطرناک حریف را جمع کند. ایرات تا امتیاز ۱۳ بازی یکی دو امتیاز از حریف جلو بود. اما بازی خارق العاده ساتکامپ سرانجام برزیل را جلو انداخت. بازیکنان با تجربه برزیل خیلی خوب دست مهاجمان ایران را می خواندند. سد دفاعی مستحکم برزیل به راحتی نمی شکست. ولاسکو برای فرار از کمند دفاع حریف و نفوذ به زمین برزیل شهرام محمودی را به جهای غفور به میدان فرستاد. برزیل آنقدر خوب بازی می کرد که هیچ راه نفوذی برای ایران نمی گذاشت. حتی تعویض فرهاد قائمی با رحمان داودی هم جواب نداد. دریافت های ضعیف تیم ایران موجب شد تا برزیل ست دوم مسابقه را هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ به سود خود تمام کند.

*ست سوم ۲۵ - ۲۷ ایران


در ست سوم ایران چیزی برای از دست دادن نداشت. ملی‌پوشان که گویا تازه خودشان را در زمین پیدا کرده بودند هر چه در توان داشتند به نمایش می‌گذاشتند. باز هم در ۱۰ امتیاز ابتدایی برتری با تیم ایران بود. اما به تدریج در امتیازهای ۱۳ به بعد برزیلی‌ها برتری خود را به رخ ایران می‌کشیدند. بدون تردید سانتوز با پیراهن شماره پنج بهترین بازیکن این میدان بود. او با سرویس‌های برق‌آسای خود کاملا دریافت کننده‌های ایران را به زانو در آورده بود. ولاسکو همچنان به دو تعویضه‌های خود امیدوار بود. شهرام محمودی و مهدی مهدوی در ست سوم هم به میدان رفتند تا شاید ایران در دفاع و حمله قدرتمندتر کار کند. ایران در ست سوم به مراتب بهتر از قبل بازی می‌کرد اما تیم قدرتمند برزیل سر تسلیم شدن نداشت. دو تیم تا امتیاز ۲۰ هم پا به پای هم پیش رفتند. انصافاً بازیکنان ایران در این مسابقه کم نگذاشتند. بازیکنان ایران از جان و دل مایه می‌گذاشتند. سرانجام سرویس‌های خوب غفور در امتیاز ۲۲ ایران را جلو انداخت. برزیلی‌ها نمی‌توانست بازیکنان ایران را دست کم بگیرد. در امتیازهای پایانی ست سوم حساسیت به اوج خود رسیده بود. جای خالی معروف هم نتیجه‌ای در بر نداشت. در مقابل حریف هم سرویس خراب کرد تا ۲۴ بر ۲۴ همه چیز برابر شود. برزیلی‌ها در این دقایق قدری عصبی و پر اشتباه بازی می‌کردند. ایران در آستانه پیروزی در ست سوم قرار گرفته بود. شاگردان ولاسکو سر تسلیم شدن نداشتند. ایران در نهایت ست سوم را با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به سود خود تمام کرد و برای نخستین بار در تاریخ از برزیل یک ست گرفت.

* ست چهارم ۲۵ - ۲۳ برزیل

ملی پوشان ایران روحیه مضاعفی پیدا کرده بودند. مزه پیروزی بر برزیل ریز زبان آنها رفته بود. ولاسکو همچنان آرام از کنار زمین همه چیز را زیر نظر داشت. معدود ایرانی های حاضر در سالن یکصدا تم ملی ایران را تشویق می کردند. سرویس های بی نظیر قائمی بازیکنان نامدار برزیل را تحقیر می کرد. ایران روی کارهای سرعتی راحت امتیاز می گرفت. ایران در میانه ست سوم قدرت خود را بر مدرن ترین سیستم والیبال جهان تحمیل می کرد. تیم ملی والیبال ایران یکپارچه می جنگید. امیر غفور و علی مباشری از چپ و راست حمله می کردند آنقدر آبشارهای تماشایی می زدند تا سد دفاع سه نفره حریف فرو بریزد. حتی سرویس های زیبای لوکارلی هم نمی توانست برزیلی ها را به بازی برگرداند. ایران تا امتیاز ۱۳ دو امتیاز از حریف پیش افتاده بود. موسوی به تنهایی از پس دفاع حریف بر می آمد. در حالی که سوت مشکوک داور برای دقایقی برزیل را به تساوی با ایران کشید باز هم برتری یک امتیاز از آن ایران بود. رزنده و ولاسکو مثل دو شطرنج باز حرفه ای مهره های خود را در زمین حرکت می دادند. وقت استراحت فنی دوم مسابقه با اختلاف دو امتیاز به سود برزیل تمام شد. حالا ایران در یک قدمی برزیل بازی را تعقیب می کرد. حالا بازی خوب ایران دو سانتوز بازیکن موثر برزیل را هم دچار اشتباه‌های بچه‌گانه می کرد. غفور با پروازهای بلند خود برای ایران امتیاز می گرفت. دو تیم در امتیاز ۲۰ به تساوی رسیدند. برونوی برزیلی خسته به نظر می رسید. برزیلی ها با خوش شانسی یک امتیاز از ایران جلو افتادند. هر اشتباه برای دو تیم غیر قابل جبران بود.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران برابر برزیل با نتیجه ۳بر یک و امتیاز های ۲۵- ۱۶، ۲۵-۱۷ و ۲۷- ۲۵ و ۲۵ - ۲۳ شکست خورد.

ملی پوشان والیبال ایران باید فردا در دومین روز مسابقات قهرمان قاره های جهان از ساعت ۶:۴۰ صبح به مصاف ایتالیا بروند. ایتالیا نیز در بازی اول خود ۳بر یک روسیه قهرمان المپیک را شکست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *