چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۱

نامه بسیج دانشجویی به مدیرعامل بانک ملت

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 325087
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ کشور در نامه‌ای به مدیرعامل بانک ملت از این بانک برای عدم رعایت حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اعتراض کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امام صادق(ع)، علم و صنعت، شریف، خواجه نصیر و امیرکبیر در نامه‌ای به علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت، پیرو نامه ۲۹ مردادماه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که پاسخی به آن داده نشد، اعلام کردند: در پی نگرانی‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تخریب باغات و ضرورت حفظ محیط زیست بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، بسیج دانشجویی اقدام به تشکیل کمیته‌هایی با اولویت شناسایی موارد تعرض به باغات از سوی ارگان‌های دولتی کرده است.

در این نامه با بیان اینکه یکی از تاسف‌بارترین مواردی که مشاهده شد تخریب باغ بانک ملت در پایین پارک جمشیدیه است، بیان شد: این باغ زیبا و ارزشمند با مساحتی بیش از ۲۰ هزار متر مربع در ارتفاع ۱۸۰۰ متر از دامنه‌های البرز قرار گرفته و نمایندگانی از بسیج دانشجویی در بازدید از این باغ، با منظره تاسف بار درختان سوخته یا خشکانیده شده مواجه شدند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران اعلام کرد: شهرداری تهران برای ساخت ۶ برج ۱۲ طبقه و ۲ ساختمان ۵ طبقه در مجموع به مساحت ۷۰ هزار متر مربع در این باغ پروانه صادر کرده است، مشخص نیست که این اقدام با وجود قرارگیری این باغ در پهنه G۳۲۳ و همین طور دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری در مورد ساخت و ساز در باغات چگونه صورت گرفته است.

در این نامه خطاب به مدیرعامل بانک ملت آمده است: بوربور معاون این بانک در مصاحبه ۲۷ شهریورماه سال ۹۱ در مورد این باغ اظهار داشت که بانک ملت ۱۲۳ میلیارد تومان در این باغ سرمایه گذاری می‌کند و واحدهای ساخته شده به قیمت ۲۵۸ میلیارد تومان به فروش رفته و ۱۳۵ میلیارد تومان سود عاید بانک ملت خواهد شد، به گفته وی این پروژه به همراه پروژه‌های ساختمانی دیگری بانک ملت نظیر الهیه، اتوبانک، لتمال کن و شهاب در خیابان استاد معین، سود قابل توجهی را نصیب بانک ملت و سهامداران آن خواهد کرد و ارزش افزوده مطلوبی را نیز برای پیش خریداران به همراه خواهد داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران خطاب به مدیرعامل بانک ملت بیان کرد: متاسفیم که سپرده‌های مردم که باید صرف سرمایه گذاری و تولید و به حرکت درآوردن چرخ‌های مملکت در شرایط تحریم شود در نتیجه مدیریت غلط شما به سمت ساخت و ساز و تخریب محیط زیست رفته است. این اقدامات علاوه بر صدمات زیست محیطی و آسیب به شهرسازی، بر خلاف ماده ۳۴ قانون پولی و بانکی مصوب سال ۱۳۵۱ است که ورود بانک‌ها به معاملات غیرمنقول را ممنوع کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: ظاهرا این پروژه هم اکنون در مرحله طراحی است. لازم است هر چه زودتر اجرای این پروژه منتفی شود و درختان آسیب دیده احیاء شوند. در غیر این صورت بسیج دانشجویی علاوه بر شکایت کیفری از شما به خاطر تخریب درختان بر طبق ماده۴ قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب۲۲ مردادماه سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی از مردم خواهد خواست که سپرده‌های خود را از بانک ملت خارج کرده و به بانک‌های دیگری که سپرده‌ها را صرف تولید می‌کنند انتقال دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت؛ بسيج بايد اينگونه انتقاد منطقي و مستدل را جريان سازي كند